HELP !!!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
HELP !!!
Hallo
ik ben van plan om op motocross te gaan met een maat we zijn beide 13 jaar. De vader van me maat heeft de crossbaan opgebeld en gevraagt wat voor pitbike zij aanraden en de man zei : je moet geen pitbike halen maar een crossmotor 125cc.
Nu is mijn vraag wat raden jullie aan want een crossmotor is te groot of bedoelen ze een crossmotor op het formaat van een pit/dirt bike ?
Als ik meer vragen heb zou het uiteraard in dit topic komen.
(mods als het verkeerd staat sorry)
ik ben van plan om op motocross te gaan met een maat we zijn beide 13 jaar. De vader van me maat heeft de crossbaan opgebeld en gevraagt wat voor pitbike zij aanraden en de man zei : je moet geen pitbike halen maar een crossmotor 125cc.
Nu is mijn vraag wat raden jullie aan want een crossmotor is te groot of bedoelen ze een crossmotor op het formaat van een pit/dirt bike ?
Als ik meer vragen heb zou het uiteraard in dit topic komen.
(mods als het verkeerd staat sorry)
- Minibike-Tuner
- forum gebruiker
Als je wilt gaan crossen koop dan gelijk een goede crossmotor. Dus geen minicrosser of (chinese) pitbike.
Wanneer je nog niet toe bent aan een >125cc (kwa grootte), kun je ook beginnen met een 85cc.
Deze zijn net een slag kleiner als je nog niet op een grote motor past. Deze heb je met grote en kleine wielen wat dus ook de zithoogte bepaalt.
Verder heb je de keuze tussen 2takt en 4takt en 85cc, 125cc, 250cc enz.
Onthoud wel dat je met de aanscaf van een motor er nog lang niet bent... (extra onderdelen, kleding/bescherming, onderhouds spullen, lidmaatschap etc)
Voor meer informatie moet je eens een kijkje nemen op motorcross forums/websites want dit is tenslotte een minibike-forum.
Wanneer je nog niet toe bent aan een >125cc (kwa grootte), kun je ook beginnen met een 85cc.
Deze zijn net een slag kleiner als je nog niet op een grote motor past. Deze heb je met grote en kleine wielen wat dus ook de zithoogte bepaalt.
Verder heb je de keuze tussen 2takt en 4takt en 85cc, 125cc, 250cc enz.
Onthoud wel dat je met de aanscaf van een motor er nog lang niet bent... (extra onderdelen, kleding/bescherming, onderhouds spullen, lidmaatschap etc)
Voor meer informatie moet je eens een kijkje nemen op motorcross forums/websites want dit is tenslotte een minibike-forum.
Bedankt voor de snelle reacties. Ik weet het kosten plaatje ongeveer mijn budget is 5000 euro Moet ik wel een tijdje sparen maar ik het er voor over. Ik ben van plan om een nieuwe motor te kopen een yamaha die is mij aangeraden door motocrossers. Wat ik tot nu toe nodig heb kwa kleding weet ik al verder heb ik een motor een aanhanger of bus nodig en reserve onderdelen zou ik echt niet weten en de papieren worden geregeld ik zou een motor van dit formaat willen : http://motorrace.paginamarkt.nl/foto/20 ... _A0008.jpg of is dat niet goed ? (IK BEN 1.65 Lang)
Er is mij aangeraden door personeel van de crossbaan in hardinxveld om met een crossmotor 125cc 4 takt te beginnen.
Ojaa en waarom doe ik het hier ik krijg geen bevestigingsmail van het crossmotor forum.
Maar ik ben al blij dat jullie me helpen.
Er is mij aangeraden door personeel van de crossbaan in hardinxveld om met een crossmotor 125cc 4 takt te beginnen.
Ojaa en waarom doe ik het hier ik krijg geen bevestigingsmail van het crossmotor forum.
Maar ik ben al blij dat jullie me helpen.
Halloo,
Ben zelf wel eens naar bonenberg motors gegaan..
Wat jullie kunnen doen is even naar hun toe bellen, dan vertellen wat je wilt, en hoe je wilt beginnen enz.
Daarna kun je vragen of ze een bike hebben (voor jouw denk ik in het begin 85cc grote wielen op te beginnen) en dan begin je er rondjes te maken op een prive baantje van hun.
En als je bijvoorbeeld zij dat je 125 wil rijden, en dat je naar eerste keer rijden op een 85cc al gewoon kunt schakelen enz gaan ze de 'opstap in motor's' opbouwen tot je zit op de bike die je wou kopen.
Kortom.. Eerst kijken ze hoe je het doet en dan geven ze de motor die jouw voorkeur had(waar jij dus het meest interesse in had)
Voornamelijk suzuki's bij hun
Groet,
Zohrab
Ben zelf wel eens naar bonenberg motors gegaan..
Wat jullie kunnen doen is even naar hun toe bellen, dan vertellen wat je wilt, en hoe je wilt beginnen enz.
Daarna kun je vragen of ze een bike hebben (voor jouw denk ik in het begin 85cc grote wielen op te beginnen) en dan begin je er rondjes te maken op een prive baantje van hun.
En als je bijvoorbeeld zij dat je 125 wil rijden, en dat je naar eerste keer rijden op een 85cc al gewoon kunt schakelen enz gaan ze de 'opstap in motor's' opbouwen tot je zit op de bike die je wou kopen.
Kortom.. Eerst kijken ze hoe je het doet en dan geven ze de motor die jouw voorkeur had(waar jij dus het meest interesse in had)
Voornamelijk suzuki's bij hun
Groet,
Zohrab
-
kleine_duivel
- spammer
- Aikido gast
- forum gebruiker
ja maar zeker niet in kosten als je er gas mee gaat gevenkleine_duivel schreef:denk dat je het beste op een 4taktje kan gaan rijden, scheelt nogal in onderhoud
en ook onderhoud valt bij een viertakt crosser dan nog vies tegen. Ken jongens die ook bij een viertakt om de 20-25 uur een nieuwe zuiger steken enz.
en als die viertakt in elkaar loopt ben je ook gelijk wel veel meer kwijt
GRC RR #17 Senior standaard
-
prikracing
- forum gebruiker
- minicross125
- forum gebruiker
- pasini-ernie
- forum gebruiker
- Contacteer:
-
Fayazaa
- forum gebruiker
Ja hij bedoeld kwa vermogen. Dat dat ongeveer op het zelfde neer komt als een 65cc crossmotor 2takt.pasini-ernie schreef:?xxx schreef:hallo,
presies 125cc is veel te veel voor iemand van 13
en een pitbike 125cc is het zelvde als 60cc crossmotor![]()
groetjes harm.c
-Zijn bananen nou zo krom, of zijn wij nou zo scheef?
-Polini 911 Replica
-Polini 911 Replica