Je moet er geen gat in boren, want die krijg je nooit in het midden.
Je moet deze draaien op een draaibank.
1: haal de cups uit de naaf en meet deze op, zijn ze bijvoorbeeld 28mm
doorsnee.
Dan neem je 30mm lagers met een binnendiameter van 10mm
2: klem nu je naaf in de drieklauw van de draaibank en draai je naaf op
maat zodat je de lagers op de plek waar daar straks de cups zaten
er in kunnen worden geperst.
3: Zorg er nu voor dat je een buisje maakt die om de as past en die
straks exact en zonder speling tussen de lagers past.
4: pers aan 1 kant het lager in de naaf, doe dan vanaf de andere kant het
buisje in de naaf.
Je kunt nu ook zien of je buisje te lang of te kort is.
Deze moet exact zo lang zijn als het uitgedraaide gedeelte waar je
lager in moet.
5: Pers nu ook aan deze zijde het lager in de naaf, je hebt dus nu eerst
lager dan een opvulbus en dan weer een lager.
6: laat nu door iemand op een draaibank twee aluminium bussen draaien
die om de as passen.
7: steek nu 1 zo'n alu busje op de steekas en druk deze as door de lagers
van de naaf, doe dan aan de andere zijde ook het busje op de as.
8: Je kunt nu van bus tot bus opmeten wat de breedte van je achterbrug
moet worden.
9: bij het bepalen van de lengte van de alu busjes moet je met
het volgende rekening houden; het midden van het wiel en het
tandwiel of tandwieladapter.
kom je er niet uit, stuur mij dan even een PB (persoonlijk bericht)
Met daarin je email adress dan maak ik een tekening (schets) voor je
veel sucses gewenst R.W.