Motor komt niet op toeren

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
r2d2
nieuwe gebruiker

Motor komt niet op toeren

Bericht door r2d2 »

Ik heb een quad gekregen voor mijn zoon het is een 100 cc 4 tact motor, deze was defect.
Ik heb er een nieuwe startmotor opgezet en het bougieschroefdraad was defect, dit is allemaal weer gerepareerd, nu heb ik nog een probleem.
Stationair loopt de motor goed alleen als ik gas geef stottert hij wat en komt niet op toeren.
De carburateur heb ik al helemaal uit elkaar gehad en schoon gemaakt en natuurlijk gecontroleerd
lijkt allemaal prima, wel heb ik gezien dat in sensor bij het vlieg wiel een scheurtje zit
maar dat is volgens mij niet het probleem als de sensor defect is wil hij toch helemaal niet lopen.
Bandstof filter is ook schoon.
Als ik aan het mengsel schroef draai op de carburateur is de loop van de motor en knalt hij,de motor loopt het beste als ik de mengselschroef bijna helemaal dicht heb staan.
Op dit moment ben ik aan het eind van mijn weten, ik hoop dat iemand nog een idee heeft.
minipower
Beheerder
Beheerder
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.

Re: Motor komt niet op toeren

Bericht door minipower »

dit is een vraag die ruben mag beantwoorden of iemand anders die goed is met 4 takt :P
Keep the forum alive =D>
delochto
nieuwe gebruiker

Bericht door delochto »

kan natuurlijk wel dat de sensor op hogere toeren niet meer kan volgen door de beschadiging, maar tis toch ook niet gewoon vuile luchtfilter of choke die blijft hangen?
Remco
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Remco »

delochto schreef:kan natuurlijk wel dat de sensor op hogere toeren niet meer kan volgen door de beschadiging, maar tis toch ook niet gewoon vuile luchtfilter of choke die blijft hangen?
het kan zijn dat het je vliegwiel is, er zitten magneten aan de binnenkant en als die beschadigd of stuk zijn dan komt hij niet op toeren, maar volgens mij moeten er dan ook klappen uit je uitlaat komen... :-s

het kunnen ook je kleppen zijn die niet goed gesteld zijn, daar zou ik eerst mee beginnen.
dit kan je bij een brommer zaak vragen als ze dat ff voor je willen doen kost een paar euro en dan is dat ook maar weer gedaan ;)
Weet je wat het is?? > Bier is dikker dan pis en er is meer water dan vis!
Plaats reactie