Rijden op de openbare weg

Hier kan je praten over minibike gerelateerde zaken
English: Talk about minibike related stuff

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Heb jij wel eens op de openbare weg gereden met je mini?

Ja
31
74%
Nee
11
26%

Totaal aantal stemmen: 42

Gast

Rijden op de openbare weg

Bericht door Gast »

Hier wil ik graag iets over zeggen n.a.v de volgende reaktie:
Yankovich schreef:
Omdat de meeste mensen hier niet van mensen houden die op de openbare weg rijden.
Sja moraalriddertjes hou je overal :lol: Het is wettelijk niet geoorloofd neen, maar er mag zoveel niet. En ik durf te wedden dat er niemand op dit forum is die altijd de wet gehandhaafd heeft en dan heb ik het natuurlijk niet over minibiken op de openbare weg.

De reden waarom het niet mag is natuurlijk de veiligheid. Je zit laag bij de grond en bestuurders van b.v auto's zien je gemakkelijk over het hoofd.

Maar, als ik ergens op de vlakte op een b-weg rijd waar nauwelijks verkeer komt en waar het ook nog een zeer overzichtelijk is, dus je ziet van heinde en ver al dat er een auto naderd dan zie ik er het kwaad niet van in. Ik kan namelijk wel inschatten waneer de auto bijna bij me in de buurt is zodat ik even in de berm wacht totdat de kust weer veilig is. Dus het ligt er maar net aan hoe je het doet. Dus gelijk roepen dat het niet zo slim is omdat men er hier niet van houdt hou ik dus weer niet van :twisted:

De enige reden waarom ik het niet zo vaak doe is enkel en alleen de politie. Volgens de regeltjes in de wet moet de politie je bike in beslag nemen. Dat de politie dit dan ook doet is natuurlijk gewoon hun werk, én de politie weet natuurlijk ook niet met wat voor type persoon ze te maken hebben. Ze weten niet of ik ook daadwerkelijk in de berm ga wachten bij naderend verkeer. Máár ik ben al eens aangehouden op de openbare weg. En misschien is het omdat ik niet zo jong meer ben (37 jaar :shock: ) maar ze waren niet kinderachtig, ik kreeg gewoon een waarschuwing om het toch maar niet meer te doen.
Yankovich
forum gebruiker

Bericht door Yankovich »

Nou nou, je neem het iets te letterlijk. Ik bedoelde ermee dat ze hier niet ervan houden om bijv. op de fietspad (midden in een bewoonde wijk) te rijden. Maar idd op een b-weg kan geen kwaad. Hoewel ik dat soms ook doe (rijden op b-weg, maar dan alleen om te kijken of mijn bike goed is afgesteld).

Ik geef je groot gelijk de meeste mensen hier, hebben heus wel is een keer op de openbare weg gereden om te checken of hun bike goed was afgesteld.

Jammer genoeg ben ik nu bikeloos (niet door politie dat ik nu bikeloos ben).
Tobias..(H)

Bericht door Tobias..(H) »

Meestal rij ik gewoon op de openbare weg naar het industrie terein.
dan praat ik over snelheden van 10 tot 15 km per uur. als er een auto
mij naderd zorg ik optijd dat hij mij duidelijk heeft gezien(oog contact)
en dan zal ik mijn snelheid minderen om de auto te kunnen paseren.
Op het industrie terein rijdt ik vaak op topsnelheden maar bij kruispunten,bochten die onoverzichtelijkzijn of ik denk dat er gevaar kan
dreigen minder ik mijn snelheid weer en rijdt rustig door tot dat ik weer
weet dat de kust veilig is. Toen ik de eerste x politie tegen kwam heb ik
mijn minibike uitgezet en ben d'r naast gaan lopen. de politie auto ree
gewoon door. maar ik mijn achterhoofd wist ik cker dat hij mij heeft zien
rijden. maar denk vooral niet dat ik hem gebruik voor het boodschapen doen of anders sinds.

Mvg,

Tobias
pascalo

Bericht door pascalo »

daar gaan we weer
Remon
forum gebruiker

Bericht door Remon »

pascalo heeft gelijk.. daar gaan we weer.. hoevveelste topic is dit?

groeten
Xseron
forum gebruiker

Bericht door Xseron »

idd. dit is al het 1000e topic hierover.. maar ja
Ik rijd bijna nooit op de openbare weg.. ongeveer 50 meter voor me huis is een klein boerenlandweggetje waar ik rijd als ik wat moet testen (bijv mijn nieuwe uitlaat) maar daar ben ik in 10 min klaar mee en dan gaat ie weer de schuur in... ...

maar ik denk dat hier een slotje op kan, omdat veel mensen hier een andere mening over hebben en we er waarschijnlijk nooit uit zulllen komen :wink:
Chinese bike:
14 mm Carb met powerfilter
Tecnigas Gp1
Strakke koppelingsveren
rocketkey
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

gewoon weer zo'n zinloos toppic dit.
Er zijn er al 1000 van en daarbij krijg je dadelijk weer van die oeverloze discussies.
Dus zoek het maar uit. Ik reageer er maar niet meer op.

Succes met de discussie.
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Twan schreef:gewoon weer zo'n zinloos toppic dit.
Er zijn er al 1000 van en daarbij krijg je dadelijk weer van die oeverloze discussies.
Dus zoek het maar uit. Ik reageer er maar niet meer op.

Succes met de discussie.
Waarom klik je het topic dan uberhaubt aan? Afbeelding

btw, ik heb eerst die zoekfunctie gebruikt maar werkt voor geen meter. Krijg gewoon alle topics te zien waar ooit de woordjes rijden op openbare weg eens gevallen zijn. En ten 2e, zolang ben ik nog geen lid, je gaat toch niet verwachten dat ik een paar honderd topics doorspitten ga.

Anyway, het ging er mij in dit topic meer om dat er veels te snel geoordeeld wordt. Je wordt gelijk in een hoekje gedrukt. Men moet zich hier blijkbaar verontschuldigen als je is een keer op de openbare weg rijdt.
Gast

Bericht door Gast »

Tobias..(H) schreef:Meestal rij ik gewoon op de openbare weg naar het industrie terein.
dan praat ik over snelheden van 10 tot 15 km per uur. als er een auto
mij naderd zorg ik optijd dat hij mij duidelijk heeft gezien(oog contact)
en dan zal ik mijn snelheid minderen om de auto te kunnen paseren.
Op het industrie terein rijdt ik vaak op topsnelheden maar bij kruispunten,bochten die onoverzichtelijkzijn of ik denk dat er gevaar kan
dreigen minder ik mijn snelheid weer en rijdt rustig door tot dat ik weer
weet dat de kust veilig is. Toen ik de eerste x politie tegen kwam heb ik
mijn minibike uitgezet en ben d'r naast gaan lopen. de politie auto ree
gewoon door. maar ik mijn achterhoofd wist ik cker dat hij mij heeft zien
rijden. maar denk vooral niet dat ik hem gebruik voor het boodschapen doen of anders sinds.

Mvg,

Tobias
Kijk dit is een voorbeeld van verantwoord gebruik maken van de openbare weg. Het mag niet maar kan echt geen kwaad.

Om een ander voorbeeld te geven, een bromfiets opvoeren mag ook niet maar iedereen doet het!. Een paar uitzonderingen daargelaten, maar die vindt je hier vast niet op het forum. Een beetje opgevoerde brommer zit al gauw aan de 100 km/h.
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

ja hoor....voel je je lekker?

situatie 1: open gras met weg, net een circuit, staan nog geen bedrijven..(moesten nog komen)

politie reed me altijd voorbij, het werd "gedoogt" , anders reed ik daar niet!

maar op een gegeven moment heb je een rotagent, komt hij op je afrijden en daar sta je dan!

hij wou me verzekeringspapieren (die zijn er niet DOH ) , ID kaart (oeps vergeten!) en me verstand :lol:

zwaar geluk gehad: officiële waarschuwing, had veel meer kunnen zijn!

situatie 2: over de straat door het dorp: ik zou ze er vanaf willen trappen, meteen mini laten innemen en dikke boete!

situatie 3: je gaat naar de KARTBAAN, je hebt 5 keer meer PLEZIER , je leert er RIJDEN (niet zegge dat je kan rijden als je niet op de baan rijd!)

situatie 1 is nog tot daar aan toe, situatie 2 gaat gewoon te ver en situatie 3 is top, net als afgesloten prové terrein.

zo dit was mijn preek , hierbij een verzoek om een SLOTJE
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Niets meer toetevoegen aan kleine_duivels argumenten.

Het is beter als we dit topic dicht kitten! :wink:
pascalo

Bericht door pascalo »

dicht gooien die handel hier iedereen weet gewoon dat je niet over de weg mag en eigen risico
al dat gezeur hier over moeten ze zelf weten

dus ik denk slotje
macdanger

Bericht door macdanger »

aa
Gast

Bericht door Gast »

!CENSUUR!
Laatst gewijzigd door Gast op vr 21 jul 2006, 17:54, 2 keer totaal gewijzigd.
pascalo

Bericht door pascalo »

dit is echt een eindelose discussie mods gooi die nou maar dicht komt alleen maar gezeik van en de gezelligheid word er ook niet beter op
Gesloten