Waar zijn er speciale minibike testbanken?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- racechinees
- forum gebruiker
Waar zijn er speciale minibike testbanken?
Hoi,
Ik ben opzoek naar een adresje waar je je minibike kan testen op een vermogensbank.
Ik heb namelijk Twins scooter service gebeld, maar daar kon de minibike niet op.
Afmeting vanaf het voor wiel tot aan het hart van het achterwiel is trouwens 85CM
Dus weet iemand misschien een adres waar ik terecht kan? prijs?
Liefst in de buurt van eindhoven, maar als het niet anders kan dan moet ik maar vervoer regelen.
Ik ben opzoek naar een adresje waar je je minibike kan testen op een vermogensbank.
Ik heb namelijk Twins scooter service gebeld, maar daar kon de minibike niet op.
Afmeting vanaf het voor wiel tot aan het hart van het achterwiel is trouwens 85CM
Liefst in de buurt van eindhoven, maar als het niet anders kan dan moet ik maar vervoer regelen.
-
schroefje
Re: Waar zijn er speciale minibike testbanken?
racechinees schreef:Hoi,
Zoek eens op Dynojet of Tovami banken er zijn er genoeg.
En pas op dat er niet een te zware rol in zit anders gaat je koppeling naar de maan.
- racechinees
- forum gebruiker
- racechinees
- forum gebruiker
- racechinees
- forum gebruiker
-
schroefje
Jha hij zou zelfs 600kg kunnen doen dan heb je wel een zeer zuivere meting door het gewicht van de rol.racechinees schreef:Nou ik heb stad en land af moeten bellen voor een vermogensbank.
Nu heb ik er eentje in Sittard gevonden en een in Goes (fredericks Dynojet B.V.)
Nou hebben ze in Sittard een Rol van 300kg, kan een minibike dit aan?
maar waarom wil je op de bank dan?
- racechinees
- forum gebruiker
Nou ik heb dus eerst Ritsen motoren gebeld in Weert. En die hebben een bank staan met een rol van 400 kg. De man aan de telefoon zei, dat een minibike het misschien niet aan kon en dat de bike daar dan toeren staat te maken terwijl die niet vooruit komt of moeilijk vooruitkomt. (die heeft me door verwezen naar Frederiks dynojet, die de tovami banken verkoopt).
Waarom ik op de bank wil:
Ik wil graag het toeren verloop weten. Want als hij in een gebied van 1000 toeren in 1 keer VEEL meer PK's produceerd dan rijdt dat gewoon niet fijn.
En er moeten nog enige dingen afgesteld worden. En ik heb een uitdraai nodig om iets gekeurd te krijgen.
Ik wil graag het toeren verloop weten. Want als hij in een gebied van 1000 toeren in 1 keer VEEL meer PK's produceerd dan rijdt dat gewoon niet fijn.
En er moeten nog enige dingen afgesteld worden. En ik heb een uitdraai nodig om iets gekeurd te krijgen.
-
schroefje
Nou ik ken Ruud persoonelijk en zijn banken hebben ook rollen van 600kg dat gaat gewoon hoor.(ik heb laatst ook op een rol van 600kg gestaan)racechinees schreef:Nou ik heb dus eerst Ritsen motoren gebeld in Weert. En die hebben een bank staan met een rol van 400 kg. De man aan de telefoon zei, dat een minibike het misschien niet aan kon en dat de bike daar dan toeren staat te maken terwijl die niet vooruit komt of moeilijk vooruitkomt. (die heeft me door verwezen naar Frederiks dynojet, die de tovami banken verkoopt).
-
Gast
Als het een adres in het zuiden moet zijn:racechinees schreef:Nou ik heb stad en land af moeten bellen voor een vermogensbank.
Nu heb ik er eentje in Sittard gevonden en een in Goes (fredericks Dynojet B.V.)
Nou hebben ze in Sittard een Rol van 300kg, kan een minibike dit aan?
In Stein zit Motorservice Spanjer.
Heeft een Jaros researchbank en doet o.a testwerk voor de motorpers.
Denk dat ie ook wel minibikes doet meten e.d
weet dat er ook wel eens van die race scooters op de bank staan
Hallo
Een rol van 400 kg moet te doen zijn, daar testen wij ook mee bij A.B.T.
Alleen je moet een groot achter tandwiel monteren (74 of meer en 6 voor).
Dan de rol even rustig op snelheid brengen, en wanneer ongeveer op 30 Km zit de meting beginnen.
Tevens een koelfan op de koppeling richten scheelt ook.
En je achterband op 2,5 bar zetten.
Succes...
Een rol van 400 kg moet te doen zijn, daar testen wij ook mee bij A.B.T.
Alleen je moet een groot achter tandwiel monteren (74 of meer en 6 voor).
Dan de rol even rustig op snelheid brengen, en wanneer ongeveer op 30 Km zit de meting beginnen.
Tevens een koelfan op de koppeling richten scheelt ook.
En je achterband op 2,5 bar zetten.
Succes...
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- racechinees
- forum gebruiker
@schroefje: Bedankt voor de info, ik heb een afspraak gemaakt voor op de testbank bij frederiks dynojet B.V.
@ hakinnen: Ook bedankt voor het adres, zoals je al ziet heb ik al een afspraak gemaakt. Toch bedankt voor het uitzoeken.
@ hank: Bedankt voor de info en tips. Ik zal zoveel mogelijk aan de tandwiel verhouding proberen te doen (alleen zijn de tandwielen voor dit model op het moment zeer schaars, ik zal even uit zoeken of andere tandwielen passen)
Ik zal vragen of ze dat kunnen doen, rol op 30km en koelfan op koppeling. Ik denk dat ze dat wel kunnen. De vrouw en man die ik aan de lijn had, zei dat ze het vaker deden (het testen van minibikes).
Allen bedankt voor de informatie en reacties.
Zal wel posten wat er gescored is, als dat een beetje voor de dag kan
.
@ hakinnen: Ook bedankt voor het adres, zoals je al ziet heb ik al een afspraak gemaakt. Toch bedankt voor het uitzoeken.
@ hank: Bedankt voor de info en tips. Ik zal zoveel mogelijk aan de tandwiel verhouding proberen te doen (alleen zijn de tandwielen voor dit model op het moment zeer schaars, ik zal even uit zoeken of andere tandwielen passen)
Ik zal vragen of ze dat kunnen doen, rol op 30km en koelfan op koppeling. Ik denk dat ze dat wel kunnen. De vrouw en man die ik aan de lijn had, zei dat ze het vaker deden (het testen van minibikes).
Allen bedankt voor de informatie en reacties.
Zal wel posten wat er gescored is, als dat een beetje voor de dag kan