Schijfrem / klauw probleem

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Schijfrem / klauw probleem

Bericht door Gast »

Hey ik ben hard bezig om een nieuwe minibike te bouwen , nou heb ik een schijfrem en remklauw gekocht, de schijf heb ik al op het wiel gefixd alleen snap ik echt niet hoe nou de bedoeling is dat je de klauwe monteerd, als je kijkt naar de 2 bevestigings gaten zie je dat die ene altijd uitkomt OP de schijf zelf ... daarachter het je hooguit 1mm ruimte en je kan er dus geen bout doorheen doen ???? hoe hoort dit vast te zitten wie heeft hier een goede close up foto van ???

Afbeelding
Afbeelding

Voor meer foto's van de mini die in aanbouw is kijk hier even >> KLIKKEN

Het frame is Aluminium en weegt heeeelemaal geen drol de stand van de voorvork was iets te schuin zoals je ziet en dit is inmiddels aangepast
Gast

Bericht door Gast »

hallo paul,

ik heb wel deze foto voor je !!!
Afbeelding

ik hoop dat je er wat aan heb !!!

dat alu frame is wel strak !!!!!
Gast

Bericht door Gast »

jer schreef:hallo paul,

ik heb wel deze foto voor je !!!
[imghttp://members.lycos.nl/vtjer/hpbimg/ducati_right_500_5327.jpg/img]

ik hoop dat je er wat aan heb !!!

dat alu frame is wel strak !!!!!
Thnx maar dit is een andere klauw zo te zien :(
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Die remklauw moet je helemaal niet vast bouten. Hij moet namelijk kunnen bewegen om goed te kunnen vastklemmen op de schijf als je remt. De remklauw hangt dus gewoon los op twee pennen. btw, je had beter die vierkante remklauw kunnen kopen, deze ronde remblokjes slijten als een gek, en met 1 zo'n klein schijfje voor heb je trouwens maar weinig remvermogen.
Gast

Bericht door Gast »

rkpdude schreef:Die remklauw moet je helemaal niet vast bouten. Hij moet namelijk kunnen bewegen om goed te kunnen vastklemmen op de schijf als je remt. De remklauw hangt dus gewoon los op twee pennen. btw, je had beter die vierkante remklauw kunnen kopen, deze ronde remblokjes slijten als een gek, en met 1 zo'n klein schijfje voor heb je trouwens maar weinig remvermogen.
Kan je me iets meer uitleg geven over hoe dat dan gemonteerd moet worden ?? en remt zo'n schijfje echt slecht ?? slechter dan puch trommel remmen ??

ps: You've got mail
Gast

Bericht door Gast »

moet je dingen aanpassen aan je naaf om die schijfjes te monteren, of is het gewoon een kwestie van remanker eruit en schijf monteren?
Gast

Bericht door Gast »

BEN schreef:moet je dingen aanpassen aan je naaf om die schijfjes te monteren, of is het gewoon een kwestie van remanker eruit en schijf monteren?
Het is niet een puch naaf waar ik de schijf op gemonteerd heb maar gewoon een stalen velg van een steekwagen wieltje, ik heb speciale bussen gedraaid waar de schijf op past en die bus op de velg gelast ..
Gesloten