luchtfilterbox

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

blanco220

luchtfilterbox

Bericht door blanco220 »

een vraagje de polini luchtfilterbox op de sha 14.heeft 3 openingen is dat normaal dat die open zijn of moet er schuim tussen of zo.???
groeten
Neluhz

Bericht door Neluhz »

wat bedoel je precie, heb je een foto/link?
jeffrey #4

Bericht door jeffrey #4 »

hey,nee het klopt dat die 3 gaten open zijn...
als je je luchtfilter zou open schroeven moet er een zwarte spons in zitten,die het vuil tegen houd.

mvg jeffrey
blanco220

Bericht door blanco220 »

ik heb er geen spons in ik vond al dat het niet normaal was.Alle vuil kan zo de cilinder in
merci voor de tip
groeten
blanco220

Bericht door blanco220 »

heeft iemand tips of fotos hoe ik het probleem kan oplossen ik heb geen schuim in de box kun je deze appart kopen.iemand tips
groeten
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Zo'n staalborstel spons iets, kun je zoiets niet er in doen? Ik heb ook eventueel nog wel de spons uit het luchtfilter van m'n chinees (oude). Die zou je ook wel mogen hebben maar ik weet niet of dat past.
schroefje

Bericht door schroefje »

blanco220 schreef:heeft iemand tips of fotos hoe ik het probleem kan oplossen ik heb geen schuim in de box kun je deze appart kopen.iemand tips
groeten
Koop een stuk afzuigkap doek dit is heel fijn en geeft toch nog een goede lucht flow
blanco220

Bericht door blanco220 »

Ik heb een nieuwe carb gekocht en deze is een filter bij dus is opgelost merci voor de tips
groeten
Gast

Bericht door Gast »

hoi. raar maar waar, ik heb hetzelfde!!! ik heb een polini 910s carena gekocht,en ook ik heb geen filter in de airbox!! ik dacht ook al": hier klopt iets niets..... en inderdaad,dat hoort dus niet zo! ik ga die tip met afzuigkap doek wel ff proberen. of weet iemand iets beters? waar kan ik eventueel een origineel filterschuim ervoor kopen?
Haagse MiniGuus

Bericht door Haagse MiniGuus »

Het klopt dat je polini filterboxen hebt zonder schuim je hebt ze in 3gaats en 5gaats polini boxen met filter zijn vaak langer kijk maar bij een 911 daar zit wel schuim in ik weet alleen niet of die past.
Gr Mini Guus
blanco220

Bericht door blanco220 »

hey ik heb een oplossing gevonden voor deze probleem.ik had eerst de box vol gestopt met schuimfilter.Resultaat laat te weinig lucht door.Van alles geprobeerd en tot conclusie gekomen dat deze manier de beste is.Sproeiermaat en al de rest blijft hetzelfde.

Eerst koop je schuimfilter voor de scooter.
Afbeelding

Scheur of knip deze filter zodat hij in de carb past
Afbeelding

Hier moet hij dus in passen
Afbeelding

zo dat is het resultaat
Afbeelding
Afbeelding
Nu de luchtfilterbox over schuiven en vastzetten de schuim blijft mooi op zijn plaats en is makkelijk zuiver te maken en terug te plaatsen.

groeten
ertoes
forum gebruiker

Bericht door ertoes »

je kunt het schuim toch ook gewoon op maat knippen zoals het hoort?!?!?
en niet zo'n rond schuimpie in je carbu stoppen? er is een deel van je
luchtfilterbox speciaal gemaakt om het schuim in te doen!
Polini 911 replica

- BZM koppeling
- Polini Race uitlaat 143.425.011
- dellortho 17,5mm
- cilinder volledig bewerkt
- malossi membraan
- domino snelgas
- shimano deore remhevels
- +/- 8PK
blanco220

Bericht door blanco220 »

Dan moet je dat proberen ik vind deze manier gewoon makkelijker.Ik wou gewoon even de oplossing laten zien aan sommige hoe ik het gedaan heb.Snelste en goedkoopste en lucht wordt even goed gefilterd
groeten
Gast

Bericht door Gast »

:D ik heb een panty strak over het gedeelte van de airbox naar carb. aansluiting getrokken,en toen de airbox op de carb. gemonteerd. en toen rondom netjes op maat gesneden. past perfect,laat veel lucht door,en filterd goed genoeg. en kost mij niks :twisted: (vriendin heb er zat :twisted:
blanco220

Bericht door blanco220 »

dat is ook een optie :D .
Maar zonder enige filter zag ik toch niet zitten stelt me een beetje teleur in polini :? .Zo dure mini's en dan zo een stomme filter systeem :shock:
groeten
Plaats reactie