Kan iemand mij zeggen tot welke grenzen minibikes niet toegestaan zijn in het openbaar verkeer?
ik heb ooit eens gehoord dat voertuigen die onder de 50cc zitten of een topsnelheid van 40 hebben niet gekeurd hoeven worden. ( of klopt dit van geen kant?). Ik heb mij namelijk laten vertellen dat je wel zelf een brommer mag bouwen. Waarom zou je dan niet een ( e.v.t. wat grotere) minibike mogen bouwen en gebruiken in het verkeer?
ik ben van plan er 1tje te gaan bouwen
je mag oficeel zelf niks aan je frame verbouwen van je gekochte brommer.
en je moet als je een brommer zelf zou bouwen moete late keuren en doen en dat gaat erg erg veel geld kosten.
je zal dan een typegoedkeuring moeten gaan aanvragen, kom je wss anno 2005 niet doorheen met een puchblok vanwege emissie-gemeur, en daarnaast zullen er wel minimale afmetingen aan zon ding zijn. denk ook aan licht, claxon/bel, geel plaatje en heel de mik. plus dat het aanvragen van een typegoedkeuring in de 10.000-en euros kost. Voor een fabrikant goed te doen, voor ons niet.
honda had toch o0ok van die kleine brommertjes, de dax en de monkey ofzo? en volgens mij had benelli er ook een.
die zijn toch wel toegestaan, of ook niet?
die zijn idd een stuk groter dan minibikes , ik zal eens kijken welke er nu wel en welke niet goedgekeurd zijn. bestaat er trouwens niet een soort APK voor brommers ? Als je bijvoorbeeld een kleine aanpassing hebt gedaan.