fotosoepe

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

dirtbike-robert

fotosoepe

Bericht door dirtbike-robert »

ey
nu ik mijn minicrosser verkocht heb wil ik een scooter kopen
namelijk een yamaha aerox maar ik twijfel tussen 2 kleuren hoe ik hem zou willen maken
ik wou het zelf met photoshop proberen maar dit kon niet omdat de pc geformateerd is en zelf chroom niet kan vinden bij de kleuren
wie zou ff 2 ontwerpjes willen maken? :oops:
hier de foto

Afbeelding

die goud/gele kleur moet zilver/chroom worden en 2e ontwerp moet dat goud/gele oranje worden

(ik weet dat ik op het verkeerde forum zit voor de scooter maar op een ander forum kan niemand het)

alvast zeeer bedankt!!!
Marvin15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Je moe tnaar sf.net gaan en dan bij optisch naar fotosoep topic. Daar kunnen ze het echt wle.
dirtbike-robert

welke site?
ik kijk aleen altijd op
www.scooter-freaks.nl
en soms op
www.scootertuning.net
mini-biker15
forum gebruiker

Bericht door mini-biker15 »

Volgens mij kan je geen chroom creeeren met fotoshop
wilt weer een minibike :P
Mighty 44

Bericht door Mighty 44 »

Jewel het kan wel, zijn verschillende tutorials voor op internet

ff een gevonden
http://www.bladedmessiah.com/?fetch=chrome

misschien kan je hiermee kijken of het lukt
Viper62

Bericht door Viper62 »

Is die foto van Pim Ars zn scooter ofzo?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Chrome is gewoon grijs met een belichting erop. Je kan het inderdaad maken met die filter die standaard in Photoshop zit, al doen ze het in die tutorial wat onnodig moeilijk. Je moet gewoon met Bas Relief in hetzelfde lijstje als Chrome de laag wat aanpassen. Dan flink de smoothness bij beide omhoog doen en je hebt een prachtig stukkie chroom.

Waar is de goede ouwe tekentijd gebleven, pak gewoon een potlood en een papiertje en ga tekenen.

Ook om even de vocabulaire aan te passsen: een ontwerp is wanneer je iemand de vrije hand geeft en alleen in grote lijnen aangeeft hoe je het hebben wilt.
Het is iets heel anders als jij aan iemand zegt hoe iets gemaakt moet worden, tot in details. Dat is suf hersenloos werk en veel makkelijker dan een ontwerp maken.

Wie krijgt bij wat dan de eer? Het word nu vermoedelijk zo dat wanneer ik een ontwerp maak en jij je rijdende pleepot zo laat spuiten jij tegen iedereen zegt dat je het zelf gemaakt hebt, maar eigenlijk heb je niks anders gedaan dan de scooter kopen en die van de ontwerper naar de spuiter brengen.

Maar goed, ik wil wel een ontwerp maken, maar aangezien er toch gauw een 2 uur werk in gaat zitten vraag ik er 45 euro voor.
Hier heb je een idee van wat er in dat tijdsbestek kan: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... c&start=60
de winter
forum gebruiker
Contacteer:

Re: ...

Bericht door de winter »

Xigh schreef: vraag ik er 45 euro voor.
Kortom, kun je beter spuitbussen voor kopen :roll:

Niet dat je het niet goed kan hoor Xigh, wand doe het je echt niet na :-#
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Iedereen die 45 euro zou bieden zou gedeporteerd moeten worden want die is gek. Het staat er hier los of het het waard zou zijn of niet.
Ik laat hiermee zien dat het niet loont om iemand te vragen iets voor je te maken. Het is even leuk, maar je zult nooit dat toegevoegde gevoel hebben dat je hebt als je iets helemaal zelf hebt gemaakt. Dus pak je potloden en je papier erbij en ga aan de slag. Zelfs al verneuk je het totaal, het is nog steeds leuker en bevredigender dan wanneer je iemand anders iets laat maken.
Xtreme

Bericht door Xtreme »

Juistem..
Xigh.. ik had een vraagje aan jou..

Wat heb jij voor beroep? Werk jij met photoshop op je werk?
Omdat je het zo goed kan, vroeg ik het me af :wink:
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik ben hobbiist en schoffel hier en daar een beetje bij als zwartwerkende Photoshopper, ik ben overigens 19 dus veel werk heb ik nog niet :wink: Voor m'n werk programmeer ik thermostaten (vakantiewerk).

Dat is m'n laatste werk, uurtje werk en 30 euro (veel te weinig) mee verdient.
Afbeelding
wietje

Bericht door wietje »

foto soepe (dat ken ik niet) :wink:
Xtreme

Re: ...

Bericht door Xtreme »

Xigh schreef:Ik ben hobbiist en schoffel hier en daar een beetje bij als zwartwerkende Photoshopper, ik ben overigens 19 dus veel werk heb ik nog niet :wink: Voor m'n werk programmeer ik thermostaten (vakantiewerk).

Dat is m'n laatste werk, uurtje werk en 30 euro (veel te weinig) mee verdient.
Afbeelding
Jij bent echt super goed man, je bent het voorbeeld voor de 2 leraren van media en vormgeving (nieuw vak op school).. :wink:
dirtbike-robert

//kan slotje op!!
de winter
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door de winter »

30E per uur is tog heel redelijk of niet? je moet er alleen een uurtje stroom voor betalen en af en toe een update van je progamma.. of zijn er nog meer kosten aan verbonden?
Plaats reactie