Hallo ik ben momenteel bezig met een minibike. De minibike heeft een elektrische scootmobiel motor 24 volt. Ik ben nu bezig met het frame. Ik zit nog steeds met een probleem. Wat voor toerentalregelaar kan ik het beste gaan gebruiken? iemand tips!?
hier wat foto's:
Ik moet alleen nog maar een snelheidsregelaar hebben en dan kan ik 'm in elkaar zetten
Zou ik er dan 1 zware schakelaar op kunnen zetten, of gaat de motor dan snel kapot, omdat je in één keer heel veel stroom toelaat?
Laatst gewijzigd door teake7 op di 17 mei 2011, 19:51, 4 keer totaal gewijzigd.
Kikiracing schreef:waarom skelter wielen? zijn gewoone minibike wielen niet veel makkelijker?
Omdat ik die wielen al had. En waarom geld uitgeven aan wielen die je al in huis hebt? En deze wielen waren heel makkelijk te bevestigen. Weet iemand toevallig hoe ik zelf een snelheidsschakelaar kan maken?
Kikiracing schreef:hoe ga je remmen met deze wielen dan? en hoe heb je de overbrenging van motor op achterwiel?
gr
(kan je niet snelheids regelaar van de scootmobiel af halen?)
Tandwielen: 12 - 46
De scootmobiel ligt al bij het oud ijzer. Ik denk dat ik er nog schijfremmen op ga maken. Kan ik zelf ook een snelheidsregelaar maken? Of misschien gewoon 1 zware schakelaar gebruiken?
hoi, als je een brushed motor gebruikt heb je alleen een regelbare potmeter nodig of een mechanische snelheidsregelaar, als je brushless hebt dan moet je een ESC hebben.
bij hobbyking.com hebben ze goedkope ESC's en motoren met een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
anders heb ik nog wel een electrische miniscooter liggen die je voor weinig kan overnemen, daar zit ook al een mechanische regelaar bij voor brushed motoren.