Afstel probleem...
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
artthut
- forum gebruiker
- Minibike:: Minicrosser Orion
Afstel probleem...
Hallo, ik heb een probleem met mijn minicrosser orion, ik kan het maar niet afstellen omdat hij alleen start als ik dat schroefje helemaal dichtdraai, waardoor wanneer hij op zijn stationair loopt en ik de achterband omhoog hou hij dan gaat draaien dat het lijkt alsof ik gas geef en niet een beetje ook terwijl ik geen gas geef, ook als ik dan probeer te rijden dat het lijkt alsof hij de kracht niet heeft om mij vooruit te brengen , dus komt bijna niet vooruit met volgas.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Waar zou dit aan kunnen liggen?
- Timotje231
- forum gebruiker
- Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Re: Afstel probleem...
Kijk je benzineslangen en carburateur even na, ook je sproeier., heb je je choke wel openstaan als je hem koud start?
Gr Timo
Gr Timo
-
artthut
- forum gebruiker
Ja ik heb mijn carb schoongemaakt zelfs ook een dellorto imi erop gezet( zelfde probleem) en benzineslang is schoon, en ik heb de choke omlaag als ik em start omdat als ik die omhoog doe dat hij dan helemaal niet start
- Gianluca
- forum gebruiker
- Minibike:: Blata Replica
heel zeker dat je sproeiers niet dicht zitten?
- Timotje231
- forum gebruiker
- Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Probeer het nog een keer, en haal je sproeier eruit, en blaas hem even door, en laat je carburateur in onderdelen even een nachje in de bakje met benzine.
Gr Timo
Gr Timo
-
artthut
- forum gebruiker
Oke ik zal het morgen even uit elkaar halen en een nachtje in benzine laten, moet ik dan gewone benzine gebruiken of speciale? En wat bedoel je met onderdelen, gewoon alles wat van de carb af kan eraf halen?
- Timotje231
- forum gebruiker
Gewone benzine ja, zonder mengsmering., en alle onderdelen van de carburateur ja
-
artthut
- forum gebruiker
Oke, ik zal overmorgen dan waarschijnlijk een update geven of het gelukt is of niet? Maar denk je dat aan de carb ligt en niet anders?
- Timotje231
- forum gebruiker
Denk het wel, denk dat de sproeier een beetje verstopt is, en dus te weinig benzine kan geven, op stationair is hij normaal, omdat ie dan vrij weinig benzine verbruikt, maar als je gas gaat geven, verbruikt ie meer, dus heeft ie meer benzine nodig, maar dat kan niet, omdat je sproeier waarschijnlijk gedeeltelijk verstopt is, snappie?
Gr Timo
Gr Timo
-
artthut
- forum gebruiker
Oke maar hoe kan het dan als ik mijn achterband omhoog hou dat hij dan hard gaat draaien zonder gas te geven?
- Timotje231
- forum gebruiker
Gaat ie echt hard, of draait ie een beetje?
-
artthut
- forum gebruiker
Hij gaat echt redelijk hard alsof ik gewoon kwart gas geef
- Timotje231
- forum gebruiker
Haal je luchtfilter er is af, als je hem heb gestart, en je gaat rijden, zet je choke aan, dus dat er een grote gat zit, dus niet de het bedekt is met een plaatje staal met een klein rondje erin.
Maak toch maar voor de zekerheid je carburateur ect schoon.
Als hij het dan nog niet doet, Ga je Lucht/benzine schroef op je carburateur even afstellen, zet de motor op een standaart, of laat iemand hem aan de achterkant optillen, start hem, laat hem stationair draaien, en ga een beetje met de schroef naar binnen/buiten draaien, en als ie dan goed loopt, en je kan ermee rijden, is het goed.
Als deze dingen het niet zouden zijn,dan weet ik het niet meer.
Gr Timo
Maak toch maar voor de zekerheid je carburateur ect schoon.
Als hij het dan nog niet doet, Ga je Lucht/benzine schroef op je carburateur even afstellen, zet de motor op een standaart, of laat iemand hem aan de achterkant optillen, start hem, laat hem stationair draaien, en ga een beetje met de schroef naar binnen/buiten draaien, en als ie dan goed loopt, en je kan ermee rijden, is het goed.
Als deze dingen het niet zouden zijn,dan weet ik het niet meer.
Gr Timo
-
artthut
- forum gebruiker
Oke ik zal het proberen....
-
artthut
- forum gebruiker
Ik had geen benzine meer en heb spiritus gebruikt dit reinigd en ontvet, dit zou toch ook goed moeten zijn?