Minibike kopen, wat moet ik doen?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Julian1512
nieuwe gebruiker

Minibike kopen, wat moet ik doen?

Bericht door Julian1512 »

Hallo iedereen!
Ik ben Julian, 17 jaar en studeer in Arnhem (HBO Autotechniek).
Zelf ben ik in de racerij bezig, ik ben lid van het motorracingteam van de school, we rijden met een Supermono.
Ik ben nieuw op dit forum en ben op zoek naar een minibike, meer voor de hobby dan het echte rijden.
Deze wil ik gaan gebruiken om lekker mee te sleutelen en er een echte racer van te maken (optisch).
Denk hierbij aan slicks, dubbele hydraulische remmen voor + enkel achter, mooi kuipwerk, toerenteller etc etc.
Uiteindelijk zal hij dan als decoratie in mijn kamer komen te staan (student in Arnhem).
Ik zal er natuurlijk ook wel eens op gaan rijden, maar dit zal niet meer dan 10x per jaar over een parkeerplaats zijn.
Nu kwam ik op Ebay de volgende minibike tegen:

Afbeelding

Hierbij viel mijn oog voor de zwarte versie, dit aangezien ik zelf van plan ben de kuip ook aan te passen, en er bij de zwarte versie ook gewoon allemaal zwarte details zitten, zoals voorvorkpoten en voetsteuntjes.
Maar nu mijn vraag, namelijk of dit voor mij, volgens jullie, een goede koop zou zijn?

Hier even wat gegevens over de bike zoals ze in de advertentie staan:

Prijs: €170 incl. verzending
Merk: Nitro Motors
Cilinderinh.: 49cc
Vmax: 70 km/u afhankelijk van gewicht bestuurder
Vermogen: 3,5 Pk
Motortype: ééncilinder 2-takt
Tankinhoud: 1,7 liter
Aandrijving: Ketting
Ontsteking: Contactloos met contactslot
Gewicht: +/- 20 kg
Draaggewicht: +/- 70 kg
Afmetingen: 95 x 49 x 57 cm (LxBxH)
Accessoires: Killswitch, Wave-schijven voor en achter, Trekstarter,

Ik hoor graag jullie mening over deze minibike!
Groeten Julian
MLeer58
forum gebruiker

Re: Minibike kopen, wat moet ik doen?

Bericht door MLeer58 »

Allereerst, welkom op het forum!

Ik denk dat het voor jou het leukste is om helemaal vanaf nul te beginnen, en dan zelf een frame te lassen en een puchblok of een scooter blok er onder te leggen.

Omdat je toch zowat alles wilt veranderen kun je beter een donor minibike kopen, daar de wielen enzovoorts vanaf halen en dan op je eigen frame zetten.
Kun je het helemaal zelf opbouwen en aanpassen wat je maar wilt!

Mvg
Timotje231
forum gebruiker
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep

Bericht door Timotje231 »

Wat Mleer58 zegt is wel waar, maar 1 vraagje, heb je ervaring met 2 wielers of 4 wielers??, en ben je een beetje goed met afmetingen en lassen ect?

Die dingen op de foto's kan je mee beginnen, maar als je die dingen die je opnoemde, allemaal op de bike wil zetten, kan je het beste een 2e hands minibike kopen voor paar 10tjes, en dan helemaal opknappen ect. omdat 170 euro wel duur is voor een nieuwe (chinees hoe wij dat noemen) , en meestal toch meteen stuk gaan . en als je het stom vindt, met winst misschien verkopen

En succes met de Minibike world
Mvg Timo
Kikiracing
Moderator
Moderator
Minibike:: ZPF 207 BZM 5p
Contacteer:

Bericht door Kikiracing »

hij zit bij een supermono team, even lezen...
Afbeelding

Bikes:
Suzuki GSXr 600 2011
ZPF 207 Midi bzm 40cc 5p 2t
Julian1512
nieuwe gebruiker

Hallo jongens,

Allereerst bedankt voor de reacties!
Jullie adviseren mij zelf een bike te bouwen of een tweedehands aan te schaffen.
Toch moet ik zelf zeggen dat ik liever niet zelf aan het lassen ga en het liefst met een volledige (liefst nieuwe) bike begin.
Ook heb ik gekeken naar een los frame en daar zelf de rest om heen te bouwen, maar dan wordt het een bouwproject ipv een ombouwproject, wat ik zelf liever niet heb.
Zelf heb ik een beetje rondgekeken en vind deze minibike de op een na mooiste, een Blata B1 Replica (zeg ik 't goed?), vind ik de mooiste.
Dit wegens het frame wat er een stuk steviger uitziet.
Helaas zijn er (voor zover ik weet) geen nieuwe Blata Replica's meer te krijgen, en gaat dit dus niet meer door (denk ik?).
Duur wordt het sowieso, of ik nou een nieuwe bike op ga knappen of een tweedehands blata replica eerst helemaal laat zandstralen of parelstralen (t frame en de carters etc.).
Ik hoor graag jullie mening!

Groeten Julian
MLeer58
forum gebruiker

Bericht door MLeer58 »

Er zijn inderdaad geen nieuwe Blata replica's te krijgen. Tweedehands zijn ze vaak nog wel te vinden, prijzen variëren.
Als ik jou was zou ik als basis maar zo'n frame nemen, want die frames zijn gewoon steviger dan de frames van de standaard Chinese minibikes.

Als geld geen rol speelt zou ik toch eens kijken naar een tweedehands ECHTE Blata of andere fabrieks minibike, dan heb je echt goede kwaliteit en dan kun je nog redelijk veel tunen ook.

Ik zeg niet dat het tunen niet kan bij een Blata Replica, want daar ben ik nu zelf mee bezig en dat is ook erg leuk ;-)
Het is alleen iets beperkter.
Julian1512
nieuwe gebruiker

Hallo MLeer58,

Fijn om bevestiging te horen over de verkrijgbaarheid van nieuwe B1 Replica's.
Ik zal eens wat rond gaan zoeken naar een tweedehands dan, aangezien ik daar toch een iets beter gevoel bij heb.
Een beetje werken aan het blok heb ik ook wel in de planning staan.
Wat ik graag zou willen is de nieuwe technieken die ik op mijn opleiding leer (HBO Autotechniek) in de praktijk brengen op een minibike.
Hierbij beschik ik over flink wat apparatuur, maar wil liever niet zelf aan de gang met lassen etc.
Wel kan ik aluminium en staal in alle vormen bewerken als ik het ècht wil.

Groeten Julian
Timotje231
forum gebruiker
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep

Zo'n Blata !w Replica is wel leuk dingetje hoor, hab afhelopen week mijn replica nog voor een prikkie verkocht, Maar als je even zegt in welke provincie\stad Woont, kunnen wij ook misschien even kijken

Mnaar ik raad je echt geen nieuwe chinees te kopen, meestal doen ze het even, en gaat de cillinder weer kapot, gebruikt zijn meestal beter vindt ik zelf, maar het is jou keuze.

Als jij een flinke budget heb van rond de 750 euro, Dan heeft iemand van marktplaats nog een echte Blata Elite 14 te koop voor maar 450 euro, alleen moet een nieuwe trekstarter op

Greaatz Timo
Julian1512
nieuwe gebruiker

Hee Timo,

Allereerst bedankt voor je reactie!
Ik moet zeggen dat ik voor nu liever aan een Replica begin dan aan een echte Blata.
Dit vanwege de toch wel hogere prijs van de bike en de onderdelen.
Maar zo'n Replica ombouwen lijkt me zeker een mooi idee.
Wel zou ik denk ik eerder voor luchtkoeling gaan, maar dat weet ik nog niet precies.
Zoals ik in de eerste post zei studeer ik in Arnhem en ben op kamers, dus daar iets in de buurt zou t mooist zijn.

Groeten Julian
Timotje231
forum gebruiker

Oke, Als je beschikking heb tot een auto, is er in amersfoort, een blata b1 replica luchtgekoeld met zocchi uitlaat (Is een mooie goed dempende uitlaat)

Hier de link ervan: http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=2&fs=1

Is een hele mooie bike hoor!, Geen Gedoe met de koeling enzo, Als je op circuit's wil gaan rijden, raadt ik je aan om op een buiten circuit te rijden, omdat het binnen heel warm is, en dan heb je snel dat ie oververhit raakt

Ik wou hem eerst zelf afhalen, had een e-mail gestuurt, en mocht hem voor 60 euro hebben. maar ben zelf nu overgestapt naar zelfbouw

Greaatz Timo
thijs-66
forum gebruiker
Minibike:: kxd 703
blata b1 replica

Bericht door thijs-66 »

op minibike stunter kan je wel watergekoelde b1 replica's kopen voor 330,00.

http://www.minibikestunter.nl/detail.aspx?id=1138

dit is een honda west er staan er meer op de site.
Timotje231
forum gebruiker

Kijk goed op die site, Die minibiken worden al 4-5 jaar niet meer geleverd.., Alleen 2e hands worden ze geleverd

Greaazt Timo
honda west
nieuwe gebruiker
Minibike:: honda west

Bericht door honda west »

ik heb wel een leuke voor je

honda west
dubbeleschijfrem voor
afneembare achterbrug
bijna als nieuw
rijd zeeeer goed
evt foto op aanvraag.

***het is de zelfde.. maar dan HONDA WEST uitvoering.

Afbeelding
tuning101
forum gebruiker

Bericht door tuning101 »

is een goedkoop chinees dingetje 10 minuten rijden 30minuten sleutelen
je kan beter een blata b1 rep kopen watergekoeld lopen al harder en zijn beter en onderdelen zijn nog goed aan te komen prijs(150-250) euro maar dan heb je ook meteen wat goeds
en als je budget er naar is een fabrieksbike :D
blata! power!!!
blata b1 rep in paddock
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=33237
Timotje231
forum gebruiker

Ik zie genoeg blata reps voor ongeveer 75-150 euro
Als je evt nog interesse heb, heb ik ook nog zat bikes in mijn garage staan.

gr timo
Plaats reactie