stefano schreef:Hoe je dat kan zien,trek je koppelings huis eruit,en kijk naar je tandwiel,ok je koppelings huis.
Links of rechtse vertanding,hangt er vanaf of je secundaire tandwiel gelagerd is of niet.
Stefan
Ik snap dat je naar het tegengestelde / aanliggende tandwiel moet kijken , maar moet deze bij een linksomvertanding dan naar rechts staan ? en van welke kant bekijk je dat ik neem aan vanachter ..
Ik heb een dubbelgelagerd blok maar mijn koppelingshuis komt volgens mij uit een enkel gelagerd blok .. Krijg ik hiero problemen mee ? of moet ik nog wat speciaals doen
En heeft iemand ook nog info over de afdichting ..
Mvg
Lars
*edit
Graag alle informatie die er is over deze tandwielen en ook de combinatie met het huis enz ..
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Wat denk je zelf heb je ooit een watermolen van dichtbij bekeken? je secundaire tandwiel gaat door je olie dus als hij dicht gaat dit veel makkelijker.
de afdichting : als je je blok toch open hebt liggen kan je er net zo goed andere keerkringen in doen. verder gebruikte ik vloeibare pakking voor de carterhelften en voor de carb. uitlaat cilinder enz. kocht ik ze bij puchshop.nl . probeer die vloeibare pakking niet al te dik te smeren maar overal ongeveer even veel.
nylus schreef:de afdichting : als je je blok toch open hebt liggen kan je er net zo goed andere keerkringen in doen. verder gebruikte ik vloeibare pakking voor de carterhelften en voor de carb. uitlaat cilinder enz. kocht ik ze bij puchshop.nl . probeer die vloeibare pakking niet al te dik te smeren maar overal ongeveer even veel.
Dat bedoel ik niet ik heb alles maar dan ook alles al nieuwe voor me blok
Erik de Wit schreef:Wat denk je zelf heb je ooit een watermolen van dichtbij bekeken? je secundaire tandwiel gaat door je olie dus als hij dicht gaat dit veel makkelijker.
Ja dat weet ik maar ik hoorde uit een betrouwbare bron dat het niks uitmaakte en dat je alleen maar winst maakt door er spaken uit te halen / verlichten ... De info komt van een wedstrijd rijder ..
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Tuurlijk lichter maken scheelt altijd maar ik denk dat je met een dicht tandwiel veel meer opschiet maarja wie ben ik. Ik denk maar zo baat het niet dan schaad het zeker niet.
Erik de Wit schreef:Tuurlijk lichter maken scheelt altijd maar ik denk dat je met een dicht tandwiel veel meer opschiet maarja wie ben ik. Ik denk maar zo baat het niet dan schaad het zeker niet.
Gr. Erik
Dat is ook een logisch
Maar het kan zo zijn .. ik zal het nog wel een keer goed navragen en daarna post ik het wel ( lullig om namen te noemen snappie , en wieweet !CENCUUR! ik iets verkeerds .... )
Even over iets anders :
zijn de MVD tandwielen wat ?
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Ik heb het ook gehad in me puch-mini,
maar ik merkte niet heel veel verschil, en door de krachten die erop komen staan kunne de popnagels ook loschieten (wat ik had) en ik kan je vertellen dat vind je blok niet leuk.
dus ik heb het er ook direct weer uitgesloopt
psipakje schreef:Ik heb het ook gehad in me puch-mini,
maar ik merkte niet heel veel verschil, en door de krachten die erop komen staan kunne de popnagels ook loschieten (wat ik had) en ik kan je vertellen dat vind je blok niet leuk.
dus ik heb het er ook direct weer uitgesloopt
groetjes
ik denk dat je gewoon een erg slechte constructie fout hebt gemaakt
Op de popnagels staat minimale spanning er is bijna geen belasting per popnagel, ze houden het geheel bij elkaar en de krachten worden dan ook nog is verdeeld over alle popnagels ..
@ Erik ..
Is het tandwiel niet verlicht of durf je hier niks over te zeggen ?
Ik heb namelijk geen draaibank om het tandwiel mee af te draaien enz
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website