Uw mening graag..
AE
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
AngelEyes schreef:Wat ik mij afvraag of het een optie is om de retourleiding van de radiateur naar het potje af te doppen (Heb dit eens gezien). Of zou dit de werking juist negatief beinvloeden? De retourleiding zit links boven! Vraag het me gewoon af
AE
ertoes schreef:Wanneer je je koelsysteem hebt ontlucht, en je waterpotje zelf als expansievaatje dient, zal ook zonder
overloopleiding het waterniveau in het reservoir kunnen stijgen als het warmer wordt.
Daarnaast is het zo dat door het afdoppen van deze leiding je een
betere circulatie vh koelwater krijgt, dus: betere koeling!
Graag zie ik meer reacties hierop.
Ja ik snap dat een een goede circulatie door allerlei factoren wordtWim schreef:ertoes schreef:Wanneer je je koelsysteem hebt ontlucht, en je waterpotje zelf als expansievaatje dient, zal ook zonder
overloopleiding het waterniveau in het reservoir kunnen stijgen als het warmer wordt.
Daarnaast is het zo dat door het afdoppen van deze leiding je een
betere circulatie vh koelwater krijgt, dus: betere koeling!
Graag zie ik meer reacties hierop.
hoi
een overloopleiding is inderdaad overbodige luxe als je koeling goed werkt, en je je systeem (koud) niet te veel vult...
door het afdoppen van de overloopleiding een betere circulatie???
en een betere koeling.....
als ik het om mijn manier zeg....bullshit!....kan toch nooit..
hoe kan een loze leiding uberhaupt zorgen voor een beter circulatie?
pompcapaciteit/ toerental, toegepaste koelvloeistof, druk op de vloeistof, rij-wind, en de doorstroomweerstand van je blok en je radiateur e.d. regelen de circulatie-snelheid, en de mate van koeling!!
Groetjes
Wim