[ADVIES] head kit van ebay.de met nieuw krukas

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

[ADVIES] head kit van ebay.de met nieuw krukas

Bericht door Gast »

Hi,

Ik ben nieuw hier en ook met de minibike. Ik heb een L7 gekocht en die kwam met een gewoon cylinder (geen big bore).

Ik heb dus laatst deze artikel via een vriend kunnen kopen en die komt met een krukas. Moet ik de orgineel krukas vervangen of kan ik deze kit monteren zonder de nieuwe krukas (ik heb geen koppeling extractor, etc).

Andere vraag: de cylinder heeft een boost port maar geen gaat in de piston in de zijkant. Ik dacht dat als je een boost port makte, dat je moest ook een gaat in de piston maken (zijkant).

Afbeelding

Sorry voor de slecht nederlands!

En alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,

Sam
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

He,

Antwoord vraag 1: Ligt eraan wat de maat is van je pistonpen, 10 of 12mm. Denk dat je het beste die krukas kan monteren, de onderdelen van de kit zullen namelijk op elkaar afgestemd zijn. Waarschijnlijk is het een betere krukas..

Antwoord vraag 2: Denk dat je de zuiger bedoelt in plaats van de piston. De piston is dat zwarte kokertje waar je zuiger mee vast komt te zitten op de drijfstang. Maar ik moet je gelijk geven, als ik zo naar de zuiger kijk heeft deze geen extra spoelpoort om de boostpoort van de cilinder te compenseren. Zal je een zuiger moeten bestellen die wel die extra spoelpoort heeft (44mm bij multibike.nl)

succes

AE
Gast

Bericht door Gast »

Thanks AE,

Ja dat klopt, piston in het engels en zuiger in NL. Sorry was even vergeten!

Kan ik niet gewoon een spoelpoort boren in de zuiger dan?

Thanks,
Sam
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Als jij denkt dat je dat kan moet je het doen. Kan zijn dat je de zuiger vergalt.. Maar het is te doen, als je de spullen ervoor hebt en voorzichtig bent

Succes
Gast

Bericht door Gast »

nog even een vraag. Wat zal gebeuren als ik de zuiger zo ga monteren (zonder spoelpoort)? Doe ie het niet of alleen minder goed?
Talby
forum gebruiker

Re: [ADVIES] head kit van ebay.de met nieuw krukas

Bericht door Talby »

supermini schreef:Hi,

Ik ben nieuw hier en ook met de minibike. Ik heb een L7 gekocht en die kwam met een gewoon cylinder (geen big bore).

Ik heb dus laatst deze artikel via een vriend kunnen kopen en die komt met een krukas. Moet ik de orgineel krukas vervangen of kan ik deze kit monteren zonder de nieuwe krukas (ik heb geen koppeling extractor, etc).

Andere vraag: de cylinder heeft een boost port maar geen gaat in de piston in de zijkant. Ik dacht dat als je een boost port makte, dat je moest ook een gaat in de piston maken (zijkant).

Afbeelding

Sorry voor de slecht nederlands!

En alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,

Sam
hoi dat hoeft ook niet
want het mengsel komt via het carter
dus van onder dat is anders als zuiger gestuurt waar je wel een gat nodig hebt om de inlaat te over brugen
Afbeelding
Gesloten