mini crosser stottert

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

anonops1
forum gebruiker
Minibike:: chinese mini dirt/trail bike

mini crosser stottert

Bericht door anonops1 »

Hallo,

Ik heb sinds 2dagen een nieuwe (wel stilgestaan met benzine) mini crosser/dirtbike.

Startte eerst niet ivm benzine te lang erin heb gezeten, dus ik alles goed schoongemaakt carb enz.
Nu wou ik vandaag stukkie gaan rijden, maar na 1min als ik gashendel ong. half openzet stottert hij en wil hij gaan uitvallen, gashendel laat ik dan weer los en begint ie weer te draaien(ik kan geen volgas geven want dan slaat hij meteen uit)

Heb forum al doorzocht maar heb nog niet mijn probleem gezien.
Iemand enig idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt
Gianluca
forum gebruiker
Minibike:: Blata Replica

Re: mini crosser stottert

Bericht door Gianluca »

Staat je gasnaald goed ?
En probeer je stationairschroef anders te zetten.
anonops1
forum gebruiker

Bericht door anonops1 »

Gianluca schreef:Staat je gasnaald goed ?
En probeer je stationairschroef anders te zetten.
stationairschroef ga ik morgen even kijke, schijnt dat je hem inmoet draaien en dan 2,5 slag uit, en dat van de gasnaald moet ik ook nog even kijken waar dat zit (ben newbie qua mini crossers)
Timotje231
forum gebruiker
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep

Bericht door Timotje231 »

Standaart is ie 2,5 ja, maar je moet gwn stationair laten lopen, en dan steeds een beetje naar buiten of binnen draaien, uiteindelijk kom je er wel uit, kijk ook even je carburateur na voor vuil bv
anonops1
forum gebruiker

Bericht door anonops1 »

Hij start nu in 2 keer trekken met choke aan, maar meestal hoor ik na de 1e keer trekken ook een keiharde knal uit de uitlaat en daarna trek ik nog een keer en dan start hij is dit ook normaal?
MxGear
forum gebruiker
Minibike:: Puch zelfbouw.

Bericht door MxGear »

anonops1 schreef:Hij start nu in 2 keer trekken met choke aan, maar meestal hoor ik na de 1e keer trekken ook een keiharde knal uit de uitlaat en daarna trek ik nog een keer en dan start hij is dit ook normaal?
Dit lijkt mij iets met de ontsteking..
Geen idee of het zo is maar een knal is dat de ontsteking misschien wel verkeert staat.
Maar verder heb ik geen idee :p

gr Frank
Second place is the first loser!
Gianluca
forum gebruiker

Bericht door Gianluca »

MxGear schreef:
anonops1 schreef:Hij start nu in 2 keer trekken met choke aan, maar meestal hoor ik na de 1e keer trekken ook een keiharde knal uit de uitlaat en daarna trek ik nog een keer en dan start hij is dit ook normaal?
Dit lijkt mij iets met de ontsteking..
Geen idee of het zo is maar een knal is dat de ontsteking misschien wel verkeert staat.
Maar verder heb ik geen idee :p

gr Frank
Was bij mij ook zo.. kijk je draden even goed na vanaf je bobine ! :)
mijne startte ook niet, had al zon gevoel dat het met de bobine temaken had want alles deed t.
draden nagekeken bleek dat de dodemansknop niet meer aangesloten stond.
Timotje231
forum gebruiker
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep

Maar de dodemansknop maakt helemaal niets uit he.
Zou je misschien even een filmpje kunnen maken van die knal?
Gianluca
forum gebruiker

Bericht door Gianluca »

Timotje231 schreef:Maar de dodemansknop maakt helemaal niets uit he.

Jawel want er zit een knop voor dat touw aan , en als die niet aangesloten is doet ie et niet
Timotje231
forum gebruiker

Gianluca schreef:
Timotje231 schreef:Maar de dodemansknop maakt helemaal niets uit he.

Jawel want er zit een knop voor dat touw aan , en als die niet aangesloten is doet ie et niet
Ooh, jij heb er zo eentje met een dodemanstouw eraan, meeste hebben er gwn eentje met een knop.
Gianluca
forum gebruiker

Bericht door Gianluca »

Klopt..

Ik ga ook een andere kopen met alleen zon knop
anonops1
forum gebruiker

Bericht door anonops1 »

die knal is maar soms en ik denk dat het gewoon onverbrande benzine is die dan toch nog verbrand en dat geeft die knal, maar ik had nog een vraag, ik weet niet wanneer de choke open of dicht is want op de carb staat pijltje naar benede met open, maar als ik lucht filter eraf haal zie ik als ik choke naar benede zet dat dan het rondje met klein gaatje zegmaar naar boven is (inlaat helemaal open) en als ik choke omhoog doe is dat rondje voor de inlaat.
Dus waneer is choke open?
MxGear
forum gebruiker

Bericht door MxGear »

anonops1 schreef:die knal is maar soms en ik denk dat het gewoon onverbrande benzine is die dan toch nog verbrand en dat geeft die knal, maar ik had nog een vraag, ik weet niet wanneer de choke open of dicht is want op de carb staat pijltje naar benede met open, maar als ik lucht filter eraf haal zie ik als ik choke naar benede zet dat dan het rondje met klein gaatje zegmaar naar boven is (inlaat helemaal open) en als ik choke omhoog doe is dat rondje voor de inlaat.
Als je je choke doet komt er een vlakje met een klein rondje.
Dat is je choke.

Gr Frank
anonops1
forum gebruiker

Bericht door anonops1 »

MxGear schreef:
anonops1 schreef:die knal is maar soms en ik denk dat het gewoon onverbrande benzine is die dan toch nog verbrand en dat geeft die knal, maar ik had nog een vraag, ik weet niet wanneer de choke open of dicht is want op de carb staat pijltje naar benede met open, maar als ik lucht filter eraf haal zie ik als ik choke naar benede zet dat dan het rondje met klein gaatje zegmaar naar boven is (inlaat helemaal open) en als ik choke omhoog doe is dat rondje voor de inlaat.
Dat is je choke.

Gr Frank
Ik bedoelde waneer de choke open is, waneer het vlakje voor de inlaat zit of erboven
MxGear
forum gebruiker

Bericht door MxGear »

anonops1 schreef:
MxGear schreef:
Dat is je choke.

Gr Frank
Ik bedoelde waneer de choke open is, waneer het vlakje voor de inlaat zit of erboven

Omhoog=choke
Omlaag= zonder choke
Plaats reactie