puch blok tunen

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gesloten
theredone51

puch blok tunen

Bericht door theredone51 »

ik ben nu bezig met mijn 2de mini-bike en heb vandaag alle onderdelen gehaald en ben dus maar eerst eens begonnen met het blokje
(puch maxi, 1-speed aanloopblok) te splitsen om te kijken wat er in zit, alles zag dr goed uit enz. maar nu hebk een paar vraagjes
* wat kan ik allemaal polijsten in het blok??
ik had gehoord van krukas en drijfstang schuren/polijsten incl. het carter???
*heeft het nut om de spoelpoorten op het blok aan te passen zodat die beter overeenkomen met die van de cilinder( std. cilinder) of kan ik dit beter doen als ik mijn 70 dr onder heb liggen, want die wil ik waarschijnlijk nog gaan kopen
*wat kan ik allemaal nog meer tunen/lichter maken??? (niet al te professioneel, k kan veel maar niet alles:-) )
*hoe krijg ik de koppeling uit elkaar??

alvast bedankt
Gast

Bericht door Gast »

Kijk eens hier:

http://forum.minibike.nl/viewtopic.php?t=551

Ik heb er veel aan gehad!

Suc6 ermee :P
Arno
Gast

Bericht door Gast »

`k heb geen zin om op alles antwoord te geven, maar je spoelpoorten in je carter zijn al op maat voor 50 cc, dus je moet ze vergroten als je er een grotere cil onder legt dan 50cc.
Gast

Bericht door Gast »

puchmaxi.dsv.nl
http://www.puchmaxi.nl

Op deze site kun je zeer veel informatie vinden.

Om je koppeling uitelkaar te halen ben je een koppeling trekker nodig. Deze kun je heel eenvoudig maken. Pak een stripje metaal ofzo (wel een behoorlijke dikte anders trekt hij krom, neem minstens 8 mm ofzo zit je zeker goed) Hier maak je twee gaten(6mm) in die precies overeenkomen met de twee gaten in de koppeling, nu kun je het stripje eroverheen leggen en er twee m6 boutjes indraaien waarna de koppeling eraf komt.
Gesloten