stuurdemper

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
sjorsjech
forum gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 21:09

stuurdemper

Bericht door sjorsjech »

hey wat voor stuurdemper moet je hebben wat moet de druk zijn wand op mijn werk hebben ze veschillende soorten

groetjes sjors :wink:
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Als het goed is heeft een stuurdemper geen druk. Ben je niet in de war met een gasveer ??? Zou deze in ieder geval maar niet proberen.

Een stuurdemper is een soort schokdemper. Bij in en uit bewegen moet olie van de ene kamer naar de andere stromen door een klein gaatje. Een snelle stuuruitslag wordt zo afgeremd en je stuur zal nooit uit je hand vliegen en je bike rijd stabieler. Maar pas op: zelf een snelle stuuruitslag maken is ook niet meer mogelijk.

Heb vroeger zelf wel eens stuurdempers van een wasmachinedemper gemaakt (veel voorladers hebben zo'n demper). Klein gaatje erin gemaakt, dunnere olie erin en afstoppen met klein boutje. Niet alle wasmachinedempers werken, ze moeten namelijk horizontaal kunnen werken. Gewoon demper horizontaal houden en heen en weer bewegen. Geeft deze dan nog steeds een konstante weerstand in beide richtingen, dan is deze geschikt voor horizontale montage.
sjorsjech
forum gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 21:09

/

Bericht door sjorsjech »

oja :lol: :lol: jah ik bedoel gasveer das jammer dan

groetjes
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

uhm jullie bedoelen zeker zo'n hulpje voor het open en dicht doen van een kofferbak van een auto? die 2 jah wat zijn het.?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

stuurdemper van polini is erg duur.

Ik vind het persoonlijk niet nodig op mijn mini.
Misschien dat wanneer ik ereen heb ik niet meer zonder wil, maar op het moment vind ik het te duur.

Gasveren van een kofferklep of iets dergelijks moet je in ieder geval niet gebruiken.

Greetz M.
Plaats reactie