Hoe demonteer ik mijn vliegwiel?!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
serginhomb
- forum gebruiker
Hoe demonteer ik mijn vliegwiel?!
Mijn oude vliegwiel is kapot en heb een nieuwe gekocht. Hoe haal ik mijn oude er af ??
Kunt u gebruiks aanwijzing sturen of een filmpje
Alvast bedabkt allemaal!
Kunt u gebruiks aanwijzing sturen of een filmpje
Alvast bedabkt allemaal!
-
serginhomb
- forum gebruiker
Re: Hoe demonteer ik mijn vliegwiel?!
Kan dat niet gewoon met een schroeverdraaier of ratel?Harladesh schreef:met een vliegwiel trekker
of een poulie
Want ik zie wel een bout in het midden maar als ik die draai dan draait het vliegwiel mee
Dat is dus precies wat een vliegwieltrekker voorkomt, het meedraaien vans je vliegwielserginhomb schreef:Kan dat niet gewoon met een schroeverdraaier of ratel?Harladesh schreef:met een vliegwiel trekker
of een poulie
Want ik zie wel een bout in het midden maar als ik die draai dan draait het vliegwiel mee
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poelietrekker
Laatst gewijzigd door MiniMaal op wo 19 feb 2014, 16:14, 2 keer totaal gewijzigd.
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
voor het vliegwiel heb je inderdaat een trekker nodig.
je kunt hem ook zelf maken ,een ijzeren strip boor een gat voor de krukas en 2 voor de schoefgaten die in je vliegwiel zitten ,boutjes erin en losmaken dat ding
grt tonny
je kunt hem ook zelf maken ,een ijzeren strip boor een gat voor de krukas en 2 voor de schoefgaten die in je vliegwiel zitten ,boutjes erin en losmaken dat ding
grt tonny
- minipower
- Beheerder

- Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Als het vliegwiel toch al kapot is zou ik dr gewoon lekker een dikke schroevedraaier tussen zetten en hem voorzichtig dr af wrikken
Niels
Niels
Keep the forum alive 
Sloop je dan niet ook dept vliegwielas?
Laatst gewijzigd door MiniMaal op wo 19 feb 2014, 16:11, 2 keer totaal gewijzigd.
- bram_015
- forum gebruiker
nee,deed het in begin ook zo,kans is er natuurlijk altijd dat er iets stuk gaat.. ik stak een schroevendraaier tussen die vinnen dan kan je e moer los draaiene en daarna 2 m6 bouten (dacht ik?) er gelijk indraaien
Hardstyle is Lifestyle!
-
serginhomb
- forum gebruiker
Kunt iemand fotos sturen en wat beter uitleggen wat de makkelijkste manier is. Ik heb edn nieuwe trekstarter gekocgt en daar zat eeb abders soort kommetje bij die em aadraait die moet ik dus verwisselen
Kan ik niet gewoon de middebout draaien?
Kan ik niet gewoon de middebout draaien?
- Honda-West-Bike_Roy
- forum gebruiker
komt omdat die schroef door het blok loop naar de koppeling tenminste bij een Chinese bikeserginhomb schreef:Kan dat niet gewoon met een schroeverdraaier of ratel?Harladesh schreef:met een vliegwiel trekker
of een poulie
En als je die los heb moet je met een vliegwiel trekker of een poeli en net zoals ze zeiden maken of kopen
Op zoek naak lopende puch maxi in straal van 25 km vanaf (wezep-Zwolle)