Een zelfbouw blok met twee watergekoelde fabrieks cilindertjes..
2, hoe veel pk heeft dat blok.
Veel denk ik, > 20 pk..
3, wat kost zo'n blok
Onbetaalbaar, zal er denk ik ook maar 1 van bestaan..
Eigenlijk best een mooi project, zelf een v-twin maken... Alleen de krukas, hmmm Jah waar haal je zo'n krukas vanaf, de rest valt wel (als je heel erg je best doet) Te maken. Maar dan moeten ze wel precies tegelijk in en uit veren. Zou je zo niet ook veel meer carterdruk hebben?
Untiej Mini Racing schreef:Knappe vent..wil je dit na bouwen..EN goed werkend maken !
Komt meer bij kijken dan een hoop poen, en een beetje technisch inzicht..
Wel leuk blokje
Daar heb je gelijk in, maar ik heb iets gehoord van iemand die een 1 cilinder zelfbouw carter heeft gemaakt. En mischien is het wat om 2 blokjes boven elkaar op elkaar aan te sluiten? Of mag dit niet?
Koen schreef:Zoek maar eens op de bekende scootertuning sites, daar zul een piaggio 2 cilinder vinden. Daar kun je wel inspiratie aan op doen..
idd...daar zijn er al meerdere van die dat doen....
en krukas is niet zo'n groot probleem..dat kan je goed aan elkaar koppelen...
vind eerder koeling belangrijk...dit is best een klein radje...voor 2 cilinders...
vergeet niet dat als koeling langs 1cilinder gaat..dat die al half warm naar de 2e gaat...
en ontsteking...hij moet natuurlijk beide goed lopen...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
Koen schreef:Zoek maar eens op de bekende scootertuning sites, daar zul een piaggio 2 cilinder vinden. Daar kun je wel inspiratie aan op doen..
Klopt... geloof dat een stelletje spanjaarden..of fransen ofso ... dat ook hebben gedaan met een 2 cil. scootblok
zag er leuk uit..wel veel werk
Uhu, maar mag je daar mee aan de zelfbouwklasse medoen? Dadelijk zijn daar geen regelementen voor, kun je met 2 65 polini's of zo merijden! Of beter! Super snelle piago's 2!!! Dat moet toch zeker 25 pk leveren! Als het niet 30 is!