voorkomende problemen 1
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
blataboy1902
- nieuwe gebruiker
voorkomende problemen 1
ik ga binnenkort een blata b1 kopen, een 2ehands,
maar nu ben ik bang dat bijv. de koeling het niet doet en dat ik vervolgens een heel nieuwe blok moet kopen,
dus ik wil graag voorkomende problemen weten, en wanneer ik die kan merken, want heb geen geld voor een heel nieuw motorblok, mvg
maar nu ben ik bang dat bijv. de koeling het niet doet en dat ik vervolgens een heel nieuwe blok moet kopen,
dus ik wil graag voorkomende problemen weten, en wanneer ik die kan merken, want heb geen geld voor een heel nieuw motorblok, mvg
Re: voorkomende problemen 1
kijk gewoon dat je de Blata ergens mag uitproberen.
en als er iets met de koeling is zou ik niet gelijk een nieuw blok kopen ,maar gewoon het kapotte dingetje reparenen!
succes!!!!
mvg.rik
en als er iets met de koeling is zou ik niet gelijk een nieuw blok kopen ,maar gewoon het kapotte dingetje reparenen!
mvg.rik
Inderdaad, als je hem test, en er blijkt iets mis te zijn, moet je hem gewoon niet kopen lijkt mij. En of de koeling werkt kun je vrij makkelijk testen. Als je hem van je oom koopt, zou ik mijn schoenen op eten als ie je een slechte bike verkoopt. En als ie dat toch doet, dan weet je waar hij wooont
Trouwens, zit er op een blata b1 niet een klokkie die de olietemperatuur aangeeft? Zou wel handig zijn.
Laatst gewijzigd door MiniMaal op wo 19 feb 2014, 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- minipower
- Beheerder

- Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
1. In een 2takt motor staat geen olie dus beter vd olie gaat niet, wel is de koel water temperatuur te meten.
Dit kan met tellers van bijv. Alfano, gpcrono, aim etc etc...
2. Als het je oom is en het is een echte b1 zoals je zij zal hij je echt geen slechte bike verkopen denk ik
3. Als je blok te warm is gaat het koel water koken, dit kan er voor zorgen als je waterpot dopje niet goed is zoals bij originele replica's dat je koel water overkookt en er dus kokend water in het rond spuit.
4. Je water gaat alleen koken als je niet hard genoeg rijd is mijn ervaring, dit geld zowel voor replica's als originele blata's, bij replica's gaat het bij de cilinders die te te smalle koelkanalen wel iets sneller wat je oplost door deze voorzichtig groter te boren ( bij sommige cilinders gaat het fout omdat het materiaal tussen de uitlaat poort en het koelkanaal te dun is waardoor je koelkanaal naar de uitlaat poort lekt )
Conclussie: wees niet bang dat je blok kapot loopt, dit heb ik pas 1x gezien omdat de waterpomp kapot was wat je kan controleren door te voelen of je radiateur warm word als hij loopt.
Niels
Dit kan met tellers van bijv. Alfano, gpcrono, aim etc etc...
2. Als het je oom is en het is een echte b1 zoals je zij zal hij je echt geen slechte bike verkopen denk ik
3. Als je blok te warm is gaat het koel water koken, dit kan er voor zorgen als je waterpot dopje niet goed is zoals bij originele replica's dat je koel water overkookt en er dus kokend water in het rond spuit.
4. Je water gaat alleen koken als je niet hard genoeg rijd is mijn ervaring, dit geld zowel voor replica's als originele blata's, bij replica's gaat het bij de cilinders die te te smalle koelkanalen wel iets sneller wat je oplost door deze voorzichtig groter te boren ( bij sommige cilinders gaat het fout omdat het materiaal tussen de uitlaat poort en het koelkanaal te dun is waardoor je koelkanaal naar de uitlaat poort lekt )
Conclussie: wees niet bang dat je blok kapot loopt, dit heb ik pas 1x gezien omdat de waterpomp kapot was wat je kan controleren door te voelen of je radiateur warm word als hij loopt.
Niels
Keep the forum alive 
Excuses minipower, ik wist niet dat een Blata B1 2takt is, ben met minibikes nog maar een beginner (heb er niet eens een)
Had bij Pasini gezien, dat ze ook 4takt modellen hebben.
- minipower
- Beheerder

Er zijn inderdaad wat 4-takt minibikes maar omdat deze prijzig zijn is misschien 99% van de minibikes 2-takt 
Keep the forum alive 
Ok
Ik geloof dat ik ga sparen voor zo´n Pasini 4takt 
Dat zou ik al helemaal niet doen blijkbaar zijn er geen onderdelen meer voor te krijgen is mij gezegd.MiniMaal schreef:OkIk geloof dat ik ga sparen voor zo´n Pasini 4takt

---------------------
DM GP1 FACTORY BZM SANDRO
DM GP1 MINI CAS
POLINI 910 CARENNA DANI
DM FACTORY R 50CC IAME VICTOR
- minipower
- Beheerder

Complete blokken zijn in iedergeval niet meer leverbaar, onderdelen weet ik niet... beste is op het moment om een bike met een bzm 4-takt blok te kopen als je een fabrieks 4-takt wilt denk ik...
Maarja... dan heb je die dikke portomonee toch echt wel nodig alleen al voor de aanschaf...
Maarja... dan heb je die dikke portomonee toch echt wel nodig alleen al voor de aanschaf...
Keep the forum alive 
Onzin:!:De Hakker schreef:Dat zou ik al helemaal niet doen blijkbaar zijn er geen onderdelen meer voor te krijgen is mij gezegd.MiniMaal schreef:OkIk geloof dat ik ga sparen voor zo´n Pasini 4takt
Wijntje heeft Gerry gesproken want hij wou een pasini blok onder de dm bouwen maar hij kon geen onderdelen meer aan komen.

---------------------
DM GP1 FACTORY BZM SANDRO
DM GP1 MINI CAS
POLINI 910 CARENNA DANI
DM FACTORY R 50CC IAME VICTOR
- wijntje
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ja ,dat klopt helemaal , er zijn natuurlijk wel bzm 4takt blokken voor onder pasini,of elk ander merkDe Hakker schreef:Wijntje heeft Gerry gesproken want hij wou een pasini blok onder de dm bouwen maar hij kon geen onderdelen meer aan komen.
Gerry verhoeven kon mij geen nieuw pasini 4takt blok meer verkopen ,omdat de toeleverancier het heeft laten afweten ,en de daarvoor benodigde onderdelen ,zoals bijpassend vliegwiel ,trekstarter, enz enz zijn ook nog maar schaars aan te komen.
Dus wil je een pasini 4takt ,dan kan het geleverd worden met een bzm 4takt.
Vr gr wijntje wijchen