Ik ben bezig met het maken van een minibike. Ik maak zelf het frame en een voorvork, nu is mijn vraag weet iemand hoe millimeter de voorpoten uitelkaar moeten staan. Ik ben van plan om een puch naaf te gebruiken.
Ik heb zelf ook Puchnaven en heb de poten 115 mm uit elkaar gezet (hierdoor kunnen er later ook nog andere wielen in). In de praktijk moet 110 mm eigenlijk ook voldoende zijn.
Als de binnenbreedte te groot wordt, past de vork niet meer binnen de bestaande Polini 911 kuip. Heb zelf zoals gezegd binnenbreedte van 115 mm en voorvoorkpoten van 25 mm. Moet in mijn geval echt geen 5 mm breder worden.
aaaa, sorry ik heb geen kuipje!
nee idd als het een kuipje is moet je minder breed zitten anders komt ie tegen de kuip, maar als je een kuipje hebt moet je toch ook letten op de stuurslag?
Met een kuipje is inderdaad ook de stuuruitslag nogal kritisch evenals de uitlaat. Heb je geen kuip, neem dan inderdaad de vrijheid om alles net ff wat breder te maken. Als je bijvoorbeeld de puchnaven gebruikt en het ventiel tegenover de remtrommel eruit laat komen, kan ook het ventieldopje je behoorlijk in de weg zitten !!!!
Gewoon goed blijven kijken wat je doet en vooral proberen het overzicht te bewaren. Herstelacties met haakse slijper en lasapparaat worden er meestal niet mooier op.