Ik heb een chinese minibike van minibikebrothers.nl gekocht. Blits dingetje en gaat ook wel foelijk hard zeg

Afijn, vandaag lekker gecrossed ermee en yup, ik ben verkocht. Alleen valt me 1 ding op. Als ik de bike even 10 minuten stil laat staan na een paar ritten (om af te koelen, of het logisch is weet ik niet), dan krijg ik hem bijna met geen mogelijkheid meer aan. Als er RSI bestaat voor je schouders, dan heb ik dat inmiddels. Natuurlijk heen en weer geschuif met de choke, kraantje ronddraaien, want ja, wat is nu open en wat is nu dicht, ook weer typisch chinees. Maar aanslaan ho maar.
Op een gegeven ogenblik heb ik de kappen er maar af gehaald en ben eens gaan zoeken. Eerst de filter/vlotter tussenin de benzineleiding. Deze gaf aan dat er benzine in zat. Dus vanaf de tank alles ok. Toen heb ik de bougie eruit gedraaid en deze was koffiebruin en niet echt vochtig (ik dacht namelijk dat ik hem verzopen had na al dat proberen). Toch maar de bike drooggestart zonder bougie. Toen de bougie er weer in en na proberen starte hij weer. Probleem opgelost, denk je dan.
Uiteraard van beroep Troubleshooter met computers, dus de interesse werd groter om te zien wat hij deed na de volgende rit en de opvolgende pauze. En ja hoor, weer niet willen starten. Nu apetrots weer met me bougiesleutel de bougie eruit gedraaid, drooggestart, bougie erin en.......niks

Ding maar in de auto gezet, naar huis gereden en gaan gokken. Eerst luchtfilter eraf, welke toch gecontroleerd moest worden na een zoveel kilometers. Hmm, niks aan te zien, mooi schoon etc. Toen toch maar weer met de bougie aan de gang. Schoongeschuurd, erin gedraaid, kraantje open, vol gas proberen te starten. Nop, niks. Bougie eruit gedraaid, maar hij leek me niet echt vochtig (bougie op blok gelegd en deze vonkte normaal). Wat dus kan duiden op geen benzine

Ik voor de gein maar eens knijpen in de brandstofslang welke loopt vanaf de filter/vlotter naar de carburateur. Proberen te starten en yup, hij starte direct. Ook bleef hij aan, wat ik dan weer raar vind als hij eerst geen benzine gaf.
Dus ik weer rondje rijden, uitgezet en weer 15minuten gewacht (als ik hem meteen start na het uitzetten dan slaat hij meteen aan). En ja hoor, weer niet willen starten. Wederom wat geknepen in de brandstofslang en huppa weer starten.
Nu zou je denken, probleem opgelost, toch? Maar nee, het lijkt me niet normaal om elke keer de brandstofslang in te knijpen. En daarbij stuit ik dus op een blokkade ergens in mijn brandstofcircuit.
Omdat er 1:25 werd aanbevolen en ik nog niet zeker wist met welke brandstof dat te mengen was, heb ik 1:50 benzine gepakt, deze in het mengflacon gegooid en er 2takt olie voor de HELFT DAN NORMAAL erin gedaan. Dan kom ik op 1:25

Nu mijn vragen,
1. Wie weet wat ik moet doen om mijn bike gewoon normaal startend te krijgen? Ik ben best technisch, maar een carburateur opendraaien, en dat weet ik nog uit mijn puch tijd, is best een pielwerk.
2. Wie weet of mijn smering ok is? En kan ik over 2 weken gewoon over op 1:50, maar wel zelfgemengd?
3. Mijn trekkoord heeft nu al een (kleine) beschadiging. Toen kwam ik dus op het idee van de boormachine die ik in de toekomst wil uitvoeren. Kan een boormachine een moeilijk startende bike sneller doen starten?
Sorry dat het zo'n ellenlang verhaal is geworden, maar ik wil het beste voor me bike, ook al is het een bamigeval. Vind het een uberruig ding om te zien en zijn snelheid vink ook wel leuk. Misschien dat ik er een andere luchtfilter op zet en een betere bougiedop (want dit is ook net kaas), maar voor de rest hou ik hem standaard. Hoop alleen dat ik hem wat makkelijker gestart kan krijgen.
Ik dank u voor jullie antwoorden.
P.s. ik heb letterlijk dit hele forum gelezen. Toch vind ik dat bovenstaande vragen niet echt lekker beantwoord worden via de search.