Vastloper of ?

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

ruud
forum gebruiker

Vastloper of ?

Bericht door ruud »

Hoi iedereen,
Ik was net even gaan rijden op een pakeerplaats hier achter en de motor liep hardstikke goed.Opeens kwam een vriend van me langs en daar heb ik even mee staan praten bike uiteraart uitgezet.Toen na een 10 minuten maar naar huis gelopen met de motor, ik liep 10 meter met me knie op het kontje en ineens wil de motor starten zeg je hoort zeg maar het geluid van als je ook aan het trekkoort trekt.Ook het achterwiel is geblokeert iemand enig idee waar dit aan kan liggen ? Ik heb er pas 1 nieuwe koppeling opgezet en een nieuw koppelingshuis dus.
Alvast bedankt groeten van ruud
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Justin
forum gebruiker

Bericht door Justin »

Steentje tussen je 3e lager? Steentje in je ketting?
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
fryslan boppe
forum gebruiker

Bericht door fryslan boppe »

waarschijnlijk zit er een steentje tussen de 3 lager check dat ff

mvg
lennart
Bianchiteamnoord
forum gebruiker

Bericht door Bianchiteamnoord »

het gaat niet om of de koppeling nieuw is ruud het gaat erom hoe je hem inrijdt ik kan makkelijk een half jaar met een 2 schoens koppeling doen.
En in plaats van het te gaan vragen kun je ook zelf kijken togh samen met je supermonteur en jij wil togh voor peter sleutelen enzo hoe wil je dat doen als je zelf niet eens naar je motor kan kijken

mzzl

gr. sven #94
DoC
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door DoC »

Is anders de bout van de koppeling los getrilt? dus dat hij tegen de kom aan komt waardoor hij blokkeerd?
www.Indoorminibike.nl
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

toen ik vastloper had was er geen beweging meer in mijn trekstarter(49 cc china) ,

want het vliegwiel was muurvast!...dus probeer of je vliegwiel nog ronddraaid en je weet het denk ik?

m.v.g. Tim
Valeray
forum gebruiker

Bericht door Valeray »

Kijk of je koppelings moer niet los is,bij mij was dit ook het geval.
Maar zoals Sven al zei,gewoon eerst de standaart dingetjes even nakijken :wink:

Succes.
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk dat er iets tussen je koppeling en je huis zit. Als dit goed klem zit loopt je koppeling niet meer vrij en zal je krukas mee willen draaien. waardoor hij dus aan wil slaan. Draai je koppeling eraf en je zal zien dat er een veertje is gebroken of losgeschoten is.

Suc-6 en laat even weten wat het was.

Groeten Brian
stefano

Bericht door stefano »

Het heeft idd met de koppeling te maken,en net als iedereen zegt,zit er iets tuss en koppeling en huis,of tussen je lager.

Kan maar een kleinigheidje zijn.

Stefan
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

Bianchiteamnoord schreef:het gaat niet om of de koppeling nieuw is ruud het gaat erom hoe je hem inrijdt ik kan makkelijk een half jaar met een 2 schoens koppeling doen.
En in plaats van het te gaan vragen kun je ook zelf kijken togh samen met je supermonteur en jij wil togh voor peter sleutelen enzo hoe wil je dat doen als je zelf niet eens naar je motor kan kijken

mzzl

gr. sven #94
Ik voor peter sleutelen :roll: waar haal je dat vandaan :?
dm minibike racing #30

Bericht door dm minibike racing #30 »

Bianchiteamnoord schreef:het gaat niet om of de koppeling nieuw is ruud het gaat erom hoe je hem inrijdt ik kan makkelijk een half jaar met een 2 schoens koppeling doen.

mzzl

gr. sven #94
hey sven wil je mij er buiten laten im heb al een supermonteur <MIJ ZELF >
en ruud kijk maar eerst naar je koppeling of het wel allemaal goed zit :?: :?:
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

Ja net effe de koppeling eraf gehad en en de oorzaak was dat de koppeling was losgelopen.Nu draait alles weer zoals het hoort. :D
jeffrey #4

Bericht door jeffrey #4 »

ruud een tip voor de volgende keer.....
haal eerst je koppelings huis eraf en bekijk de boel eens rustig voordat je meteen nar het forum gaat en gaat vragen of je een vastloper hebt!!
het is allemaal stennis om niets het gebeurt wel vaker met een koppeling hoor.

m.v.g jeffrey #4
stefano

Bericht door stefano »

Een vastloper merk je gauw genoeg,motor houd er in 1 keer mee op,en/ofmaakt vreemde geluiden,bij hogere snelheden kan het achterwiel blokkeren,etc etc.

Iig kan je achter wiel niet geblokkerd zijn met stilstaan door een vastloper.

Stefan
Bianchiteamnoord
forum gebruiker

Bericht door Bianchiteamnoord »

ruud je had het rond gebazuind op veldhoven dat je peter wel zou helpen enzo dat je wel voor hun zou gaan sleutelen, omdat je zelf niet durfde of kon rijden maar wat ik ermee bedoelde net zoals jeff al zei dat je eerst eens dingen zelf moet gaan bekijken en niet altijd zulke simpele dingen moet gaan vragen.

gr sven #94
Gesloten