rkpdude's minibike ####NMC Klaar, kijk snel op pag.3####
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
rkpdude's minibike ####NMC Klaar, kijk snel op pag.3####
Dit is dus mijn minibike. Deze heb ik vorig jaar gebouwd om mee te doen aan het NK Minibiken.
De cilinder is van eurocilindro met een boring van 45mm. Het malossie membraan is op het carter gemaakt. de carb is van dellorto 16mm. Onsteking van hpi en de uitlaat is zelfbouw met de hoofdmaten van een yasuni c20.
Verder is de cilinder getuned door een kennis van mij, die een eigen testbank bezit. Op het moment doet ie 9pk bij 8-9k rpm....
Ik ben benieuwd naar het commetaar......................
De cilinder is van eurocilindro met een boring van 45mm. Het malossie membraan is op het carter gemaakt. de carb is van dellorto 16mm. Onsteking van hpi en de uitlaat is zelfbouw met de hoofdmaten van een yasuni c20.
Verder is de cilinder getuned door een kennis van mij, die een eigen testbank bezit. Op het moment doet ie 9pk bij 8-9k rpm....
Ik ben benieuwd naar het commetaar......................
Laatst gewijzigd door rkpdude op vr 18 mar 2005, 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
Die gaten is idd voor de koeling. Een onsteking wordt zeker wel heet (stroom en weerstand weet je wel).Jopie schreef:Het lijkt mij voor de sier..
Ik weet niet of jij je ontsteking moet koelen maar dan doe je toch echt iets niet goed hoor .
Ziet er toppie uit rkpdude!! echt waar, alleen zou ik 2 kleinere schijfjes voor gedaan hebben.
Jopie
En wat die remmen betreft, ik zou het liefst twee van die grote schijven voor hebben. Rem vermogen is minstends zo belangrijk als motorvermogen. Misschien nog wel belangrijker........................
Hey rkpdude,
Word die ontsteking echt zo heet?
Rij jij met contactpuntjes dan? als daar de condensator niet helemaal goed meer is krijg je idd vonken in je puntjes en word ie behoorlijk heet.
In principe is het niet nodig maar het is wel handig.
Ik heb zelf nu een binnenrotor erop zitten dus geen hitte meer (bijna niet).
Maarja, daar zitten ook waaiers op het vliegwiel en is geforceerde koeling, dus das niet echt te vergelijken.
Jopie
Word die ontsteking echt zo heet?
Rij jij met contactpuntjes dan? als daar de condensator niet helemaal goed meer is krijg je idd vonken in je puntjes en word ie behoorlijk heet.
In principe is het niet nodig maar het is wel handig.
Ik heb zelf nu een binnenrotor erop zitten dus geen hitte meer (bijna niet).
Maarja, daar zitten ook waaiers op het vliegwiel en is geforceerde koeling, dus das niet echt te vergelijken.
Jopie