ik wil gaan beginnen aan mijn 1e zelfbouw.
maar nu is mijn vraag:
kan ik het beste een rond buizenframe kiezen of een soort van balkenframe
mijn opa is lasser geweest dus die zou dat eventueel wel kunnen lassen
Gr Frank
Edit:
Gisteren mijn blokje opgehaald
hij is echt heel vies van zand en nu vroeg ik me af
kan het kwaad als ik hem afspoel met water of iets anders?
er zit geen cilinder op en ook nog geen ontsteking.
Laatst gewijzigd door jovandrop op zo 18 mar 2007, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
koker:
+ makkelijker lassen
+ makkelijker te bewerken
- minder mooi (vind ik)
- zwaarder (meer materiaal bij bijvoorbeeld vierkant 25 als bij rond 25)
- niet even stijf in alle richtingen
rond:
+ mooier (vind ik)
+ lichter
+ in alle richtingen even stijf
- moeilijk te lassen omdat je rond moet gaan
- als je iets ergens haaks op moet zetten meot je het mooi rond inslijpen en daar gaat een hoop extra tijd/materiaal in zitten (gaat wel eens fout)
en zullen best meer + en - punten zijn, maar daar kon ik ff niet in op komen.
gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
ok veel suc6
wel een tipje, maak het frame niet op de tafel, maar bouw je frame in 3d op. zo past alles veel mooier enzo en begin pas met bouwen als je alles hebt. dat zorgd er voor dat je veel minder hoeft te slijpen later. (ik spreek uit ervaring)
veel suc6
gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
taz22 schreef:ok veel suc6
wel een tipje, maak het frame niet op de tafel, maar bouw je frame in 3d op. zo past alles veel mooier enzo en begin pas met bouwen als je alles hebt. dat zorgd er voor dat je veel minder hoeft te slijpen later. (ik spreek uit ervaring)
veel suc6
gr
Iedereen maakt zijn frame op een tavel ? ookal teken je het in een computer ( wat nergens voor nodig is )
Gewoon maten op een tafel uittekenen en dan de vormen aanpassen aan de tanzit enz ..
Dat werkt gemakkelijk en goed !
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
veel suc6
gr
Iedereen maakt zijn frame op een tavel ? ookal teken je het in een computer ( wat nergens voor nodig is )
Gewoon maten op een tafel uittekenen en dan de vormen aanpassen aan de tanzit enz ..
*Lg*
w8 maar tot je zelf eens vanuit een 3d tekening opbouwt.
dit gaat veel sneller en alles past gelijk ipv later aanpassen..
ook ik spreek uit ervaring:)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
veel suc6
gr
*Lg*
w8 maar tot je zelf eens vanuit een 3d tekening opbouwt.
dit gaat veel sneller en alles past gelijk ipv later aanpassen..
ook ik spreek uit ervaring:)
Het zijn wel even twee erg verschillende bikes ....
Even anders opstellen :
Gebruik je een puchblok gebruik dan een schets plaat .
Maak je een waterkoeler / scooterblok mini zet dan alles in een computeromdat je dan goed kan bekijken hoe je onderdelen worden
jij maakt je blok ook helemaal anders en daarvoor kan je mooi alles bekijken .. maar met eenpuchblokje ? nee gewoon passen en meten
Ja met een computer kom je eerder dingen maar de truck is gewoon goed meten en alles goed opstellen
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
er staat ook een heel apart frame op marktplaats voor maar 25 euro...!!!
is al wel mee gereden...
er is ook een foto dat het blokje er al onder zit(toen hij klaar was)
dus je hoeft je velg bijv. al niet meer af te draaien...