vreemd waar ligt het aan
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
vreemd waar ligt het aan
Nu start mn minibike eindelijk en nu zit ik weer met het volgende probleem
als ik gas geef trekt ie echt niet op heb tand wiel 23 en tand wiel 16 voor
trekt echt sloom ik heb mn topsnelheid berekent en dat is iet van 25 km/u en het is gewoon 50cc dit vind ik dus vet sloom en als ik vol gas geef houd ie ook in dan iets minder hard gaat ie harder vet vreemd
wat moet er vervangen worden of is er iets mis ik hoop dat een van jullie mij kunnen helpen want jullie zijn wel slim
trekt echt sloom ik heb mn topsnelheid berekent en dat is iet van 25 km/u en het is gewoon 50cc dit vind ik dus vet sloom en als ik vol gas geef houd ie ook in dan iets minder hard gaat ie harder vet vreemd
wat moet er vervangen worden of is er iets mis ik hoop dat een van jullie mij kunnen helpen want jullie zijn wel slim
Re: vreemd waar ligt het aan
Punt 1: Je vertanding is echt zwaar klote ... probeer een 11 voor en iets groter achter zo kom je nooit op gangMC schreef:Nu start mn minibike eindelijk en nu zit ik weer met het volgende probleem
Punt 2: Je kan teveel benzine hebben
Punt 3: Je kan teveel lucht hebben
Punt 4: Je onsteking kan klote staan afgesteld
Punt 5: geef is wat meer info over geluiden enzo het kan van alles zijn
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
Re: vreemd waar ligt het aan
Luchtfilter (beetje)verstopt, tandwiel voor vervangen voor 12 tands, en je gasschuifnaald 1 standje lager zettenMC schreef:Nu start mn minibike eindelijk en nu zit ik weer met het volgende probleem
probeer 's, als je je tandwiel hebt vervangen en de naald 1 standje lager hebt gezet, wat is het verschil als je gaat rijden met en zonder het luchtfilter!
Ggrrttzz
Wim
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
Yup, normaal heeft een luchtfilter weerstand, deze weerstand(=luchthoeveelheid) en de sproeiermaat horen bij elkaar,MC schreef:ik heb helemaal geen lucht filter zou het daardoor kunnen dat ie klote loopt????
je hebt nu, in verhouding, teveel lucht
en een tanwielverhouding die zou passen bij een getunde 70cc met race-carburateur!
Kan nie goed gaan!
nog steeds, ander voortandwiel, en een kleinere sproeier.
'k zou er wel een luchtfilter (liefst powerfilter) opzetten!
zonder luchtfilter slijt je blok, door alle vervuiling wat je opzuigd via je carburateur, extreem!!
Ggrrtzz
Wim
Wat versta jij onder een race carburateur dan?Wim schreef:Yup, normaal heeft een luchtfilter weerstand, deze weerstand(=luchthoeveelheid) en de sproeiermaat horen bij elkaar,MC schreef:ik heb helemaal geen lucht filter zou het daardoor kunnen dat ie klote loopt????
en een tanwielverhouding die zou passen bij een getunde 70cc met race-carburateur!
Kan nie goed gaan!
zonder luchtfilter slijt je blok, door alle vervuiling wat je opzuigd via je carburateur, extreem!!
Ggrrtzz
Wim
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
Miniracer schreef:Wat versta jij onder een race carburateur dan?Wim schreef:Yup, normaal heeft een luchtfilter weerstand, deze weerstand(=luchthoeveelheid) en de sproeiermaat horen bij elkaar,MC schreef:ik heb helemaal geen lucht filter zou het daardoor kunnen dat ie klote loopt????
Kan nie goed gaan!
Ggrrtzz
Wim
16mm of groter, mikuni od do'llorto carb!!
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
MC schreef:ok maar welke sproeier moet ik dan ongeveer hebben kunnen jullie dat misschien zeggen en als ik tand wiel 12 heb welke snelheid moet ik dan ongeveer hebben gr maikel
Kun je proberen:
Stukje filtermateriaal van een afzuigkap voor je
luchtinlaat van je carb. plakken
of
sproeier 10 puntjes kleiner, 64 word 54
snelheid zal rond de 40Km/h worden, maar vergis je niet, 40 is al vrij hard, je zit een stukkie dichter bij de grond als normaal!!
Ggrrttzz
Wim
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
MC schreef:als ik die maat sproeiers van jouw hoor heb ik dus een veelste grote sproeier ik heb een 14 mm carb en 89 sproeier moet ik dus veel kleiner hebben ofnie?????
Yup, probeer 's 74 ofzo
maar euh, zonder luchfilter rijden is wel errug slecht voor je blokkie!!
kijk 's op www.50cc.nl voor een powerfilter!!
Ggrrttzz
Wim
of kijk es op www.sproeiers.tk, kun je kijken welke sproeier je ongeveer nodig hebt bij welke setup.
wel of geen filter?...
Heb je nu wel of geen filter?....
Zo wel zorg er voor de grap eens voor dat ie aanzienlijk minder lucht aan kan door de filter een stukje af te tape of zo.
Zo niet neem een slangklem die om je carb. heen past en ga bij je moeder in de kledingkast eens op jacht naar een penty en sla hem maar eens dubbel over het gat en dan de klem er om.
moet jij maar eens kijken meestal is dan het probleem opgelost.
Gr. Sjef...
Zo wel zorg er voor de grap eens voor dat ie aanzienlijk minder lucht aan kan door de filter een stukje af te tape of zo.
Zo niet neem een slangklem die om je carb. heen past en ga bij je moeder in de kledingkast eens op jacht naar een penty en sla hem maar eens dubbel over het gat en dan de klem er om.
moet jij maar eens kijken meestal is dan het probleem opgelost.
Gr. Sjef...