geen choke op carb
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
geen choke op carb
Ik heb net een nieuwe carburateur gekocht: een 19mm Bing
Alleen nu was het me opgevallen dat er geen choke op zit.
dit deze op een speciale plek die ik over het hoofd gezien heb??
of kan je er een aparte handscoke voor kopen??
of zijn er trucs om toch makkelijk te kunnen starten??
gr.
bert
Alleen nu was het me opgevallen dat er geen choke op zit.
dit deze op een speciale plek die ik over het hoofd gezien heb??
of kan je er een aparte handscoke voor kopen??
of zijn er trucs om toch makkelijk te kunnen starten??
gr.
bert
Meer benzine in de vlotterkamer heeft geen invloed op het mengsel.John_W schreef:Deze carburateur heeft een vlotterknop. Benzinekraan open, dan kort deze zwarte knop indrukken. Vlotternivo stijgt en het mengsel wordt rijker.
succes
De benzine wordt nog steeds door dezelfde onderdruk van de passerende lucht aangezogen. Als je dus wilt choken moet je dus minder lucht toevoegen of meer benzine. Aangezien je sproeier hetzelfde blijft moet je er dus voor zorgen dat er minder lucht in kan, meestal wordt dit gedaan door een schuif de carb in te schuiven (12, 15mm bings).
Het kan ook zijn dat er een aparte choke sproeier in de carb zit, maar aangezien ik deze carb nog nooit heb gezien weet ik niet of dit zo is.
Kijk anders of je een van de 2 dingen hierboven kan vinden (schuif of andere sproeier). Dit zou dan voor het choken moeten zijn.
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Bram,
moet je helaas ongelijk geven. De hoeveelheid mengsel wordt bepaald door het drukverschil tussen de venturi en de statische druk in de vlotterkamer. De onderdruk in de venturi wordt bepaald door de luchtsnelheid en hier heb je gelijk. Met een schuif kun de plaatselijke snelheid verhogen en krijg je een rijker mengsel. Dit heeft de bing 19 dus niet (andere Bingcarburateurs weer wel).
Je kunt de statische druk in de vlotterkamer verhogen. Dit is de buitenluchtdruk + de druk tgv de vloeistofkolom in de vlotterkamer. Een verhoging van het vlotternivo met 10% zal ook de vloeistofdruk met 10% doen toenemen. Dit is nu net de truc van de vlotterknop. Je verhoogt tijdelijk het nivo door de vlotter naar beneden te drukken. Normaal zal deze gaan drijven en de toevoer afsluiten. Deze knop belemmert het afsluiten en het nivo wordt hoger.
Daarom is het ook zo belangrijk voordat je met sproeiers aan de gang gaat, eerst het vlotternivo juist is.
moet je helaas ongelijk geven. De hoeveelheid mengsel wordt bepaald door het drukverschil tussen de venturi en de statische druk in de vlotterkamer. De onderdruk in de venturi wordt bepaald door de luchtsnelheid en hier heb je gelijk. Met een schuif kun de plaatselijke snelheid verhogen en krijg je een rijker mengsel. Dit heeft de bing 19 dus niet (andere Bingcarburateurs weer wel).
Je kunt de statische druk in de vlotterkamer verhogen. Dit is de buitenluchtdruk + de druk tgv de vloeistofkolom in de vlotterkamer. Een verhoging van het vlotternivo met 10% zal ook de vloeistofdruk met 10% doen toenemen. Dit is nu net de truc van de vlotterknop. Je verhoogt tijdelijk het nivo door de vlotter naar beneden te drukken. Normaal zal deze gaan drijven en de toevoer afsluiten. Deze knop belemmert het afsluiten en het nivo wordt hoger.
Daarom is het ook zo belangrijk voordat je met sproeiers aan de gang gaat, eerst het vlotternivo juist is.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Hm, zo had ik er nog niet naar gekekenJohn_W schreef:Bram,
moet je helaas ongelijk geven. De hoeveelheid mengsel wordt bepaald door het drukverschil tussen de venturi en de statische druk in de vlotterkamer. De onderdruk in de venturi wordt bepaald door de luchtsnelheid en hier heb je gelijk. Met een schuif kun de plaatselijke snelheid verhogen en krijg je een rijker mengsel. Dit heeft de bing 19 dus niet (andere Bingcarburateurs weer wel).
Je kunt de statische druk in de vlotterkamer verhogen. Dit is de buitenluchtdruk + de druk tgv de vloeistofkolom in de vlotterkamer. Een verhoging van het vlotternivo met 10% zal ook de vloeistofdruk met 10% doen toenemen. Dit is nu net de truc van de vlotterknop. Je verhoogt tijdelijk het nivo door de vlotter naar beneden te drukken. Normaal zal deze gaan drijven en de toevoer afsluiten. Deze knop belemmert het afsluiten en het nivo wordt hoger.
Daarom is het ook zo belangrijk voordat je met sproeiers aan de gang gaat, eerst het vlotternivo juist is.
Bedankt voor de uitleg erbij.