Probleem met me bike Oorzaak bekent pagina 2
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Probleem met me bike Oorzaak bekent pagina 2
Hoi iedereen,Na mijn val afgelopen zondag is er iets heel vreems aan de hand,als ik mijn motor achteruit duw dan blokeert het achterwiel en bij de koppeling komt een soort schrapend geluid vandaan.Ik haal dus de koppelings kom eraf en de ketting en het riempje van de waterkoeling zodat de koppeling bloot ligt,als ik dan de bike achteruit duw dan gaat ie gewoon achteruit.Daarna zet ik de koppelingskom er weer op en ik schroef alles weer vast dan gaat hij ook geruis loos achteruit en ook de koppeling maakt geen geweld.Als ik ook ma een klein trekje doe aan de trekstarter dan slaat het achterwiel weer vast en er komt weer als ik met de bike loop zo,n knassend geluidje.Ik weet begod niet waar het aan kan liggen want de motor kan en is niet op zijn koppeling gevallen want daar zit de voetsteun voor.Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen wat het kan zijn.
Alvast bedankt,
Alvast bedankt,
Laatst gewijzigd door ruud op vr 24 feb 2006, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
-
edgo
Hoi Ruud, jammer om te horen dat je misschien toch wat schade hebt.
Is de ketting nog wel helemaal recht,als deze een beetje getordeert is,dan kan dit euvel ook voorkomen.En zit het achterwiel en tandwiel nog goed?Dus niet een beetje scheef,want dan kan het inderdaad zo zijn als je hem vooruit duwt,dat het wel goed gaat en achteruit niet,dan zou je ketting net op het punt kunnen komen van er af lopen,en dan blokkeerd de boel!
Succes
Is de ketting nog wel helemaal recht,als deze een beetje getordeert is,dan kan dit euvel ook voorkomen.En zit het achterwiel en tandwiel nog goed?Dus niet een beetje scheef,want dan kan het inderdaad zo zijn als je hem vooruit duwt,dat het wel goed gaat en achteruit niet,dan zou je ketting net op het punt kunnen komen van er af lopen,en dan blokkeerd de boel!
Succes
-
edgo
- mini-biker15
- forum gebruiker
-
Lelyracing
lijkt mij niet het geval als hij zonder koppelingshuis wel rond draaid,
Ruud : kijk even goed naar je koppeling of er geen bouten uit missen en of je schoenen gelijk zitten want alleen als je blokje draaid of je aan de trekstarter trekt gaat je koppeling rond draaien en ik geloof dat er in dit geval dan iets niet goeds met je koppeling gebeurt en vast slaat tegen de kom...
Ruud : kijk even goed naar je koppeling of er geen bouten uit missen en of je schoenen gelijk zitten want alleen als je blokje draaid of je aan de trekstarter trekt gaat je koppeling rond draaien en ik geloof dat er in dit geval dan iets niet goeds met je koppeling gebeurt en vast slaat tegen de kom...
-
edgo
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
yo Ruud....
sorry hoor....als ik je verhaal lees is een slag in je ketting absoluut !CENCUUR!...
waarschijnlijk blijft of een pal van je aantrekmechanisme,
of een koppelingssegment hangen...
als je een slag in je keyting hebt....een slag in je ketting, hoe verzinnen ze het....is je ketting er ooit af gelopen??
als je dat hebt, heb je het ook altijd....
je klachten beginnen pas als je je aantrekmechanisme bediend....
dus...kan het nooit aan je ketting liggen
succes
sorry hoor....als ik je verhaal lees is een slag in je ketting absoluut !CENCUUR!...
waarschijnlijk blijft of een pal van je aantrekmechanisme,
of een koppelingssegment hangen...
als je een slag in je keyting hebt....een slag in je ketting, hoe verzinnen ze het....is je ketting er ooit af gelopen??
als je dat hebt, heb je het ook altijd....
je klachten beginnen pas als je je aantrekmechanisme bediend....
dus...kan het nooit aan je ketting liggen
succes
-
nismocoupe
-
vincent popma
- forum gebruiker
- Contacteer:
-
nismocoupe
Hoi iedereen,
Vandaag eens goed gekeken en zoals wim ook al zei me ketting is volgens mij totaal niets mis mee hoor.
als ik me koppelings kom eraf haal dan kan me band achteruit en vooruit niks mis mee,zodra ik de koppelingskom er op hem gezet draait het achter wiel gewoon vooruit en achteruit.Zodra ik 1 klein schokje trek aan de trekstarter dan gaat de bike wel vooruit das geen probleem ma als ik hem dan naar achteren duw dan blokeert het achterwiel helemaal.Waar ligt het nu aan dan ???
Vandaag eens goed gekeken en zoals wim ook al zei me ketting is volgens mij totaal niets mis mee hoor.
als ik me koppelings kom eraf haal dan kan me band achteruit en vooruit niks mis mee,zodra ik de koppelingskom er op hem gezet draait het achter wiel gewoon vooruit en achteruit.Zodra ik 1 klein schokje trek aan de trekstarter dan gaat de bike wel vooruit das geen probleem ma als ik hem dan naar achteren duw dan blokeert het achterwiel helemaal.Waar ligt het nu aan dan ???
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]