start niet, trekstarter kapot, carburateur slecht?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
Frederic E
- nieuwe gebruiker
start niet, trekstarter kapot, carburateur slecht?
beste mensen,
ik heb mij ongeveer 3 weken geleden een pocketcross gekocht, wetende dat de trekstarter kapot was,
toen ik hem gekocht heb, heb ik hem ik gang gekregen met een boormachine (starten en gas geven geen probleem dus)
ik duw op de stopknop en hij stopt onmiddelijk alles in orde.
De week daarop heb ik mij een nieuwe trekstarter gekocht, hij paste en werkte.
Dan reed ik eens op de weg (wat dus eigenlijk niet mag) en telkens ik overging naar volgas haperde de motor gelijk en viel hij soms zelf uit.
Maar na een paar dagen had ik daar geen last meer van en kon ik perfect volgas geven.
Dan heb ik eens op terrein gereden (met water/poederzand) en hij reed nog perfect,
de dag erop probeer ik hem te starten en het ging heel moeilijk, die dag heb ik hem wel nog kunnen starten,
de dag erna probeer ik nog eens en ik kreeg hem zelf volledig niet meer in gang.
Nu zit ik er al een paar dagen te proberen nooit resultaat en daarjuist had ik zelf het probleem dat opeens het koord van mijn trekstarter niet meer terugveerde.
Weet iemand hoe ik:
-mijn trekstarter repareer (zorgen dat het touw terugveert)
-mijn pocketcross terug in gang krijg?
alvast bedankt,
frederic
ik heb mij ongeveer 3 weken geleden een pocketcross gekocht, wetende dat de trekstarter kapot was,
toen ik hem gekocht heb, heb ik hem ik gang gekregen met een boormachine (starten en gas geven geen probleem dus)
ik duw op de stopknop en hij stopt onmiddelijk alles in orde.
De week daarop heb ik mij een nieuwe trekstarter gekocht, hij paste en werkte.
Dan reed ik eens op de weg (wat dus eigenlijk niet mag) en telkens ik overging naar volgas haperde de motor gelijk en viel hij soms zelf uit.
Maar na een paar dagen had ik daar geen last meer van en kon ik perfect volgas geven.
Dan heb ik eens op terrein gereden (met water/poederzand) en hij reed nog perfect,
de dag erop probeer ik hem te starten en het ging heel moeilijk, die dag heb ik hem wel nog kunnen starten,
de dag erna probeer ik nog eens en ik kreeg hem zelf volledig niet meer in gang.
Nu zit ik er al een paar dagen te proberen nooit resultaat en daarjuist had ik zelf het probleem dat opeens het koord van mijn trekstarter niet meer terugveerde.
Weet iemand hoe ik:
-mijn trekstarter repareer (zorgen dat het touw terugveert)
-mijn pocketcross terug in gang krijg?
alvast bedankt,
frederic
Re: start niet, trekstarter kapot, carburateur slecht?
De carburateur zal wel verstopt zitten.
Wacht maar even op mensen die er meer verstand van hebbe:P
Wacht maar even op mensen die er meer verstand van hebbe:P
-
Frederic E
- nieuwe gebruiker
mss best voor mijn carburateur dat ik idd wacht op mensen die er iets van weten,
ik heb zojuist mijn trekstarter eens opengedaan en zie dat de veer nog op zijn plaats zit,
wat kan hier het probleem zijn? moet ik de veer erafhalen en opnieuw spannen?
ik heb zojuist mijn trekstarter eens opengedaan en zie dat de veer nog op zijn plaats zit,
wat kan hier het probleem zijn? moet ik de veer erafhalen en opnieuw spannen?
Ja weet ook al wat ervanaf:P
maar lang niet zoveel als andere mensen hier:P
maar lang niet zoveel als andere mensen hier:P
-
Frederic E
- nieuwe gebruiker
ahn :p
en ik heb eens goed gekeken naar mijn bladveer en ze is geknakt op een uiterste,
ik heb al proberen buigen maar telkens opnieuw gebroken...
ik heb eens gezocht wat zo een veer kost: 5.66 bij afhalen, met verzending tot aan huis nog eens 9.95 bij...
meer dan 15 EURO terwijl ik voor 24 EURO al een nieuwe kan hebben, maar nu zit ik nog altijd met het probleem dat hij zowiezo niet start
en ik heb eens goed gekeken naar mijn bladveer en ze is geknakt op een uiterste,
ik heb al proberen buigen maar telkens opnieuw gebroken...
ik heb eens gezocht wat zo een veer kost: 5.66 bij afhalen, met verzending tot aan huis nog eens 9.95 bij...
meer dan 15 EURO terwijl ik voor 24 EURO al een nieuwe kan hebben, maar nu zit ik nog altijd met het probleem dat hij zowiezo niet start
- Remco
- forum gebruiker
- Contacteer:
eej,
kijk eens als je bougie wel vochtig word, zo niet moet je ff je carburateur eraf schroeven en dan ff goed schoonmaken (kan zijn dat er een zand korreltje ergens tussen zit
)
losse veer moet je niet kopen die zij namelijk heel moeilijk in de trekstarter te doen geld verspilling dus, gewoon een nieuwe kopen
btw: maak je luchtfilter ook direct schoon voordat er opnieuw zand in je carb komt
succes
kijk eens als je bougie wel vochtig word, zo niet moet je ff je carburateur eraf schroeven en dan ff goed schoonmaken (kan zijn dat er een zand korreltje ergens tussen zit
losse veer moet je niet kopen die zij namelijk heel moeilijk in de trekstarter te doen geld verspilling dus, gewoon een nieuwe kopen
btw: maak je luchtfilter ook direct schoon voordat er opnieuw zand in je carb komt
succes
Weet je wat het is?? > Bier is dikker dan pis en er is meer water dan vis!
carberateur schoonmaken met benzine en sproeier schoon spuiten met luchtpistool zal vast stof inzitten
en de trekstarter veer zal vast niet meer goed zijn
ik weet niet wat voor trekstarter u er nu onder heeft zitten maar dan zou ik en nieuwe trekstarter kopen van alimunium met alimunium rondsel want een kunststof trekstarter trek ik ook altijd kapot en de veer valt niet te maken en dat zou ik niet proberen want zodra je de trekstarter open haalt kan de hele mechanisme los schieten
en de trekstarter veer zal vast niet meer goed zijn
ik weet niet wat voor trekstarter u er nu onder heeft zitten maar dan zou ik en nieuwe trekstarter kopen van alimunium met alimunium rondsel want een kunststof trekstarter trek ik ook altijd kapot en de veer valt niet te maken en dat zou ik niet proberen want zodra je de trekstarter open haalt kan de hele mechanisme los schieten
-
Frederic E
- nieuwe gebruiker
bedankt voor jullie informatie,
ik heb ondertussen een nieuwe aluminium trekstarter besteld
en het zou idd kunnen dat mijn carb verstopt zit wnt ik had de dagen ervoor in de modder/plassen zitten rijden,
is het dan mogelijk om nog altijd in plassen te rijden als mijn pocketbike terug start? mits voorzorgsmaatregelen?
ik heb ondertussen een nieuwe aluminium trekstarter besteld
en het zou idd kunnen dat mijn carb verstopt zit wnt ik had de dagen ervoor in de modder/plassen zitten rijden,
is het dan mogelijk om nog altijd in plassen te rijden als mijn pocketbike terug start? mits voorzorgsmaatregelen?
uhhm
minibike,s zijn voor racen op vlakke ondergrond en niet voor grind modder e.d
daar zijn crossers pitbikes en quads weer voor geschikt
minibike,s zijn niet voor ruw terein geschikt
Is wel logisch janx211 schreef:uhhm
-
Frederic E
- nieuwe gebruiker
ik had dus die minibike 2dehands gekocht (toen had ik nog niets verstand van brommers)
en ik weet al hoe het komt dat mijn luchtfilter verstopt zit... ik keek wat er kon zijn en rond de plaats waar ik mijn minibike zet vond ik
zonder al die moeren en dat zwart opzetstuk uiteraard
ik keek naar mijn carburateur en idd de choke staat altijd open bij mij en de modder kon dus zo binnen in mijn carb
en ik weet al hoe het komt dat mijn luchtfilter verstopt zit... ik keek wat er kon zijn en rond de plaats waar ik mijn minibike zet vond ik
zonder al die moeren en dat zwart opzetstuk uiteraardik keek naar mijn carburateur en idd de choke staat altijd open bij mij en de modder kon dus zo binnen in mijn carb