Bij deze zal ik ook maar eens mijn motoren laten zien, te beginnen met mijn nieuwe pitbike:
Een 110cc Xsport 4-takt 4-bak met handkoppeling. Gemaakt in Engeland.
Ik heb de motor nog maar een paar weken en ben van plan er dit jaar een aantal wedstrijden mee te gaan rijden in de pitbike-klasse van de supermoto, voor de rest wil ik een aantal wedstrijden zelfbouw bij de pocketbikes meepakken met mijn zelfbouwer.
De motor blijft zo als hij nu is op wat stickertjes e.d. na. Wel wil ik gaan kijken wat het fijnst rijdt, dus vorkpoten meer of minder doorsteken en achterkant omhoog of omlaag laten komen en vering afstellen natuurlijk.
Meer foto's volgen.
Laatst gewijzigd door Stenley op zo 09 apr 2006, 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo'n bike is echt niet zo duur als een echte nieuwe fabrieksbike hoor want dat ligt tussen de 2000,- en de 3500,- dus.. Mischien een 2de handse fabrieksbike.. Mijn vader kon deze dingen ook krijgen dus ik weet wel wat ze kosten.. Dat zie je toch ook aan die motard die wij hebben die kost 1400,- en die heeft andere dingen als deze, Maar wat is de prijs dan??????
MX_Melvin schreef:Zo'n bike is echt niet zo duur als een echte nieuwe fabrieksbike hoor want dat ligt tussen de 2000,- en de 3500,- dus.. Mischien een 2de handse fabrieksbike.. Mijn vader kon deze dingen ook krijgen dus ik weet wel wat ze kosten.. Dat zie je toch ook aan die motard die wij hebben die kost 1400,- en die heeft andere dingen als deze, Maar wat is de prijs dan??????
stenley weet echt wel wat een fabrieks kost hoor..die heeft hij zelf bereden..
we zullen zien!
ik zie me eigne reactie neit..d8 dat ik al gereageerd had...maar niet dus
tov ding sten!..wist neit echt wat pitbike was..kan je beetje ''driften''??
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
Op zo'n mini motard ga ik regelmatig rijdenop het circuit . We huren ze nu nog maar ben ook van plan om me zoiets aan te schaffen. Ken jij nog andere goede merken minimotards?? Ben je tevreden over de xsport ? Al stukken gehad? Wil iets degelijks kopen voor op het circuit.
De Xsport is echt geweldig! Nog helemaal geen problemen mee gehad en hij doet het altijd fantastisch. Je voelt ook wel het verschil tussen een Xsport en een chinese replica. Man wat rijdt een echte lekker soepel!
Zoals ik in het andere topic ook schreef kan je ook gewoon een (mini)crossmotor met kleine wielmaat ombouwen door er andere banden om te leggen. Zo kan je de Honda CRF50 en XR50 ombouwen.
Verder heb je:
Monstermoto
Thumpstar
Polini
en vast nog een aantal, kan je beter een belgisch pitbikeforum voor gebruiken waar ik nu even niet de link van weet.
die kleine honda'tjes had ik ook gezien ma wil wat meer punch erin. Ben redelijk groot en cc's heb je nooit teveel. Maar de polinies en monstermoto kende ik nog niet , bedankt ervoor
Rijd je veel met je xsport? Denk je dat het blokje betrouwbaar is?
Op de kartbaan vertelde ze me dat ze toch regelmatig problemen mee hadden . Maar ze zetten ze vast in 2de of derde versnelling en iedere koekoek die betaald mag er mee rijden
Stenley schreef:De Xsport is echt geweldig! Nog helemaal geen problemen mee gehad en hij doet het altijd fantastisch. Je voelt ook wel het verschil tussen een Xsport en een chinese replica. Man wat rijdt een echte lekker soepel!
Zoals ik in het andere topic ook schreef kan je ook gewoon een (mini)crossmotor met kleine wielmaat ombouwen door er andere banden om te leggen. Zo kan je de Honda CRF50 en XR50 ombouwen.
Verder heb je:
Monstermoto
Thumpstar
Polini
en vast nog een aantal, kan je beter een belgisch pitbikeforum voor gebruiken waar ik nu even niet de link van weet.
Stenley,
Zie dat je uit Eindhoven komt, waar kun je in de buurt met een Xsport trainen dan ?
Heb er ook wel interesse in.
Ja ik zit door de week als student in Eindhoven. In Lommel kan je
elke woensdag de hele avond trainen voor €18,-. Lommel is vanaf Eindhoven een half uurtje rijden.