Minibike reageert helemaal niet
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Minibike reageert helemaal niet
Ik heb laatst een mini dirt bike gekregen van een vriend. Hij stond een paar jaar stil dus heb ik de carb schoongemaakt. In de carb was een oranje kleurstof (verkeerde brandstof?) Ik heb zelf vandaag 40 ml 2 takt synthetisch olie gemixt met 1 liter euro 95, de kleur van mijn mix is blauw. Telkens als je aan de trekstart trekt reagert hij helemaal niet (zie hieronder film) Het licht niet aan de trekstart zelf of de carb. De toevoer is ook goed ik heb de leidingen getest voor ik het weer in elkaar zette. De kraan staat open (verticaal) en de luchttoevoer ook(omlaag) Weet iemand waarom de trekstart helemaal niet reageert?
http://youtu.be/h_c7XifB5Gw
http://youtu.be/h_c7XifB5Gw
- peter80
- forum gebruiker
- Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
- Contacteer:
Re: Minibike reageert helemaal niet
Harder en sneller trekken! Je doet het te langzaam.
LaterZ
LaterZ
Neem het beste, maak het beter
- supersv650
- forum gebruiker
- Minibike:: Blata Origami B1 Victory Kit
- Contacteer:
Het ziet er uit alsof het heel zwaar gaat... je trekt het hele fietsje omhoog...
Ziet er hetzelfde uit als wat ik zondag had... blokje volgelopen met brandstof omdat ik het kraantje open had laten staat.
Bike achterover op zijn achterwiel zetten en leeg laten lopen.
Ziet er hetzelfde uit als wat ik zondag had... blokje volgelopen met brandstof omdat ik het kraantje open had laten staat.
Bike achterover op zijn achterwiel zetten en leeg laten lopen.
If you ride like Lightning - you're gonna crash like Thunder
GraphicsCompany.net - Webdesign en Hosting
GraphicsCompany.net - Webdesign en Hosting
Ja zoals je merkt hij pompt zegmaar die cilinder maar dan echt zwaar en er vindt blijkbaar geen verbranding plaats. Normaal zou hij toch juist soepeler gaan na een paar trekken deze gaat echter steeds even hard . Zou het helpen als ik hem leeg liet lopen?hij heeft immers jaren leeggestaan.
Je hebt een mengsmering gemaakt van 1 op 25.
Dat is dus veel te vet.
Gesponsord door:
SetSupport : voor Zolder, Winkel en Showroom aanpassingen.
De TattooSchilder: voor tijdelijke tattoos.
Ja idd maar dit heb ik gedaan omdat de carb volledig schoongemaakt is en de motor al jaren koud heeft gestaan, en als het te vet is zou het alsnog moeten werken dan komt er namelijk vloeistof uit de uitlaat. Ik wou 1 tank op 1:25 rijden en d rest 1:40.
De logica is ver te zoeken, of je moet je Nederlands wat bij zien te schaven. ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Gesponsord door:
Wat snap je dan niet. De motor heeft enkele jaren stilgestaan. Dus heb ik de carbeteur eruit gehaald en schoongepoetst. Omdat hij lang niet heeft gewerkt en er geen olie in de carb is heb ik dus een mix gemaakt van 1:25 om in te rijden. Dit is misschien wel wat meer vet maar niet te vet het wordt immers aangeraden als je start om een mengsel te maken van 1:25 en later 1:40. Ik heb dus bewust meer olie bijgevoegd en dit hoort geen belemmering te zijn en ik weet 100% dat het niet aan de brandstof ligt. Zoals je in het filmpje kan zien gaat de hele minibike mee als ik eraan trek. Ik hoop dat je het nu wel snapt.
- peter80
- forum gebruiker
- Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
- Contacteer:
Één knie op je zadel en voor de rest gewoon hard trekken,
LaterZ
LaterZ
Neem het beste, maak het beter
Zou het niet aan de spark kunnen zitten? Ik trek zo hard als ik kan en zo vaak mogelijk maar de trekstart blijft maar moeilijk doen. Als ik het touwtje helemaal rustig naar achteren trek tot het einde pompt hij 4 keer in totaal, klopt dit?
-
honda west
- nieuwe gebruiker
- Minibike:: honda west
vraag aan je..
1- vonkt ie mooi blauw ..zo niet moet dat eerst regelen met andere een bougie ,
2-vonkt hij wel goed .. -kraan dicht - bougie eruit - choke open. en dan 10 x trekken
3- zadel/buddy erweer opzetten
4-bougie erin - even kraantje open 20 sec en weer dicht doen -choke dicht doen - dan choke 2mm open zetten
5-knie op bubby - en een heel klein beetje gas blijven geven -en tegelijk ook je rem in houden
***let op ..zo als jij hem aantrok.. was niet met genoeg snelheid..
6- je trekt hem nu aan zoals jij al deed ..maar dan met je knie op de buddy en dan net als zagen.. een gekontroleerde harde ruk geven ... meerdere malen achter elkaar tot ie start
kun je niet harder trekken dan je maatje ff vragen...
zonder bougie kun je makelijk ff oefenen.
honda west
oja van dat 4 x trekken klopt.
maar trek niet te hard op het einde anders kans op stuk.
1- vonkt ie mooi blauw ..zo niet moet dat eerst regelen met andere een bougie ,
2-vonkt hij wel goed .. -kraan dicht - bougie eruit - choke open. en dan 10 x trekken
3- zadel/buddy erweer opzetten
4-bougie erin - even kraantje open 20 sec en weer dicht doen -choke dicht doen - dan choke 2mm open zetten
5-knie op bubby - en een heel klein beetje gas blijven geven -en tegelijk ook je rem in houden
***let op ..zo als jij hem aantrok.. was niet met genoeg snelheid..
6- je trekt hem nu aan zoals jij al deed ..maar dan met je knie op de buddy en dan net als zagen.. een gekontroleerde harde ruk geven ... meerdere malen achter elkaar tot ie start
kun je niet harder trekken dan je maatje ff vragen...
zonder bougie kun je makelijk ff oefenen.
honda west
oja van dat 4 x trekken klopt.
maar trek niet te hard op het einde anders kans op stuk.
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Knie op het zadel en trekken tot je tong het zadel raakt..
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Timotje231
- forum gebruiker
- Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
20 seconden lang je benzine kraan open doen, is wel een beetje lang he?, Ik zou eerder 5 tot 10 seconden doen, en als ie goed loopt, gewoon open houden, En als je aan het trekken ben, moet je trekken net of je iemand een elleboog geeft
En kijken of ie goed vonkt, of gewoon makkelijk, een nieuwe bougie kopen, kan nooit kwaad:P
En als het dan niet lukt, spuit is wat remreiniger op de onderkant van de bougie en in de inlaat
gr timo
En kijken of ie goed vonkt, of gewoon makkelijk, een nieuwe bougie kopen, kan nooit kwaad:P
En als het dan niet lukt, spuit is wat remreiniger op de onderkant van de bougie en in de inlaat
gr timo
Hmm bedankt voor de reacties ik zal morgen dan of misschien zometeen weer proberen. Maar alles is dus goed als je zo naar het filmpje kijkt het geluid bijvoorbeeld dat je hoort tijdens het trekken. De trekhaak is kapot vandaar ook dat ik niet te hard eraan kan trekken omdat het mijn hand helemaal open scheurt. Volgende keer neem ik mijn handschoenen mee.
Mvg, Okan
Mvg, Okan
- Timotje231
- forum gebruiker
- Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Geluid lijkt mij niet zo goed hoor?, En wat bedoel je met geen trekhaak? , Heb je dat stukje niet waar je hem moet vastpakken?, Die moet je wel kopen, anders is het heel moeilijk om de bike te starten.
gr timo
gr timo