ik heb een hele tijd geleden een keer een miniscooter gekocht.
ik heb er toen een paar keer mee gereden en toen heeft ie heel lang in de schuur gestaan.
eergister dacht ik: ik heb nog een kast vol onderdelen en die miniscooter.
eerst de banden en velgen bij een vriend opgehaald(zaten onder zijn minibike maar hij heeft hem zonder die banden en velgen verkocht)
dus toen maar aan de gang gegaan.
eerst de miniscooter maar eens opgehangen in de werkplaats.
velgjes en banden er onder gezet, mengsmering er in en effe geprobeerd hem te starten.
starten deed ie niet, dus toen carburateur en bougie schoongemaakt.
toen nog een keer geprobeerd te starten, en hij deed het nog steeds niet.
toen maar even gekeken of de bougie wel vonkte, en hij vonkte.
daarna een paar druppeltjes pure benzine in het blok gegoten(via het gat waar bougie in hoort), 2x aangetrokken en hij liep.
toen een tijdje stationair laten draaien in de tuin en daarna heel veel fotos gemaakt.
hier een paar foto's:
zo was hij toen ik hem kocht:

daarna heb ik hem zo gespoten:

toen is hij de schuur in gegaan na een paar keer rijden.
eergister dus miniscooter beetje uit elkaar gehaald en opgehangen aan de fietslift in de schuur:P

zo waren alle kappen voordat ik ze ging spuiten.
(ooit ook nog een keertje een paar stukken groen gespoten)

alles neergelegd op een mooi bloemetjeskleed en alles in hele dunne laagjes gespoten.
uitlaat moest ook nog speciale andere hittebestendige lak onder dus koste meer werk.

en dan alles maar weer in elkaar zetten:

de achterste kappen komen later nog ivm trekstarten touw die te kort is omdat ie een paar keer is geknapt.
binnenkort een update en dan komt er een bigbore op die ik nog heb liggen in de schuur als ik hem aan de praat krijg.
gr. just