Richard D schreef:TnTnelis schreef:OHOH ricahrd krijgt concurentie, is het nog niet helemaal

maar ik zou maar oppassen.

ha ha ha, ik hoef nergens voor op te passen hoor.
concurentie is alleen maar mooi, ennuh het idee om de kapjes te maken kwam uiteindelijk bij lars vandaan
ik wilde al eerder zo'n kapje ontwerpen, pas sinds ik het ontwerp van lars had gezien ben ik er aan begonnen
en ja...... lars wist er vanaf het begin al vanaf, ik heb hem zelfs het voorstel gedaan om zijn ontwerp netjes af te werken en een mal voor hem te maken zodat hij ze kon maken, maar hij liet die eer aan mij over

hahahaha een mal voor mij maken

dat heb ik niet begrepen zou wel handig zijn ik heb mallen die eenmalig gebruikt kunnen worden ( heb wel een kapje als mal maar dan moet je het uit gips breken enz enz maar dat weet richard al

)
Het is echt een bult werk daarom liggen mijn kapjes nu ook stil ... alleen de mal opbouwen duurde al een week

en kapjes maken gaat veel tijd inzitten .. maar wel leuk om weer een keer op te pakken als mijn andere projecten klaar zijn ...
Erik de Wit schreef:Om er nog effe op in te haken, plaatsen van stator is geen probleem was alleen voor mij op Zwolle geen optie omdat ik nog moest rijden. Het grootste probleem was dat de moer buiten het kapje komt en dat mag niet omdat roterende delen allemaal afgeschermd moeten worden en daarbij vind ik het ook lastig omdat je daar met je voet zit zal het heel wat schoenen kosten. Verder zag het kapje er super uit dus als het eenmaal gereed is hou ik me ook zeker weer aanbevolen.
Gr. Erik
Ja dat is vaker een probleem als je smal gaat ! de moer / krukas en de stator ..
Nu is het wel simpel op te lossen , zou zou een extra buitenste rand kunnen maken zodat je zelf de boutgaten moet maken in de kapjes dan is deze overal te plaatsen !
En alleen even netjes een overkapping maken over de moer ...
Richard kan dinsdag wel even passen bij mij ( 3 verschillende bikes ) maar daar spreek ik je dan wel over , dan hebben we tiet zat
Gr,
Lars