Tandwielen voor polini 6,5 inch

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
dennisvaassen
forum gebruiker

Tandwielen voor polini 6,5 inch

Bericht door dennisvaassen »

Ik heb een tandwiel nodig met ongeveer 50 tanden omdat ik meer topsnelheid wil..

weet iemand of die te koop zijn... want bij hz-bromshop hebben ze niet een tanwiel met minder dan 58 tands??
Max (de ~ (m.), ~en) 1. Mysterieus personage die op freelancebasis voor diverse tuners onderdelen aanpast.
jeffrey #4

Re: Tandwielen voor polini 6,5 inch

Bericht door jeffrey #4 »

je wilt meer top snelheid...
wat is je gearing nu dan op je minibike?
je kan ook en 7 of 8 voortandwiel doen hoor...ik weet niet op wat voor baan je rijd om meet topsnelheid te krijgen maar 50 achter die hebben de meeste coureurs in het nk geen eens..

ciao jeffrey #1
dennisvaassen
forum gebruiker

ik heb een scooterblok eronder en deze heeft rond de 18 pk.. de bike gaat nu ongeveer 65 km/h maar is onderin veel te veel bij de 60km/h gaat hij nog veel te makkelijk op het achterwiel.

de twv die ik nu heb is 6 - 62 met polini 6,5 inch velgen

Heb net wel een 8 tands voortandwiel gevonden op een site maar ik weet niet of deze past :roll:
Max (de ~ (m.), ~en) 1. Mysterieus personage die op freelancebasis voor diverse tuners onderdelen aanpast.
jeffrey #4

ok 6-62 is wel erg kort ja
op ww.hopmotorsport.nl staan ook voor tandwielen denk dat je aan een 7 wel genoeg hebt...als je er een polini koppelingshuis op hebt zitten kunnen die tandwielen erin..

ciao jeffrey
dennisvaassen
forum gebruiker

het probleem is dat ik een blata koppelings set heb en daar is het tandwiel aan het uitende extra gelagerd... dus heb tandwielen nodig die daarin passen :roll:
Marvin15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

van 6-62 naar 8-50 is wel een heeeel verschil.
Ik zou dan 6-55 of 8-85 nemen
dennisvaassen
forum gebruiker

Het is de bedoeling dat ik met 8-62 ga rijden of met 8-68..

Hij mag van mij ook wel 10 tot 15 km/h harder gaan :)
jeffrey #4

als je een blata kopplings huis hebt moet je denk ik ook een blata tandwiel kopen...daar zijn ook genoeg dealers van.

kijk ff op www.blata-import.nl

ciao jeffrey
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

Ik heb voor een 6 opzitten en heb een 7 tand ook reserve.Voor de rest ook nog wat tandwielen liggen voor achter...
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Yo ..

Je kan ook niet zomaar zeggen "ik wil ... tandwiel voor en ... tandwiel achter .

Je zult alijd meerder setjes moeten halen als je het goed wilt doen , in dit geval kom je vaak tot de uitspraak - testen is weten - :wink:

Ik heb voor mijn mini bike ook verschillende setjes tandwielen en ik zit ook vaak naast de kartbaan te sleutelen en dingen te veranderen , veel lui veranderen iets en gaan dan naar de kartbaan ( circuit ) maar hebben geen extra test setjes e.d. en dan heb je een !CENSUUR! avond ...

En hou er ook rekening mee dat als je op een kartbaan rijd de snelheid - trekkracht verhouding anders licht dan op de weg ...
Veel korte stukken en veel optrekken e.d.

Maar dat moet de voorkeur van jouw worden ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
dennisvaassen
forum gebruiker

ja ik weet dat ik er meerdere moet halen maarja die dingen zijn zo duur...

De topsnelheid ligt niet zo hoog omdat mijn minibike niet meer toeren maakt dan 145000 en dat zou nog wel 1000 toeren meer kunnen... dat ligt waarschijnlijk aan de laagtoerige uitlaat

daarom denk ik dat met een 7 tands tandwiel de minibike beter op de grond te houden is en ook een iets hogere top heeft...ookal haal ik deze snelheid niet op de kartbaan
dennisvaassen
forum gebruiker

ruud schreef:Ik heb voor een 6 opzitten en heb een 7 tand ook reserve.Voor de rest ook nog wat tandwielen liggen voor achter...
Waar koop jij die tandwielen dan of krijg je die van sponsors?
jesse-13

Bericht door jesse-13 »

Die tandwielen kan je gewoon kopen bij Theo van Hemmen of HOP Motorsport...
killerbeast
forum gebruiker

Bericht door killerbeast »

:shock: 14500 en je wilt er nog 1000 bij moet ie soms gelijk vastperen.

z'n scooter cilinder loopt meestal rond de 14000-14200 daarna is hij zijn vermogen wel kwijt,dus meer toeren wilt niet zeggen meer snelheid of pk's.

toerental waar hij zijn meeste vermogen afgeeft is meestal veel afhankelijk van de uitlaat.

ik zou als ik jou was even hank zijn topic door lezen daar word een hoop wijzer van.

ik zou van voren 7 leggen om te testen en kan je daarna altijd van achteren nog gaan aanpassen.
Plaats reactie