instelling koppeling

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

schroefje

Bericht door schroefje »

dm racing team noord schreef:nou schroegje dan doen ej wel iest goed verkeerd wat 50cc power maak niks uit ik rij modifd dan moet ej gewoon grooter achter tandwiel en een kleiner voor tand wiel op steken en je koppeling ongerveer op 8000 8500 indoor zetten

Euhhhh denk je dat ik dat niet weet? ;)

en maakt dus ECHT wel uit er rijden een paar 50cc bij ons in het team en wij rijden indoor allemaal laag in toeren anders slijt je koppelingen bij het leven....Het is gewoon ff anders rijden je moet dan echt op de koppeling rijden.

Als ik hem op 8000-8500 zet is het bij ons op de kartbaan niet te doen! (lees:Heel kort en mega veel bochten) Maar op een langere baan zoals Poeldijk,R'daal etc zet ik hem wel hoger.
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Bij de b1 replica (met abt uitlaat, 17,5mm en bzm-koppeling) heb ik mijn koppeling altijd hetzelfde staan. Ik schat zo rond de 8000 toeren. Ik heb geen toerenteller maar hij stond in elk geval goed.
Mijn tandwielverhouding is 6-67 en dat gaat prima op indoor.

Nou was de koppeling laatst versleten (na 3/4 jaar ofzo) en heb ik hem opnieuw laten bekleden door Hank. Die heeft hem weer opnieuw afgesteld. Het toerental ligt ietsjes hoger dan eerst. Ik probeer het gewoon een paar rondjes in Echt aankomend weekend en anders zet ik hem ietsjes lager.

MAAR een B1-replica is ook niet voor niets een chinees. De powerband is zeer smal en het verschil tussen het aantal pk's binnen en buiten de powerband is groot. Dus je kunt de koppeling bij een B1 replica niet te laag zetten want dan rijdt hij echt bagger. Bijvoorbeeld 7500 toeren zou niet werken want dan heeft de b1 replica (opgevoerd of niet) maar 2 pk. Maarjah..het is een replica.
pascalvr6
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door pascalvr6 »

schroefje schreef:
dm racing team noord schreef:nou schroegje dan doen ej wel iest goed verkeerd wat 50cc power maak niks uit ik rij modifd dan moet ej gewoon grooter achter tandwiel en een kleiner voor tand wiel op steken en je koppeling ongerveer op 8000 8500 indoor zetten

en maakt dus ECHT wel uit er rijden een paar 50cc bij ons in het team en wij rijden indoor allemaal laag in toeren anders slijt je koppelingen bij het leven....Het is gewoon ff anders rijden je moet dan echt op de koppeling rijden.

Als ik hem op 8000-8500 zet is het bij ons op de kartbaan niet te doen! (lees:Heel kort en mega veel bochten) Maar op een langere baan zoals Poeldijk,R'daal etc zet ik hem wel hoger.
Daar ben ik het niet mee eens benno weet wel waar die over praat
dan moet je gewoon groter achter tandwiel plaatsen .
En je koppeling goed inrijden en niet meteen je bike uit de doos halen
en knallen.
Afbeelding kijk maar je zit gewoon te laag.
GTA racing team
2 de plaats nederlands kampioenschap 2007 40cc open
1ste plaats, kampioen van ned50cc open 2008
1ste plaats kampioen van ned50cc open 2009
belgie's kampioen 50 cc open 2009
mijn site http://gtaracing.come2me.nl/
schroefje

Bericht door schroefje »

pascalvr6 schreef:
schroefje schreef:

Daar ben ik het niet mee eens benno weet wel waar die over praat
dan moet je gewoon groter achter tandwiel plaatsen .
En je koppeling goed inrijden en niet meteen je bike uit de doos halen
en knallen.
Afbeelding kijk maar je zit gewoon te laag.
Euh 1....dit is een sheet van Mier41 aka Kenny (en te laag? :D deze beste brave man is toch echt een van de top rijders in Belgie en neem aan dat hij het ook wel weet ;) )

En ik rij indoor 70-6 en das meer dan groot zat voor achteren vergeet niet dat je een 50cc anders moet vertanden.

En ik denk dat ik ook lang genoeg ervaring heb in de motortechniek en autotechniek ;)

En bike uit de doos halen en knallen??? :roll:

Wie zegt dat wij dat doen ? Mijn bike is net ingereden hij is nog niet eens vol open geweest.Heb er al wel een koppeling uit gefikt maar dat wisten wij al want dat hebben de meeste mensen van mijn formaat :D die 2 beens BZM koppelingen zijn niet geschikt voor mannen van 100+ kg :oops:

Maar goed we houden er beide een andere visie op na daar heb ik respect voor maar blijf erbij een 50cc is HELE andere koek dan een 40cc :D en dan heb ik het over het rijden,afstellen,vertanden etc etc etc...
killer
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door killer »

Als je naar deze sheet kijkt grijpt de koppeling van kenny op ong 7300tpm vast je zit er dan ruim 1300tpm naast.
Daarnaast heeft een 50cc 0.6 Nm meer koppel dan een 40cc modified, dit lijkt mij dus niet zoveel verschil.
Hij zal iets meer power hebben ja, maar in 5 ronden een koppeling wegfikken, kan je ook niet alleen op je gewicht afschuiven.
Het enige verschil met een 40cc is dus je koppeling 1300tpm lager stellen.
En met 100KG zal je koppeling inderdaad harder slijten.
Denk wel dat een 3 beens koppeling beter is voor iemand met jouw gewicht.

En volgens mij zijn dit jouw woorden, en als je dit inrijden noemt.

(En wat een f#cking power komt daar uit zeg een f#cking beest is dat 1e 2 rondje's op Wilrijk heeft het voorwiel de grond niet gezien

(en ik heb het nieuwe record!! 5 hele ronde's en toen pas eruit gefikt)er komt nu een 3 beens in om dit gewicht van mij te trekken Embarassed)

Verder veel succes met je nieuwe bike.
Pascal Kampioen
Senior open 50cc NL 2008
Senior open 50cc NL 2009
Senior open 50cc BK 2009
GTA Racing team
bzm

Bericht door bzm »

Dat heb ik idd gezegd (ben ff anders ingelogd zit op de zaak)

Maar er zat een 2 beens BZM in en dat zijn voor de zwaardere onder ons niet de beste :D

En ik ken er nog meer die problemen hebben gehad met deze koppelingen en die waren toch echt een stuk lichter ;)

En ik heb hem gewoon goed ingereden alleen de 1e twee ronde waren iets te kort vertand daarna anders vertand en toen ging het goed maar de koppeling kon het gewoon niet trekken.

rij nu met een 3 beens en dat scheelt dag en nacht.

En ik denk dat een koppeling puur op eigen gevoel moet worden afgesteld ik ken jongens en die rijden met een aangrijp moment van 9500-10.000 rpm....buiten rij ik idd ook rond de 8500-9000 maar op deze baan die HEEL kort is en veel bochten rijd dat gewoon niet lekker.

Voor de rest ga ik er niet meer op in we houden er allen een andere theorie op na en zo word dit draadje wel heel lang :D

Maar bedankt voor de tips en jullie visie erop! (en de complimenten op mijn bike)
Kevin#34
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Kevin#34 »

met een toerenteller meten op hoeveel toeren hij staat,
en met een schuifmaat meten af alle veertjes op dezelfde lengte staan,

groetjes kevin-racing
Groetjes kevin #34