afstelling carb

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
dutchblade

afstelling carb

Bericht door dutchblade »

Hey mensen,

Ik zit eigenlijk een beetje met een afstel probleem. Met mijn huidige setup (65 cc Airsal, standaard kop, dell sha 15, schuim powerfilter, proma cc) is de electrode-kleur van de bougie grijs. Ik heb er nu een 76 sproeier in. Ontsteking staat op 1,2 mm voor BDP, contactpunt op 0,4.
Hij rijd en trekt wel goed, alleen als ik van volgas afga dan slaat hij bijna af..
tot zover lijkt het erop dat sproeier 76 te klein is.

Maar ik heb ook al een sproeier 80 geprobeert, maar dan krijg ik hem niet eens op toeren, hij verzuipt gewoon meteen...

Rara ?? Pas de cilinder er nog even af gehad, maar niks raars kunnen ontdekken. Toem gelijk maar even alle pakkingen vervangen, dus valse lucht lijkt mij ook moeilijk...

Ik kan me niet voorstellen dat hij met bijvoorbeeld sproeier 78 ineens goed zou kunnen lopen, als hij met 76 een te arm mengsel krijgt en met een 80 finaal afzuipt.

Suggesties??????
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Wat doet ie met sproeier 80 erin zonder filter?

Groeten Mark, ps andere boegie geprobeerd dan? nadat ie grijs was?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Met sproeier 80 maakt het niet uit of ik er wel of niet een filter op zet.
Ik kreeg al wel de tip van iemand dat mijn spruitstuk te lang was, dus dat ga ik nu eerst veranderen.

Ik heb nog geen andere bougie geprobeerd, die die er nu in zit heb ik nieuw gehaald en zit er misschien 2 km in.. ( warmtegraad 8).
stefano

Bericht door stefano »

Is je bobine wel goed??
Ik had het laatst ook met een half afgetapete bing 15 en sproeier 96
Dan lijkt het ook als ie slecht is afgesteld-------->te veel lucht.
Andere bobine erop en niks aan de hand.

Stefan
#mikey#

Bericht door #mikey# »

stel je lucht sproeier is af helemaal dicht draaien en dan andehalve slag open draaien en kijk of je motor er op reageerd reageerd ie niet dan heb je ergens valse lucht
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Luchtsproeier??? ik denk dat je de lucht mengschroef bedoelt...Maar die heeft mijn dellorto niet ..
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ik heb bijna de zelfde setup als jou. alleen ik heb een 18mm dell.ik rij met 1.8mm vooronsteking. en loopt goed met een 92 sproeier

mzzl eric
Plaats reactie