Vorige maand zijn we eens met een hoopje motorrijders gaan rijden op 125cc 4taktjes(xsport) op de kartbaan van Mol. Daar hebben we ons kostelijk geamuseerd en het smaakte naar meer! Rijd regelmatig op het circuit met de motor en dat is zeer leuk maar ook zeer duur.Ben dus op zoek naar een degelijk merk mini supermotard . Het mag wat kosten maar wil ook zeker weten dat ik geen rommel koop. Wil het alleen gebruiken voor het circuit dus iets met een goed chassis ,vering en blokje. Ben al verschillende merken tegengekomen maar weet niet of het kwaliteit is of samengelijmde rommel . De naam thumpstar kom ik overal tegen en heb ook al een paar "honda's" gezien maar op de officiele website van honda staan geen mini supermotards .Is er iemand op het forum die raced met die 125 of 110cc 4taktjes ?
ja , kweet ... veel vragen. Zoek al een paar weken op het net en het forum maar tast nog altijd in het donker.
Deze zaterdag gaan we weer minibiken in Mol en wil zo vlug mogelijk mn eigen bike hebben ....
Maakt niet uit hoe oud je bent ... op twee wielen is iedereen een kind
Honda CRF-50 of XR-50 dacht ik. En dan haal je de crossbandjes eraf en leg je er 10 inch puch zip (die maat) bandjes onder
Thumpstar en monstermoto zijn goede merken, Xsport ook. Polini heeft ook een eigen supermotard.
Ik heb er ook geen ervaring mee dus daarom heb ik er ook 1 aangeschafd laatst
ik vind zelf dat er zat power in zit, 1 e versnelling is heel kort, 2 pakt lekker snel op. en de 3 zit het meeste power, en dan nog de 4..
Trekt hardstikke goed op, goede remmen, en loopt perfect.
kortom zeer leuk om te beginnen!
MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
die monstermoto ziet er ook goed uit en die op v-racer ook
iemand ervaring ermee ? of met een thumpstar?
begin al stillekes een goede tweedehands te zoeken .... het jeukt en kan nog niet krabben
Nou ik zou je vertellen over de V-racer.. Ik heb er nu 1 keertje indoor meegereden op Zaltbommel ging prima, goede grip en zat power.. Volgas op het rechte stuk Goede remmen..
Heb je jij dan wat info over die baan Mol, kom ik er ook een keer heen
En de V-racer is niet eens te duur, al zeg ik het zelf voor zo'n heel ding met hydraulish remmen, instelbare vering, 12 inch straat bande, goeie vertanding, snelle filter enz enz
http://www.indoorkartingmol.be/circuit.htm dit is de site van de kartbaan in Mol (iswel Belgenland) http://www.geecocars.be/fun_movies.php hier zijn wat minimotard filmkes .Mol zit er ook bij.
Zaterdag gaan we er weer minibiken .... voel de zenuwen nu al
Elk jaar gaan we ook kijken naar het Belgisch kampioenschap minibike hier in Lommel op de balendijk.Rijd nu al verschillende jaren met de motor en kan een beetje sportief rijden maar wat die gasten daar op hun minibikes lieten zien was fenomenaal !!!! Het heeft me altijd wel geinteresseerd en na een uurtje proberen in Mol kan ik het niet meer uit mn kop krijgen
bedankt voor de links by the weg
Oh ja ! Is het mogelijk om zo'n 125 te verzekeren in het belgenland???
Rijd nu elke dag 7 km naar het werk met een fireblade. Zo'n korte afstanden rijden met een motor is niet goed voor het blok. Als ik de 125 zou kunnen verzekeren kan ik er mee naar het werk rijden(zuiniger en spaar mn blade). Hier rijden een paar van die kleine 125cckes rond , lijkt op een honda dax.Ze hebben een motornummerplaat erop hangen dus die moeten toch ook verzekering hebben? Heb hier al op het forum gelezen dat er personen niet gelukkig mee zijn als je op de openbare weg rijd met pocketbikes en geef ze gelijk. Als je geen verzekering hebt of de wet verbied het dat is om problemen vragen. Dan lees ik ook dat sommige denken aan het imago van de minibiker ... motorrijders hebben ook vaak een slechte naam . Heb al dikwijls moeten aanhoren (van meestal niet motorrijders) dat we doodrijders zijn enz enz ...
Dat zal je altijd blijven hebben ... er zijn altijd nozems die aan alles hun laars lappen en de rest een slechte naam geven.
Veel antwoord op een kleine vraag
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
redlineracerr schreef:Rijd nu elke dag 7 km naar het werk met een fireblade. Zo'n korte afstanden rijden met een motor is niet goed voor het blok. Als ik de 125 zou kunnen verzekeren kan ik er mee naar het werk rijden(zuiniger en spaar mn blade). Hier rijden een paar van die kleine 125cckes rond , lijkt op een honda dax.Ze hebben een motornummerplaat erop hangen dus die moeten toch ook verzekering hebben? Heb hier al op het forum gelezen dat er personen niet gelukkig mee zijn als je op de openbare weg rijd met pocketbikes en geef ze gelijk. Als je geen verzekering hebt of de wet verbied het dat is om problemen vragen. Dan lees ik ook dat sommige denken aan het imago van de minibiker ... motorrijders hebben ook vaak een slechte naam . Heb al dikwijls moeten aanhoren (van meestal niet motorrijders) dat we doodrijders zijn enz enz ...
Dat zal je altijd blijven hebben ... er zijn altijd nozems die aan alles hun laars lappen en de rest een slechte naam geven.
Veel antwoord op een kleine vraag
verzekeren gaat je niet lukken, geen frame en goedkeuringsnummer.
ik zag laatst in engeland op een beurs crossmotoren staan met typegoedkeuring, 175 cc viertakt, 20 pk ofzo, voor 750 pond
was dus wel een bijna normaal formaat motor, misschien ietsje kleiner.