Gila cilinder op puchblok

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

el_ronno
forum gebruiker

Gila cilinder op puchblok

Bericht door el_ronno »

Hallo ik heb ff een vraag, ik heb mijn blok laten uitkotteren voor een gilardoni cilinder (74 cc).
Alleen nu vind ik dat die halve schalen van je cilinder (die in je blok vallen) erg veel speling hebben ten opzichte van je blok.

Het is al weer een tijdje terug (3 jaar) dat ik voor het laatst aan brommers heb gesleuteld maar volgens mij moeten die schalen er net inpassen toch of niet. Wie kan mij dat zeggen?

Alvast bedankt.
Wat is dat?
puchrider

Bericht door puchrider »

hallo

hoeveel is de speling ongeveer?

als het niet zoveel is, dan kun je hem gewoon monteren, als je de 4 moeren (bij de draadeinden) bij de cilinderkop maar goed aandraaid, dan kan de cilinder geen kant meer op. wel een goede voetpakking monteren, anders gaat je carter 'lekken'
Gast

Bericht door Gast »

Weet je ook wat de binnendiameter van je carter moet zijn voor je 74cc gila???????
basjee
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door basjee »

ongeveer 46mm dacht ik.
igg 70cc 45mm
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
derbi master

Bericht door derbi master »

basjee schreef:ongeveer 46mm dacht ik.
igg 70cc 45mm
dat is de binnen diameter van je Cilinder wand.
qua spelling, zou ik iest van 0.5mm tussen je cilinder hemd en je carter.
Gast

Bericht door Gast »

ik bedoel eigenlijk de buitendiameter van het cilinderhemd , die weer in het carter valt.
je zegt dat je een ruimte van 0,5mm moet houden tussen je hemd en cilinder, maar wat is de buitendiameter van het hemd van een gila 74cc?????
ik heb namelijk al gekotterde carters , maar moet nog wachten op de cilinder, kwil ff checken of de carters niet te ruim gekotterd zijn

Alvast bedankt
derbi master

meekull schreef:ik bedoel eigenlijk de buitendiameter van het cilinderhemd , die weer in het carter valt.
je zegt dat je een ruimte van 0,5mm moet houden tussen je hemd en cilinder, maar wat is de buitendiameter van het hemd van een gila 74cc?????
ik heb namelijk al gekotterde carters , maar moet nog wachten op de cilinder, kwil ff checken of de carters niet te ruim gekotterd zijn

Alvast bedankt
Heb hier nog een Gila liggen, zal ut is vo je opmeten.
Gast

Bericht door Gast »

dat zou ik fijn vinden ,

Bedankt
el_ronno
forum gebruiker

Bericht door el_ronno »

Nou ik denk dat ik mijn cilinder wel 3 milimeter heen een weer kan bewegen dus 1,5 mm speling.

Het probleem is eigenlijk als ik de cilinder monteer kan ik nooit zien of de spoelpoorten wel goed overeen komen. Met de 4 moeren zet je de cilinder wel goed vast dus bewegen zal hij niet.

Maar dan zal ik een nieuw blok gaan zoeken en degen die mijn blok heb gekotterd op zijn klote geven haha.

Maar ien ieder geval bedankt.
Wat is dat?
derbi master

owe je hebt je cil al?
heb nog niet kunnen kijken, wou ik zometeen doen.
en qua spelling is half mmtje in totaal e
derbi master

de maat van het cilinder hemd is 51.2mm en ik zij wel zo leuk 0.5mm... :oops: maar bedoelde een 10e dus 0.1mm spelling.
Dus je carter moet je uit kotteren tot 51.3mm.

maar het beste is natuurlijk ff bij je zelf opmeten.
Gast

Bericht door Gast »

heey jongens,

Super bedankt, ik weet genoeg.

thanks
el_ronno
forum gebruiker

Bericht door el_ronno »

Ja die 0.1 mm speling lijkt mij ook wel het meest logische maar ik zal hem inderdaad zelf wel ff opmeten en dan laat ik hem 0.1 mm groter kotteren. Bedankt
Wat is dat?
Franse
forum gebruiker

Bericht door Franse »

Ik heb dit toppic even opgezocht omdat ik een vraagje heb over een gila cillinder!
Ik wil weten of een membraamloze gila 74cc cillinder een goede cillinder is?
Wie kan het mij vertellen?

GR Franse
Mijn zelfbouw bike http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=13023
puchrider

Bericht door puchrider »

is dat wel een puchcilinder?

naar mijn weten bestaat er geen zuigergestuurde (membraanloze) cilinder van gilardoni voor op een puchblok.

als het wel is, dan zal het toch wel blazen denk ik zo ;)
Plaats reactie