kapot gaan van binneband
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
kapot gaan van binneband
Hoi allemaal ik ben nou ook bzig met mini bike bouwen. Heb hier eens rond gekeeken en zo en nou staat er dat de binne band zou kunne ontploffen door de hitte van de puch naaf. Maar volgens mij doet de hitte hem niks maar zeg maar door het te zacht op pompen van de band en de kracht van de motor trek je gewoon het ventiel over of meen ik dit maar? dus dan zou je met harder op pompen van de band het probleem verhelpen ?? Denk ik he weet ik niet zeker
binnenband
pomp je band nooit harder op dan 2.0 bar
anders ploft hij bij het remmen, dit komt door het uitzetten, door warmte ontwikkeling bij de naaf.
de naaf wordt dan zo warm en er staat zoveel spanning op de binnenband dat deze door te veel spanning en warmte knapt.
Echt als je rem goed werkt en je haalt behoorlijke snelheden knapt deze echt.
en niet op de plek van het ventiel.
anders ploft hij bij het remmen, dit komt door het uitzetten, door warmte ontwikkeling bij de naaf.
de naaf wordt dan zo warm en er staat zoveel spanning op de binnenband dat deze door te veel spanning en warmte knapt.
Echt als je rem goed werkt en je haalt behoorlijke snelheden knapt deze echt.
en niet op de plek van het ventiel.
te hard oppompen zorgt ervoor dat ze knallen door de hitte = uitzetten van de lucht = schuiver
te zacht oppompen geeft het probleem dat je zelf al zegt je ventiel wordt kapot getrokken.
Koop dus beter echte bandjes. op de lange duur is dit veel goedkoper (ze gaan immers niet zo snel kapot en slijten ook niet bijzonder snel)
Het bespaart je bovendien veel ellende.
In de tijd dat je een band moet wisselen kun je niet rijden
greetz
te zacht oppompen geeft het probleem dat je zelf al zegt je ventiel wordt kapot getrokken.
Koop dus beter echte bandjes. op de lange duur is dit veel goedkoper (ze gaan immers niet zo snel kapot en slijten ook niet bijzonder snel)
Het bespaart je bovendien veel ellende.
In de tijd dat je een band moet wisselen kun je niet rijden
greetz
Ik heb maar één rem nog maar, en das een trommelrem achter... moet voor de andere nog een kabel kopen. Maar ik heb dat naafje al zo heet gemaakt met remmen dat je hem echt nie meer aan kon raken, en ik slip er constant mee
... Tot nog toe geen last gehad van klapbandjes... Maar zal ook wel verschil zitten in steekwagenbandjes, die heb je in meerdere merken en soorten enzo...
... Tot nog toe geen last gehad van klapbandjes... Maar zal ook wel verschil zitten in steekwagenbandjes, die heb je in meerdere merken en soorten enzo...
- jeroenvanel
- forum gebruiker
- Contacteer:
binnenband
Veel plezier met al dat gerommel met die bandjes.
komen ongelukken van
komen ongelukken van
Hoi ik heb mijn mini nou klaar en heb eem binne band kapot geknipt die om de naaf gewikkeld en ingetapt. Steek kar bandjes erop en loopt perfect aleen ik krijg ze lastig uitgelijnd Als ik nou rij en naar mijn bandjes kijk zie ik ze op en neer gaan Zeg maar ut lijkt op een ei dat rond draaid zou dit gevaarlijk zijn ?? Je merkt het wel in de bochten dat ik niet echt plat kan gaan liggen maar voor de rest oke
jaaj gelijk stoppen!!!
tip: beetje lucht uitlaten lopen! tot er net genoeg lucht in zit om je bandje klem te laten zitten op je naaf, nu kijk je naar de rand van dat bandje, dat zit waarschijnlijk circa 1 cm vanaf de rand van je naaf, ga vanuit dat punt je bandje verschuiven zodat hij recht gaat! kijk ook naar de andere kant en herhaal het totdat het bandje precies in het midden zit!
dat rijdt een stuk veiliger!!
tip: beetje lucht uitlaten lopen! tot er net genoeg lucht in zit om je bandje klem te laten zitten op je naaf, nu kijk je naar de rand van dat bandje, dat zit waarschijnlijk circa 1 cm vanaf de rand van je naaf, ga vanuit dat punt je bandje verschuiven zodat hij recht gaat! kijk ook naar de andere kant en herhaal het totdat het bandje precies in het midden zit!
dat rijdt een stuk veiliger!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....