Hey, ondanks dat ik in totaal nog geen kwartier heb gereden op mijn tai chi, heb ik niet stil gezeten. Ik ben al een keer naar de kartbaan geweest, dat ik daar na enkele rondjes mijn ketting brak

Dus ik heb besloten om mijn bike in orde te maken voordat ik er mee ga rijden, dat houdt in... dat ik beter een fabrieksbike had kunnen kopen
Er is veranderdt:
- Bizeta koppeling
- 17,5mm carburateur
- Snelgas
- Betere kwaliteit stop-knop
- Carbon membraanplaatjes (malossi vl14, wel eerst gleufjes in het midden moeten slijpen)
- 74 tands tandwiel (type: ovaal

, de ketting moet zo los hangen dat hij niet knapt maar wel van het tandwiel af gaat als je over een hobbel rijdt)
- Benzinekraantje voor het vervoeren van de bike
- Kop gevlakt
- a8 gasnaald (scheelt veel ook al zag ie er op het oog hetzelfde uit als de originele naald)
- Korte mountainbike remhandles en dikke binnen-remkabels
- Goede bougie (lijkt me noodzaak voor elke bike)
Wat moet er nog veranderd worden:
- Polini 74 tands tandwiel (zo'n ovale als ik nu heb is slecht voor de ketting, achterwiel, koppelingshuis, eigenlijk alles..)
- Een mooi race-uitlaatje

..maar dat duurt nog wel ff
De kilometerteller die er op zat sloeg telkens op hol, dus die heb ik er af gehaald. Topsnelheid is toch niet zo van belang..
Ik weet niet hoe het komt maar met sproeier 94 krijgt de bike veelste veel BENZINE. Ik kom uit op 80

Dan loopt ie we heel mooi met zijn a8 gasnaaldje. Ik snap er niks van waarom ik een sproeier 80 moet hebben, alles is perfect aangesloten en dubbel gecontroleerd. Het zal wel aan de cilinder liggen, deze ziet er netjes uit zonder bramen en zonder hoogteverschillen in poorten. Ook is hij nog niet beschadigd. Het zal wel met de vorm/grootte van de poorten te maken hebben denk ik. Maar goed, nog een tandwiel bestellen en dan heb ik mijn bike ready to race