minibike

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

reint
forum gebruiker
Minibike:: standaard chinees :D

minibike

Bericht door reint »

Ik weet niet of ik hier goed zit
Ik wil een minibike kopen om gewoon een beetje door het dorp te crossen maar ik weet er niks van.
Waar moet ik nou op letten en gaan er snel dingen kapot enz en kan ik dat zelf maken
Timotje231
forum gebruiker
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep

Re: minibike

Bericht door Timotje231 »

Ten Eerste, NOOIT op de openbare weg rijden, dan krijgt minibiken alleen maar een slechte naam van
En de bike hangt ook af van wat voor 1 je gaat kopen, als je een standaart Minibike koopt van rond 100-200 euro, die zou je helemaal goed maken, om een beetje leuk te lopen, en je moet ook echt van sleutelen houden, als je niet zo erg van sleutelen houd dan moet je een blata b1/rep of een blata junior of elite, dat zijn wel leuke bikes

Bij de standaart Minibike's gaan vaak de trekstarters kapot, de ketting kapot, de frame's gaan vaak doormidden, en de rem remt niet zo heel goed

Ik Hoop dat ik je nu heb geholpen, als je even je stad/dorp even vermeldt, kan ik kijken of er een minibike baan bij jou in de buurt is

Groetjes Timo
reint
forum gebruiker

Bericht door reint »

oke bedank voor de reactie.
Het is zeker beter om een totaal nieuwe te kopen of kan ik ook een van marktplaats af halen.
Hier is geen minibike baan in de buurt volensmij. Maar wel een paar afgelegen weggetjes waar bijna nooit iemand komt.
Heb je ook enig idee wat voor merk ik het beste kan kopen en hoeveel gaat me het me kosten als ik een beetje een snelle minbike wil die niet meteen kapot gaat. En kan ik die dingen die je zij zelf repareren,
En ik sleutel niet zo vaak aan dingen maar het lijkt me wel leuk om te doen.
Timotje231
forum gebruiker
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep

Op marktplaats staan genoeg mooie minibike's, Maar de meeste zijn wel bagger bikes, maar je kan ze wel leuk maken, maar dat is veel werk

Als beginners bike kan je een Blata of Polini of een zelfbouw puch nemen, die gaan nog niet zo heel hard, rond 50-70, en dan kan je kijken of je het leuk vindt
Er zijn veel Blata replica zoals: Blata B1 Replica, dat zijn ook wel leuke bike's om mee te beginnen (Heb er zelf ook 1 te koop bij interesse)

Als je een echte blata nieuw gaat kopen, dan zit je tussen de 1000-2000 euro , maar dan heb je echte kwaliteit
Polini kost nog meer, tussen 1500-3000
En zelfbouw puch'tjes zijn wel meestal goedkoop (is alleen maar te koop op marktplaats enzo), die kosten meestal tussen 50-300 euro, en dat echte aanraders
Je kan ook voor een stamas, dm, pasini, gaan, maar dat meestal de duurste bikes, en de snelste bike, en dat is niet zo fijn om mee te beginnen volgensmij, omdat je nog aan de snelheid moet wennen
En de onderdelen die snel kapot gaan bij de standaart (chinesen) bike's, die kan je meestal niet repareren

PS: Lgtweewielers heeft nog een mooie polini 911 (volgensmij) tekoop voor 250 euro, neem even met hem contact op

Greaatz Timo
reint
forum gebruiker

Bericht door reint »

Heb je wat foto's van die blata b1 replica ?
Timotje231
forum gebruiker

Atmoet je even via een pb vragen (prive bericht), maar helaas heeft iemand net al gebedlt en wil hem zaterdag afhalen, anders mag jij hem hebben!

Greaatz Timo
reint
forum gebruiker

Bericht door reint »

oow oke
reint
forum gebruiker

Bericht door reint »

Hey
Ik heb een paar minibikes opgezocht (marktplaats) zit er mischien een tussen wat een optie zou kunnen zijn ?
Ik weet niet ofje het zo kunt zien maarja
Hoop dat je me kan helpen
1

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... nd=32&fs=1

2
http://motoren.marktplaats.nl/onderdele ... nd=10&fs=1

3
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... otoGallery

4
http://motoren.marktplaats.nl/onderdele ... otoGallery
peter80
forum gebruiker
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Contacteer:

Bericht door peter80 »

allemaal chineesjes... de tweede ziet er nog het best uit, maar ook weer een chinees.

laterz
Neem het beste, maak het beter
Timotje231
forum gebruiker

Yup, alles is een chinees, zeg is even wat je budget is, en waar je woont, en tot hoever je wilt reizen voor de bike, dan kan ik wat voor je zoeken

Gr Timo
reint
forum gebruiker

Bericht door reint »

hey
Het zal waarschijnlijk rond de 100 tot 150 mischien maar ligt ook wat me ouders precies willen en ze doen een beetje moeilijk.
ik woon ik het linker bovenhoekje van groningen.
de dingen die je zij van dat gaat snel kapot trekstarters kapot, de ketting kapot, de frame's kan ik die dingen zelf repareren en bedankt voor de hulp trouwens
hoever te reizen ligt ook aan me ouders maar ze willen wel een beetje tot friesland daar ergens en door gronigen
peter80
forum gebruiker
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Contacteer:

Bericht door peter80 »

Dat is dan of een goedkope blata b1 rep of een chinees, wat ik denk... Als je denkt ofmjeniets gevonden hebt gewooon ff posten!!
Neem het beste, maak het beter
Timotje231
forum gebruiker

Pff 100-150, ik heb van de week nog een hele mooie zelfbouw puch gezien in drenthe voor 200 euro, met volle kuip, heel mooi was die, misschien iets voor jou?
reint
forum gebruiker

Bericht door reint »

Staat die zelfbouw punch ergens op internet en moet ik die dan zelf in elkaar zetten ?
En het is beter om geen van die van marktplaats te kopen ?
Timotje231
forum gebruiker

hangt af, een chineese bike kan je beter nieuw kopen omdat ze gewoon niet zijn, maar die zijn best duur voor de chinezen, dus als je een chinese bike werkend onder de 50 euro max kan vinden, dan kan het nog wel

Hier is een mooie blaqta replica, maar heel goed gemaakt, met race spullen enzo
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... nd=13&fs=1
als je die voor rond 150 kan krijgen, heb je heel erg veel geluk!

http://kind-baby.marktplaats.nl/speelgo ... nd=35&fs=1

dit is de puch zelfbouw, als je deze voor rond 200-250 kan krijgen, moet je ook blij zijn, heeft goede demper, een 50 cc aanloop blok, met volle kuip, en die is heel mooi gemaakt!, als ik in drenthe woonde, had ik hem meteen opgehaald

Ik hoop dat je hier wat aan heb

Gr Timo
Gesloten