Sja moraalriddertjes hou je overalYankovich schreef:
Omdat de meeste mensen hier niet van mensen houden die op de openbare weg rijden.
De reden waarom het niet mag is natuurlijk de veiligheid. Je zit laag bij de grond en bestuurders van b.v auto's zien je gemakkelijk over het hoofd.
Maar, als ik ergens op de vlakte op een b-weg rijd waar nauwelijks verkeer komt en waar het ook nog een zeer overzichtelijk is, dus je ziet van heinde en ver al dat er een auto naderd dan zie ik er het kwaad niet van in. Ik kan namelijk wel inschatten waneer de auto bijna bij me in de buurt is zodat ik even in de berm wacht totdat de kust weer veilig is. Dus het ligt er maar net aan hoe je het doet. Dus gelijk roepen dat het niet zo slim is omdat men er hier niet van houdt hou ik dus weer niet van
De enige reden waarom ik het niet zo vaak doe is enkel en alleen de politie. Volgens de regeltjes in de wet moet de politie je bike in beslag nemen. Dat de politie dit dan ook doet is natuurlijk gewoon hun werk, én de politie weet natuurlijk ook niet met wat voor type persoon ze te maken hebben. Ze weten niet of ik ook daadwerkelijk in de berm ga wachten bij naderend verkeer. Máár ik ben al eens aangehouden op de openbare weg. En misschien is het omdat ik niet zo jong meer ben (37 jaar