Heb mijn zoontje die regelmatig op de kartbanen rijdt altijd laten rijden met een bandendruk van een 2 bar.
Nu merkte ik afgelopen keer dat de bandjes niet op "temperatuur" kwamen.
Het menneke zelf is natuurlijk erg licht (net 8 jaar) maar heeft wel de snelheid er al redelijk goed in zitten.
Met wat voor een bandendruk rijden (de lichteren onder jullie) jullie op de indoorkartbanen?
griezel wat een druk,Mark [27 kilo]rijdt met pmt juniorbanden met 1 voor en 1.1-1.2 achter op zijn wedstrijdmotor en op de andere trainings toestellen met chineesjes er onder met 0.9voor en 1.0 achter.
Laatst gewijzigd door mark#41 op do 12 jan 2006, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
mark#41 schreef:griezel wat een druk,Mark rijd met pmt juniorbanden met 1 voor en 1.1-1.2 achter op zijn wedstrijdmotor en op de andere trainings toestellen met chineesjes er onder met 0.9voor en 1.0 achter
Als ik daar mee rijdt met m`n zelfbouwer + 80 KG erop, dan rijdt ik op de rand van m`n velg en schuift de band bijna van de velg af..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
wat zou de druk ongeveer moeten zijn bij 65 kg?
ik moet dit weekend nog een nieuw achterband hebben(was lek) dus moet ie natuurlijk wel goede druk zijn.
ganta schreef:wat zou de druk ongeveer moeten zijn bij 65 kg?
ik moet dit weekend nog een nieuw achterband hebben(was lek) dus moet ie natuurlijk wel goede druk zijn.
mark#41 schreef:griezel wat een druk,Mark [27 kilo]rijdt met pmt juniorbanden met 1 voor en 1.1-1.2 achter op zijn wedstrijdmotor.
Klopt, ik denk dat alle junioren van rond de 25 tot 30kg met 0.9 tot 1.2bar
rijden.
Als de druk hoger is gaat de fiets alleen maar stuiteren in de bocht.
dan houd het maar op 1.6 BAR
Ciao
Is wel te hard
65 kg ? Hou het maar op 1.1 / 1.2 voor en 1.3 / 1.4 achter
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
dan houd het maar op 1.6 BAR
Ciao
Is wel te hard
65 kg ? Hou het maar op 1.1 / 1.2 voor en 1.3 / 1.4 achter
Dat is mijn zo verteld...en ik heb nergens last van...
Hoe slapper, hoe meer kracht die moet gebruiken he;)