Bike wordt in orde gemaakt voor mijn zoontje die nu op een Blata Minimotard rijdt.
Heb eerst de hele bike uit elkaar gehaald om alles te controleren.

Blokje eronderuit gesleuteld en bij het bekijken van het blokje werd ik eerst een beetje treurig want de vorige eigenaar had het naar wat later bleek lekke spruitstuk "gerepareerd" met vulkaniserende tape
Ik heb de carburateur en het spruitstuk er af gehaald en het blokje ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen. Bied zeker potentie. Ik zal mijn vriend Erik van EHT-racing eens een keer naar het blokje laten kijken. Heb over het blokje niet veel terug kunnen vinden buiten dat het van een fabrikant komt die kettingzagen, bosmaaiers en buitenboordmotoren maakt. Motortje heeft wel een moderne opbouw met de cilinder direct op het karter vastgebout en niet met lange tapeinden waarmee ook de kop vastgezet wordt.
Zit een 19mm carburateur op en een groot tweekleps membraan met glasvezel membraanklepjes. Spruitstuk was gescheurd en door de vorige eigenaar gerepareerd met vulkaniserende tape maar ik heb gelijk een nieuwe besteld. Moet wel goed zijn anders kans op een vastloper i.v.m. valse lucht. Oude eigenaar had ook grote lelijke slangenklemmen gebruikt om de carburateur en luchtfilter vast te zetten. Moet ook anders.
Daarna werd ik toch ook wel weer heel blij
Bij nadere inspectie bleek dat de cilinder die op het blokje zat gewoon splinternieuw was. Geen aanslag in de uitlaatpoort en geen slijtagesporen op de zuiger.

Cilindertje heeft hulppoortjes bij de uitlaatpoort.
Rest van het blokje ziet er ook prima uit.
Bougie er uitgedraaid en effe onsteking getest. Bougie vonkt.

Ook de koppeling is als nieuw

Blokje effe goed schoongemaakt en squish opgemeten. Squish is 0,55mm dus niet verkeerd. Koppelingshuis en trekstarterhuis gespoten (waren beide beschadigd) en koelslangen netjes op maat gemaakt en met peciale slangklemmen vastgezet.
Vandaag weer aan de GRC gewerkt.
Zitten nieuwe kappen op van veel dikker materiaal al er eerst op zat. Kappen gespoten in mat zwart. Kuip heb ik ook al maar die moet nog gespoten worden en ik heb nog een kuipsteun nodig.
Uitlaatbeugel gemaakt en splinternieuwe radiateur gemonteerd (eerst zwart gespoten) die ik van Harladesh heb overgenomen. Rood geannodiseerde stuurdoppen en rood geannodiseerde schroeven gebruikt.

Daarna carburateur erop en brandstof in de tank. Effe trekken en de filter ingespoten met remmenreiniger en hij begon te pruttelen.....
Hij loopt!
Effe beetje warm laten draaien en daarna wat gas durven geven (blokje is nog nieuw).
Zit veel power in, blokje draait lekker snel zijn toeren in en reageert erg fel op het gas (ketting lag er nog wel af). Eerst een paar heat cycles draaien voordat er belast veel gas mee gegeven mag worden.

Wielen er in en dan kunnen we woensdag op het Junior TT circuit gaan testen.
Tankaansluiting lekt iets, morgen effe lijmen.
Zodra ik weer wat verder ben horen jullie het van mij
Groetjes,
Pico