Hallo mensen, ik heb net een uur rondgezocht op het forum maar ik kom er niet uit. Wat voor sproeiers heeft een chinese 14mm carb? Gewoon op een chinese merkloze bike. Want mijn bike start goed en als ik dan gas geef zak hij in de toeren. Als dan het gas los laat loopt die weer stationair houdt ik het gas vast valt die uit! Ik heb gehoord dat ik een grotere sproeier moet hebben. Welke zit er in een 14mm ?? Bedankt! Grt
Zoals al meedere keren gezegt op dit forum, je gasnaald naar boven plaatsen kan een enorm verschil maken dus ik zou dat eerst maar doen als ik jouw was.
Rubke93 schreef:bedoel je het clipje op de gasnaald naar boven doen?
Het klipje op de gasnaal naar beneden doen zodat de gasnaald verder naar boven staat in de gasschuif. En controleer of je sproeier enz, goed schoon is.
Allemaal al gedaan. Nu heb ik me bougie eruit gehaald. PIKZWART.. En t is nog me orginele sproeier.. Dus ik snap t helemaal niet meer.. Daarvoor heeft hij wel vlekkeloos een paar zondage gelopen.
Rubke93 schreef:Allemaal al gedaan. Nu heb ik me bougie eruit gehaald. PIKZWART.. En t is nog me orginele sproeier.. Dus ik snap t helemaal niet meer.. Daarvoor heeft hij wel vlekkeloos een paar zondage gelopen.
Okey, en als je nou de gasnaald laat zakken? (clipje omhoog op de gasnaald)
Dat zwarte van je bougie is meest een te rijk benzine/lucht mengsel, dus is je luchtfilter niet heel vies?
Of is je carb gaan lekken?
Gewoon even met je gasnaald spelen en af en toe de bougie bekijken.
Niet te wit, niet te zwart. Koffiebruin moet ie zijn, dan heb je het goede mengsel.
Hij zal dan waarschijnlijk ook wel beter lopen.
Je moet zeker geen grotere sproeier doen zoals je in je 1e post zegt, want als je gas geeft daalt ie in toeren, en als je hem loslaat weer hoger.
Duidelijk een te rijk mengsel.