mijn minicrosser start niet!!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- miescrossers
- nieuwe gebruiker
mijn minicrosser start niet!!
hallo,
ik zal me even voorstellen ik ben michel en ben 15 jaar.
ik heb al een tijdje een chinese minicrosser,
maar heb een probleem met het starten als ik hem koud aan probeer te trekken wil hij niet starten,
maar zodra ik wat bennzine in het bougie gat doe begint hij te lopen en blijft gewoon goed lopen,
en als hij ff stil heeft gestaan dan wil hij niet meer lopen.
ik heb alles schoon gemaakt want ik dacht zelf aan het membraam die heb ik schoongemaakt want die bleef plakken,maar het heeft weinig geholpen.
wat denken jullie ervan een nieuwe membraam ofzo??
bedankt voor de tips.
ik zal me even voorstellen ik ben michel en ben 15 jaar.
ik heb al een tijdje een chinese minicrosser,
maar heb een probleem met het starten als ik hem koud aan probeer te trekken wil hij niet starten,
maar zodra ik wat bennzine in het bougie gat doe begint hij te lopen en blijft gewoon goed lopen,
en als hij ff stil heeft gestaan dan wil hij niet meer lopen.
ik heb alles schoon gemaakt want ik dacht zelf aan het membraam die heb ik schoongemaakt want die bleef plakken,maar het heeft weinig geholpen.
wat denken jullie ervan een nieuwe membraam ofzo??
bedankt voor de tips.
Re: mijn minicrosser start niet!!
Nee, carburateur en benzineleidingen+benzinefilter schoonmaken.
- miescrossers
- nieuwe gebruiker
dat heb ik allemaal al gedaan de benzine stroomt verrder goed door.matthi schreef:Nee, carburateur en benzineleidingen+benzinefilter schoonmaken.
want als ik benzine in het bougiegat doe blijft hij gewoon lopen.
maar bedankt voor reactie
gr. michel
Dus betekent het dat de benzine niet tot in je cilinder geraakt dus er moet iets miszijn.
Ofwel carbu ofwel benzineleiding ofwel membraam
- miescrossers
- nieuwe gebruiker
mijn benzine leiding is oke die heb ik vanmiddag nagekekenmatthi schreef:Dus betekent het dat de benzine niet tot in je cilinder geraakt dus er moet iets miszijn.
ik heb de carb. nieuw gekocht dus ik weet niet of daar wat mis mee is.
ik heb wel wat ontdekt er zat benzine in het luchtfilter en bij mijn weten doet hij dat omdat hij de benzine niet kwijt kan, maar normaal moet dat de overloop tog uitkomen miss dat die verstopt is?
ik heb hem vanmiddag wel aangekregen (met benzine in de bougie gat gooien)
toen liep hij best goed, toen heb ik hem af laten koelen en weer geprobeerd(zonder benzine in de bougie gat te doen) maar hij wou niet lopen geen enkel teken van leven
Ik zou toch maar de carbu uitkuisen.
Waarschijnlijk is je sproeier verstopt.
En ja, dit kan ook bij nieuwe carbus.
- miescrossers
- nieuwe gebruiker
ow okematthi schreef:Ik zou toch maar de carbu uitkuisen.
maar ik heb er een andere sproeier in gedaan een kleinere maat en voor dat ik hem monteerde heb ik hem nog doorgeblazen
ik zou verder ook niet weten ik kan proberen ff mn oude carb erop zetten kijken wat hij doet(zijn allebei standaard) en anders kan ik miss van een vriend ff zn membraam lenen kijken of hij dan beter werkt?
dat zal ik morgen wel even doen ben tog vroeg vrij
gr.michel
hallo,
100% blijft je vlotter hangen als je benzine niet door kan stromen en dan gewoon in je luchtfilter loopt.
dus kijk je vlotter eens na
groetjes harm.c
100% blijft je vlotter hangen als je benzine niet door kan stromen en dan gewoon in je luchtfilter loopt.
groetjes harm.c
DM 40CC 5 POORTER BIZETA !!!!!!!!!!!!!!
- Icelitz
- forum gebruiker
De manier om deze problemen op te lossen is om met de makkelijke manier te beginnen en dingen uit te sluiten voordat je conclusies gaat trekken.
Controleer het membraam
controleer je carb en maak die schoon
controleer je vlotter of die niet blijft hangen.
controleer je benzine leiding of die mooi doorloopt (blaas ook het gat in de dop van je tank schoon)
Maar eigenlijk denk ik gewoon dat je je choke niet gebruikt
Heb je dit bovenstaande allemaal mooi in orde, en het probleem is er nogsteeds, dan moet je een paar maten grotere sproeier monteren.
Dan zou je probleem compleet opgelost moeten zijn, en een nieuwe carb kopen is dan ook 3x onzin.
Controleer het membraam
controleer je carb en maak die schoon
controleer je vlotter of die niet blijft hangen.
controleer je benzine leiding of die mooi doorloopt (blaas ook het gat in de dop van je tank schoon)
Maar eigenlijk denk ik gewoon dat je je choke niet gebruikt
Heb je dit bovenstaande allemaal mooi in orde, en het probleem is er nogsteeds, dan moet je een paar maten grotere sproeier monteren.
Dan zou je probleem compleet opgelost moeten zijn, en een nieuwe carb kopen is dan ook 3x onzin.
Performance is our mission

- miescrossers
- nieuwe gebruiker
maar als mijn vlotter 100% cker blijft hangen warom blijft hij gewoon lopen al ik hem start met wat benzine in de bougiegatt??xxx schreef:hallo,
groetjes harm.c
maar bedankt voor tip
- minipower
- Beheerder

- Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
als hij met benzine in je cilinder blijft lopen en verder loopt op de benzine via je carburateur pak je denk ik ergens valse lucht.
blijft hij maar heel even lopen verbruikt hij gewoon de banine die je in je cilinder hebt gegooit en is er toch iets met je carburateur.
het kan dan zijn dat je sproeier als nog vies is of je vlotter blijft hangen, dit kan je controleren door de vlotterbak dr af te schroeven en als die gewoon netjes vol zit is er niks met het vlotter aan de hand maar dus zeer waarschijnlijk een vuiltje in je sproeier of evt zelfs je gasbuis
niels
blijft hij maar heel even lopen verbruikt hij gewoon de banine die je in je cilinder hebt gegooit en is er toch iets met je carburateur.
het kan dan zijn dat je sproeier als nog vies is of je vlotter blijft hangen, dit kan je controleren door de vlotterbak dr af te schroeven en als die gewoon netjes vol zit is er niks met het vlotter aan de hand maar dus zeer waarschijnlijk een vuiltje in je sproeier of evt zelfs je gasbuis
niels
Keep the forum alive 
- miescrossers
- nieuwe gebruiker
de valse lucht kan wel kloppen want als ik hem tog start dan voel ik lucht vrijkomen in de buurt van de cillinder.minipower schreef:als hij met benzine in je cilinder blijft lopen en verder loopt op de benzine via je carburateur pak je denk ik ergens valse lucht.
het kan dan zijn dat je sproeier als nog vies is of je vlotter blijft hangen, dit kan je controleren door de vlotterbak dr af te schroeven en als die gewoon netjes vol zit is er niks met het vlotter aan de hand maar dus zeer waarschijnlijk een vuiltje in je sproeier of evt zelfs je gasbuis![]()
niels
maar zal dat de valse lucht zijn.
de sproeier is niet vies want die heb ik doorgeblazen en de vlotterbak is gewoon vol.
bedankt gr. michel
Je kan valse lucht testen door hem eerst te doen lopen(met benzine in het bougiegat) en daarna op de plaatsen waar je pakkingen zitten deo te spuiten.
Wanneer de mini hoger in toeren gaat of uitvalt heb je valse lucht en moet je je pakkingen vervangen.
Wanneer de mini hoger in toeren gaat of uitvalt heb je valse lucht en moet je je pakkingen vervangen.
- miescrossers
- nieuwe gebruiker
oke bedankt ik zal het eens uit proberen of het werktmatthi schreef:Je kan valse lucht testen door hem eerst te doen lopen(met benzine in het bougiegat) en daarna op de plaatsen waar je pakkingen zitten deo te spuiten.
want al het andere sluit ik uit want dit heb ik allemaal geprobeerd.
de lucht komt ergens bij de uitlaat weg ik zal ff kijken wat hij doet.
hallo,
de vlotter kun je kontroleren door in het benzinegat te blazen als je dan niet kan blazen zit je vlotter vast
groetjes harm.c
de vlotter kun je kontroleren door in het benzinegat te blazen als je dan niet kan blazen zit je vlotter vast
groetjes harm.c
DM 40CC 5 POORTER BIZETA !!!!!!!!!!!!!!