Damiaanactie bike

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

speedydevil

Damiaanactie bike

Bericht door speedydevil »

Ten eerste Goedenmiddag forum gebruikers

Aangezien Technisch Instituut Sint Jansberg Maaseik een zelfbouw project wil gaan starten,heb ik hier een paar vragen.
Ik heb met mijn leraar metaal overlegt welk frame we zouden kunnen gebruiken we vonden toen allebei het John_W frame zeer mooi en makkelijk in constructie.De bike wordt vervolgens verkocht met hopelijk een beetje winst.Deze winst wordt dan geschonken aan de damiaanactie.

Ik heb toen geprobeerd om op www.zelfbouwbikes.nl de bouwtekening te downloaden en te bekijken echter het bekijken bleek een probleem te zijn.Ik krijg hem maar niet geopend.

Nou had ik een vraag zou iemand hier van het forum de tekening kunnen uploaden en dan hier kunnen plaatsen.Bij voorbaat dank hiervoor.

Ten 2e
Zou ik willen weten wat de prijzen ongeveerzijn van de metaalkokers die gebruikt worden bij het frame.

Zoals:

Kokerprofiel 40 x 20 x 1,5 (wordt gebruikt voor framebuizen, andere maten zijn ook eventueel bruikbaar).
Plaatmateriaal met een dikte van ca 2,5 mm voor het zitje en eventuele steuntjes.
Rechthoekige strip 40 x 6 mm voor de achterasmontage met kettingspanner.

Weet iemand ongeveer hoeveel dit zou moeten kosten?

EDIT:

Nadat Wim met het geweldige idee is gekomen om de metaalkokers te sponseren zijn er meer mensen die volgden.
Lg tweewielers kwam daarna op het idee om een lijstje op te stellen wat voor spullen we nog nodig hebben.

Zo gezegd zo gedaan dus :P :

puchblok
proma circuit ( liefst omgelast en eventuele betaling)
Voorvork b1 rep.
Setje velgen incl. banden
Kappenset

Dit is het zo ongeveer.

Hartelijk dank voor alle steun en hulp by the way
Laatst gewijzigd door speedydevil op za 23 sep 2006, 17:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Wim
forum gebruiker
Contacteer:

Frame kokers

Bericht door Wim »

Hoi

Als de opbrengst werkelijk voor een goed doel is doneer ik de
buizen voor de langsliggers....

40x15x1.5....82cm lang

en bijbehorende breedte-steunen

hoe meer donaties.....hoe hoger de winst voor de Damiaan-actie..

stuur maar een PB met adresgegevens e.d.

Groetjes

Wim
speedydevil

Ok is goed Wim

Mischien koop ik die bike wel want ben er zeker van dat dit een super project wordt.

Ik zal je een PB sturen met mijn adresgegevens.

Hartelijk dank hiervoor :D Hier zie je toch dat er ook nog goede mensen zijn op de wereld.

Mijn leraar heeft ook zelf een Zijspan motor gemaakt hiermee heeft hij Parijs Dakar meegereden.
Zal eens kijken of ik hier nog wat foto's van kan regelen.
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Wat heb je allenmaal al voor de bike , en wat is Damiaan-actie..

Misschien heb ik ook wel wat voor je liggen

Gr ,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
speedydevil

De damiaan actie is een actie voor het helpen van arme gezinnen en kinderen in arme landen.De school heeft al een stuk of 6 awards gekregen voor deze actie.De actie houd zich steeds ergens anders mee.Het ene jaar staan ze moet voedselketen,de andere keer brengen ze voedsel naar Afrika

We hebben nu in totaal nog niks behalve dan de kokers van Wim nog bedankt hiervoor.
üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Als je de actie op een juiste manier doordrukt, heb je kans dat er ook via dit forum veel mensen zijn die je willen helpen, Ook al is het maar iets kleins.

Mijn steun heb je ook, enig idee wat je allemaal nodig bent ?
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
speedydevil

Ik ben nog op zoek naar een setje velgen.Een voorvork in de trand van een v-racer.Kappen en een puchblok

Ik heb mijn chinees al gedoneerd aan de school zonder velgen.Ze willen hiermee het verschil laten zien tussen een zelfbouw en een chinees
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

speedydevil schreef:Ik ben nog op zoek naar een setje velgen.Een voorvork in de trand van een v-racer.Kappen en een puchblok

Ik heb mijn chinees al gedoneerd aan de school zonder velgen.Ze willen hiermee het verschil laten zien tussen een zelfbouw en een chinees
ik heb wel een voorvork gebeuren voor je ..

* ik heb nog een tip voor je : Laat mensen een reclame tekst erbij geven , ik bijvoorbeeld www.lgtweewielers.tk , ik zou het wel lagge vinden en jij hebt weer een aantal onderdelen :!:

Hoezo gebruiken jullie de voorvork niet van je chinese frame ? en dan heb je toch ook kappen e.d. ? gashandvaten ? dat heb je dan al ...

Maak ff een duidelijke lijst in je 1e post en dan kan iedereen kijken of ze wat hebben :P

Ik zal vanaaf kijken wat ik voor je heb :!:

*Lg*

En natuurlijk moet je reclame hebben van www.minibike.nl :wink:
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
speedydevil

Omdat de voorvork van een 49cc chinees niet stevig en betrouwbaar genoeg is.

De setup zal zijn:

70cc Athena geheel gesponsord door EPC
rito krukas Gesponserd door mij
20mm dell'orto Gesponsord door de leerkracht

De overige delen worden klasikaal besproken
Laatst gewijzigd door speedydevil op za 23 sep 2006, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Justin
forum gebruiker

Bericht door Justin »

Mischien als je het lief vraagt dat HANK nog wel wat wil bijdragen aan deze goededoel bike!

(Na afloop alles tunen bijv.?)
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
speedydevil

Dat zou inderdaad een goed idee zijn Justin

Maar ik wacht liever af of hij zelf reageerd ik vind het een beetje dom aankomen om te gaan smeken :lol:
Justin
forum gebruiker

Bericht door Justin »

Kan ook, maar mischien dat je dan jaren kan wachten. Hank heeft vast niet genoeg tijd om alles te gaan lezen.. En bovendien, smeken voor een goed doel is toch niet erg?!
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
speedydevil

Daar heb je een punt Justin.

Kan jij hem geen Pb sturen aangezien jij hem beter kent.KAn het ook wel zelf doen maar als jij het doet heeft het mischien meer effect
John_W
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door John_W »

Hoi,

De bouwtekeningen van het John_W frame zijn te downloaden als PDF. Dit soort acties ondersteun ik graag en ben bereid support te bieden middels CAD tekeningen in het formaat wat voor jullie in te lezen is.

Verder heb ik hier een erg fraaie voorvork liggen voor 4 inch wielen met Puch trommels. Deze vork is volgens de tekening op de website gemaakt en deze doneer ik maar alt te graag voor dit initiatief. Lagering is zo goed als nieuw en natuurlijk inbegrepen.

Afbeelding

(Wielen en spatbord zitten er helaas niet meer bij)
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
speedydevil

Dit aanbod is ook aangekomen.

Zal dindsdag met de leraar overleggen naar wie we het op laten sturen.
Plaats reactie