Hallo iedereen
Ik heb vandaag mijn uitlaatje binnen gehad wat van wegpiraat is geweest.Nu heb ik een gedeelte gemonteerd en ben erachter gekomen dat de bocht niet past deze is te lang om naar de cilinder te gaan.Daarvan ook foto,s hieronder...Ik zit ook met me radiateur dat had de bike van wegpiraat niet dus nu is mijn vraag is het goed passend te maken als iemand even het bochtje wil inkorten en goed lassen dan is dat ook verholpen..Dan nog een vraag de uitlaat bestaat uit 3 delen deel 1 sluit je aan op de cilnder deel 2 is de bocht die kan ik in het andere stukje schuiven maar zit er losin moet ikdeze niet met veertjes vast maken
Nougoed hopelijk komen de goude tips en wie het voor me wilt lassen mag een pbtje sturen dankewol alvast
de foto,s:
het geheel
Weinig ruimte waar ook nog de luchtfilter + carb moeten komen
hier zie je dat de bocht te lang is
ruimte tot de band
zo moet hij worden ingekort
nog een keer
\/Ídžø® schreef:Misschien een kortere uitlaat bevesteging
weet het niet zeker
en anders verhitten en buigen
Grtz Victor
hee ruud, verhitten en verbuigen gaat zeker niet werken, dan zal het gaan knikken wat tot vermogen verlies lijd, je heb 3 opties in mijn ogen, 1 is een nieuw bochtje maken (korter) maar als je dit doet zal je onderin vermogen kwijt raken, 2 is ook een 911 achterbrug kopen, wat dan weer gevolgen zal hebben voor de NMC 2008, 3 is deze weer doorverkopen en mijn handgemaakte pijp kopen (made bij Van Dulmen) welke er wel onder moet passen (125 euro is hij voor jouw),
en over dat veertjes probleem, er zitten toch niet voor niks haaken aan voor veren?
na ik wil dit uitlaatje goed laten passen dus ik ga ervoor om de bocht voor wat in te korten..zijn er mensen op dit forum die dit voor me willen doen ??? beschik zelf niet over een lasaparaat
Aangezien de GP Steel (mijne) standaard geleverd wordt met een 911 achterbrug en de GP2 Steel (Ruud's bike) een andere achterbrug heeft dit eerst even opgemeten.
Een totaal niet logische uitslag was het gevolg.
28.5 cm bij Ruud
26.5 bij mij
(Beiden gemeten van het hart van de ophangingsbout tot het einde van de achterbrug.)
Toch is mijn ketting langer als die van hem terwijl ik een kleiner tandwiel had zitten (68 en hij 72).
Wie goed kijkt naar de foto's van beide bikes ziet dat mijn blok verder naar voren hangt in het frame.
Dit is dus de verklaring.
Opzich komt de uitlaat qua bocht en hoogte perfect uit. Alleen zit iets te ver naar voren.
Oplossing: Uitlaat flens inkorten of de achterbrug verlengen.
Om het vermogen optimaal te houden zou ik niet in de flens gaan hakken en zagen en om nou in de achterbrug zelf te gaan slijpen en lassen is ook zonde.
Mijn oplossing: Platen tussen het frame en de achterbrug maken zodat de achterbrug verder naar achteren komt te staan. Ik heb dit ook ooit eens te koop zien staan op een Engelse site als accesoire voor een Lucky 7 minibike.
Bijkomend voordeel is dat je wielbasis iets langer is waardoor je niet zo snel wheely's maakt en je vermogen dus beter kwijt kunt op het asfalt.
Deze uitlaat mag je niet eens monteren in de nmc, want hij is niet !CENCUUR! voor de gp2 en wel voor de gp steel.
en erik is flauwekul een kortere uitlaat bocht geeft meer koppel een langere uitlaatbocht geeft meer top.
Bzm levert ze in 3 maten en heb ze alle 3 getest.
geen misleidende info geven schiet je niks mee op
dankje Sven er moet gewoon ietsvan een ander bochtje op komen en dan is het opgelost..Ik rijd voorlopig geen nmc en ik heb altijd de standaart uitlaat ook gewoon liggen !!
Hey,
ik heb de motor momenteel uit elkaar liggen en de uitlaat nu aangesloten op de cilinder...Ik ga nu dus werken met een soort strip van metaal om de achterbrug enkele centimeters naar achteren te plaatsen zodat de band en uitlaat niet gaan lopen vechten met mekaar.Iemand nog tips hoe ik het beste die strips kan maken waar ik het beste een stuk sterk metaal kan halen alvast bedankt
Ruud is het dat wel waard? Je zal er denk ik zo geen wedstrijden meer mee kunnen rijden, en het zal denk ik toch wel wat ten kosten gaan van het weggedrag. Wat ik zou doen is gewoon deze uitlaat verkopen en een aanschaffen die wel gewoon goed past. Of het bochtje laten aanpassen, er zal toch wel iemand voor te vinden zijn. iig deze 2 dingen lijken me slimmer dan een ijzeren plaat er tussen zetten.
Maar denk er ook aan als je de bocht laat aanpassen dan je moet het probleem van de carb zit.
Als je kijkt zit de carb bij het orgineel blokje zo:
En bij jou staat hij er met een bochtje op:
Dus dan zit je nog met een probleem, dus dan is eigenlijk toch de slimste oplossing om deze te verkopen en een andere aanschaffen.
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]