(kruk)as
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
(kruk)as
Ik heb een blok met 3 lagers dus dat grote tandwiel loopt met een kant los in het ijzer. Zou je daar geen lager op kunnen zetten als je het carter aanpast zodat er een lager inpast??
of past er geen lager op deze as, het lijkt me wel beter dan dat hij los in het ijzer loopt.
En ik had ergens anders op een site gelezen dat je de wangen van de krukas op kon vullen waarmee moet je deze dan opvulen??(een stuk ijzer erinlassen lijkt me niet )
of past er geen lager op deze as, het lijkt me wel beter dan dat hij los in het ijzer loopt.
En ik had ergens anders op een site gelezen dat je de wangen van de krukas op kon vullen waarmee moet je deze dan opvulen??(een stuk ijzer erinlassen lijkt me niet )
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Re: (kruk)as
tebriz schreef:Ik heb een blok met 3 lagers dus dat grote tandwiel loopt met een kant los in het ijzer. Zou je daar geen lager op kunnen zetten als je het carter aanpast zodat er een lager inpast??
of past er geen lager op deze as, het lijkt me wel beter dan dat hij los in het ijzer loopt.
En ik had ergens anders op een site gelezen dat je de wangen van de krukas op kon vullen waarmee moet je deze dan opvulen??(een stuk ijzer erinlassen lijkt me niet )
Hoi
op deze as past wel een lager, maar, er zijn oudere types puch-blokken waar hier al een lager opzit,
mischien is het handiger als je op zoek gaat naar 2 oude carterhelften, waar de uitsparing voor dit lager al inzit!
'kweenie precies vanaf-tot wanneer deze blokkies zijn gemaakt!
krukas opvullen heb ik gedaan met twee gedraaide proppen nylon, 'k heb ze iets groter (0.2mm) gedraaid als de gaten, en ze daarna in de krukas geperst!
Ggrrttzz
Wim
ik wil dat wel gaan doen hoor!! (maar de financien zitten een beetje tegen...) alles kost zo ontzettend duur dat spul!
Maar binnenkort ga ik naar de brommertechnische opleiding in het Markiezaatcolege , mish kan ik het daar wel doen als praktische opdracht!
Puch Tunen tot het niet verder kan!
Maar binnenkort ga ik naar de brommertechnische opleiding in het Markiezaatcolege , mish kan ik het daar wel doen als praktische opdracht!
Puch Tunen tot het niet verder kan!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
hehe nog zo'n slimmerd die het op sgol maakt;)
tja ik heb alles al op school gedaan(lassen frezen draaien enz.)
dus heb als opdr8 ook minibike maken gedaan en ze waren trots op me dat ik dat uit eigen initiatief doe enz.
tja ik heb alles al op school gedaan(lassen frezen draaien enz.)
dus heb als opdr8 ook minibike maken gedaan en ze waren trots op me dat ik dat uit eigen initiatief doe enz.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Dus beter gewoon een blok zoeken waar deze uitsparingen al inzitten? eerst ff spare dus. ik had het blok uitelkaart gehaald en nu bleek er vloeibare pakking in te zitten
Gaat dit niet eruit met wasbenzine ofzo? ( heb 1 carterhelft al met een vijltje gedaan was ik 2 tot 3 uur mee bezig zit nm. best wel een dikke laag in)het zat zelfs een beetje op de krukaswangen (!) dit kan toch nooit goed zijn geweest of wel?
En ik had gezien dat de spoelpoorten in het carter kleiner zijn dan die in die cilinder (70cc) heb je daar wat aan als je die in het carter even groot maakt?
Ik weet het zijn veel vragen maar dis me eerste puchblokkie heb meer verstand van vespa.
Gaat dit niet eruit met wasbenzine ofzo? ( heb 1 carterhelft al met een vijltje gedaan was ik 2 tot 3 uur mee bezig zit nm. best wel een dikke laag in)het zat zelfs een beetje op de krukaswangen (!) dit kan toch nooit goed zijn geweest of wel?
En ik had gezien dat de spoelpoorten in het carter kleiner zijn dan die in die cilinder (70cc) heb je daar wat aan als je die in het carter even groot maakt?
Ik weet het zijn veel vragen maar dis me eerste puchblokkie heb meer verstand van vespa.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
vloeibare pakking is er wel uit te halentebriz schreef:Dus beter gewoon een blok zoeken waar deze uitsparingen al inzitten? eerst ff spare dus. ik had het blok uitelkaart gehaald en nu bleek er vloeibare pakking in te zitten
Gaat dit niet eruit met wasbenzine ofzo? ( heb 1 carterhelft al met een vijltje gedaan was ik 2 tot 3 uur mee bezig zit nm. best wel een dikke laag in)het zat zelfs een beetje op de krukaswangen (!) dit kan toch nooit goed zijn geweest of wel?
En ik had gezien dat de spoelpoorten in het carter kleiner zijn dan die in die cilinder (70cc) heb je daar wat aan als je die in het carter even groot maakt?
Ik weet het zijn veel vragen maar dis me eerste puchblokkie heb meer verstand van vespa.
wasbenzine of thinner saves the day
pas wel op met thinner want dat lost plastic en verf op;)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Die pakkingen bestaan niet! Er moet een of andere vloeibare pakking tussen.. Siliconen, curil of iets van loctite..
Of je moet ze zelf maken.. Maar of het goed afdicht betwijfel ik.. Er bestaan wel pakkingen voor de carterdeksel.. Ik doe daar ook gewoon vloeibare tussen.. Werkt perfect en kost een stuk minder als elke keer een nieuwe halen bij de brommerboer..
Of je moet ze zelf maken.. Maar of het goed afdicht betwijfel ik.. Er bestaan wel pakkingen voor de carterdeksel.. Ik doe daar ook gewoon vloeibare tussen.. Werkt perfect en kost een stuk minder als elke keer een nieuwe halen bij de brommerboer..