Afstelling B1
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
Gast
Afstelling B1
Net een nieuwe Blata Origami B1 gekocht.
We zijn direct naar de indoor kartbaan Veendam gegaan, zo uit de doos.
Doseren met het gas blijkt niet te gaan, het is of niets of op het achterwiel richting de volgende bocht, ergens op de helft van het gas zit nog een gebied waar ie min of meer wat doet, en stationair toerental afstellen is na een paar ronden weer weg, even stoppen en weer opnieuw afstellen helpt niet want na een rondje of wat slaat ie weer in langzame bochten af. Kortom niet echt lekker rijden. Ik weet niet wat er standaard in zit maar ik heb het idee dat ie te arm staat. Help
Bert
We zijn direct naar de indoor kartbaan Veendam gegaan, zo uit de doos.
Doseren met het gas blijkt niet te gaan, het is of niets of op het achterwiel richting de volgende bocht, ergens op de helft van het gas zit nog een gebied waar ie min of meer wat doet, en stationair toerental afstellen is na een paar ronden weer weg, even stoppen en weer opnieuw afstellen helpt niet want na een rondje of wat slaat ie weer in langzame bochten af. Kortom niet echt lekker rijden. Ik weet niet wat er standaard in zit maar ik heb het idee dat ie te arm staat. Help
Bert
-
Gast
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Oftewel: Hij krijgt te weinig brandstof, er moet een grotere sproeier in ( hoofd-sproeier, stationair-sproeier )mark#41 schreef:Veeelste arm
Even ter verduidelijking
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Contacteer:
Of (door een montagefoutje) ergens valse lucht, dat zou het niet stationair lopen wel verklaren. Het lijkt me dat Blata er wel ongeveer de goede afstelling in zet.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Informeer naar de scherpe prijzen.....
-
schroefje
-
Gast
Afstelling B1
Bedankt voor de reacties.
Aangezien het probleem in het middengebied zat heb ik eens gekeken waar de naald stond, die stond op de een na armste stand, heb ik twee groefjes hoger gehangen.
Er is nu goed op te rijden, het gas is nu goed doseerbaar.
Toch rond stationair toerental nog niet helemaal goed.
Ik denk dat bij deze temperaturen hoofd- stationair sproeier en naald allemaal rijker moeten dan wat er standaard in zit.
Maar we gaan er zondag eerst eens mee naar de indoor kart baan in Veendam, nogmaals bedankt.
Bert
Aangezien het probleem in het middengebied zat heb ik eens gekeken waar de naald stond, die stond op de een na armste stand, heb ik twee groefjes hoger gehangen.
Er is nu goed op te rijden, het gas is nu goed doseerbaar.
Toch rond stationair toerental nog niet helemaal goed.
Ik denk dat bij deze temperaturen hoofd- stationair sproeier en naald allemaal rijker moeten dan wat er standaard in zit.
Maar we gaan er zondag eerst eens mee naar de indoor kart baan in Veendam, nogmaals bedankt.
Bert